Vajinal kuruluk

Vajinal kuruluk kadınların büyük bölümünün karşılaştığı problemlerden biridir. Bilindiği gibi vajinanın doğal bir salgısı bulunuyor ve bu salgının herhangi bir nedene bağlı olarak azalması da söz konusu soruna yol açıyor. Vajinal kuruluğun özellikle cinsel ilişki sırasında ya da sonrasında ağrı yaşanması gibi şikayetlere sebebiyet verdiğini söyleyebiliriz. Bu sorunla karşılaşılması durumunda ne yapılması gerektiği, tedavisinin nasıl yapıldığı ya da bu sorundan kurtulmak için ne yapmak gerektiği gibi merak edilen tüm konuları ele alacağız. Öncesinde nedenler konusuna değinelim.

Vajinal Kuruluk Nedenleri Nelerdir?

Temelinde vajinal kuruluk probleminin altında yatan unsur bartholin bezlerinin görevini yerine getirmiyor olmasıdır diyebiliriz. Bu bezler vajinanın hemen giriş kısmında yer alır ve görevi de salgı üretmektir. Şayet herhangi bir nedenle olması gerekenden daha az salgı salgılar ya da hiç salgılamazsa bu durumda vajinada kuruluk problemi ortaya çıkar. Genel olarak söz konusu soruna yol açan unsurları şu şekilde sıralayabiliriz:

• Vajina dokularında enfeksiyon olması
  • Menopoz dönemine girmiş olmak
  • Emzirme döneminde olmak
  • Vajina florasında değişimler olması
  • Vajinal temizlikte parfümlü kozmetik ürünler kullanılması
  • Depresyon
  • Aşırı stresli bir hayat
  • Şeker hastalığı (Diyabet)
  • Kullanılan bazı ilaçlar
  • Kemoterapi ya da radyoterapi tedavisi görmek
  • Vücutta prolaktin hormonunun fazla olması
  • Vajinaya uygulanan bazı krem, losyon ya da benzeri yapıda ürünlerin kullanımı

Vajina florası sadece kullanılan kozmetik ürünlerden bile etkilenebilir. Vajina florasının bozulması ise kuruluk problemi başta olmak üzere çok sayıda farklı soruna yol açabilir. Zira kadınlar arasında söz konusu sorunun sıklıkla yaşanmasının nedeni de budur.

Vajinal Kuruluk Nasıl Geçer?

Vajinal kuruluk nasıl geçer

Kimi zaman kadınlar vajinal kuruluk sorununu normal bir durum olarak kabul ediyor ve doktora gitme gereği duymuyor. Oysa bu sorunun ortadan kalkması için mutlaka tedavinin yapılması gerekir. Vajinada kuruluk olması probleminin kendi kendine geçebilen bir sorun olmadığını, beklemenin ise sadece zaman kaybına yol açacağını belirtelim. Özellikle menopoz dönemine giren kadınlar bu durumu çok daha kolay normalleştiriyor. Oysa menopoz dönemine girmiş olan kadınlar için de vajinadaki kuruluğu ortadan kaldırmaya yönelik tedaviler uygulanabiliyor. Östrojen hormonu içeren kremlerin kullanımı gibi seçeneklerin değerlendirilebilmesi için mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurulması gerekiyor. Tedavi seçenekleri değerlendirilir ve hastaya uygun olan tedaviye hemen başlanır.

Vajinal Kuruluk Tedavisi Var Mıdır?

Kadınlarda sık yaşanan vajinal kuruluk sorunu tedavi edilebilen bir problemdir. Ancak her kadında tedavinin aynı prosedürle yapılmadığını söyleyebiliriz. Çünkü bu soruna neden olan unsurlar farklı olabiliyor. Dolayısıyla tedavi, vajinada kuruluk problemine yol açan unsurları ortadan kaldırmaya yönelik olarak planlanıyor. Öncelikle hastanın detaylı bir jinekolojik muayeneden geçmesi gerekir. Aynı zamanda bazı tetkiklerin yapılmasına da ihtiyaç olabilir. Bu sayede söz konusu sorunun kaynağı anlaşılır ve bu sorunu kökten çözmeye yönelik tedavi değerlendirilir.

Bu soruna yol açan nedenler arasında en yaygın olanlardan biri de enfeksiyondur. Enfeksiyonun giderilmesi durumunda söz konusu problem de ortadan kalkıyor. Bunun için hastanın antibiyotik ilaç kullanması gerekiyor. Kimi zaman mevcut sorunu gidermeye yönelik olarak vajinal lubrikantlar grubunda yer alan krem, jel yahut fitillerin kullanımı da gerekebiliyor. Bu tedavilerin hastaları zorlayan bir yönünün olmadığını da belirtmek gerekir. Ağrılı ya da zorlayıcı tedaviler olmaması nedeniyle söz konusu sorunu yaşayan kadınlar gönül rahatlığı ile doktora başvurabilir.

Vajinal Kuruluk Kimlerde Görülür?

Vajinada kuruluk kimlerde görülür

Hastalar vajinal kuruluk sorununu neden yaşadıklarını ya da bu problemin kimlerde görüldüğünü de merak edebiliyor. Ancak bu konuda bir sınıflandırma yapmak doğru olmaz. Zira bu sorun pek çok farklı nedene bağlı olarak ortaya çıkabiliyor. Sadece stresli bir yaşam sürmek bile vajinada kuruluğa neden olabiliyor. İşte bu nedenle kadınların çok büyük bir bölümü yaşamlarının bir döneminde bu sorunu yaşayabiliyor. Toplumda oldukça yaygın bir biçimde görülmesi de bundan kaynaklanıyor.

Çoğunlukla vajinal temizlik için parfümlü kozmetik ürünler kullanan kadınlarda sıklıkla karşılaşılan bir sorun olduğunu söyleyebiliriz. Bazı hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar da yan etki olarak bu probleme neden olabiliyor. Bu ilaçları kullanan kadınlarda da kuruluk sorunu çok sık yaşanıyor. Bu sorunun tedavi edilmesi kadınların cinsel yaşam konforları bakımından da önem taşıyor. Çünkü kuruluk sorunu, cinsel ilişki sırasında ya da sonrasında ağrı şikayetine yol açabilir. Bu durum kadınların cinsel yaşam kalitesini düşürüyor ve hatta cinsel isteksizlik gibi sorunlara da neden olabiliyor. Dolayısıyla tedaviye sıcak bakılması, cinsel yaşam konforu bakımından da önem taşıyor.

Dikkatinizi çekebilir –> Vajina kaşıntısı ve yanması

Vajinal Kuruluk İçin Jel Ve Krem Kullanılır Mı?

Özellikle vajinal kuruluk probleminin artık kronik bir hal alması durumunda daha etkin tedavi seçeneklerinin değerlendirilmesi gerekiyor. Bu kapsamda öncelikle tercih edilen yöntem östrojen hormon takviyesinin verilmesi oluyor. Östrojen hormonu içeren jellerin ya da krem gibi ürünlerin kullanımı ile kronikleşmiş olan bu problemin ortadan kaldırılması hedefleniyor. Tercih edilebilen ürünler arasında jel formunda hazırlananlar da mevcut. Bunlar vajinada kayganlık elde edilmesi amacını da taşıyabiliyor. Kullanılacak olan jellerin vajina florasına uygun olması, vajinanın pH değerine uygun şekilde seçilmesi gerekiyor. İşte bu nedenle sadece doktorun önerdiği ürünlerin kullanıma özen gösterilmelidir.

Bebek yağı çeşitleri ya da hormon içerikli olan ürünlerin de gelişigüzel kullanımından uzak durulmalıdır. Aksi halde vajinada kuruluk sorunundan kurtulmaya çalışılırken daha farklı sorunlarla karşılaşılabilir. Bu konuda mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarına danışmalısınız. Doktorunuzun önerdiği bir ürüne yönelmeniz en doğru tercih olacaktır.

Vajina Kuruluğu İçin İlaç Tedavisi

İlaç tedavisi vajinal kuruluk sorunu yaşandığında en sık tercih edilen tedavidir. Eğer hastada hormon eksikliği söz konusuysa bu durumda hormon dengesini yeniden sağlamak adına ilaç tedavisi tercih edilebiliyor. Östrojen hormonu içeren ilaçlarla takviye yapılıyor da diyebiliriz. Hormon içerikli ilaçlar, kadınların menopoz dönemine girmesi ve bu nedenle vajinada kuruluk sorunu yaşaması durumunda da tercih edilen tedavi prosedürleridir.

Bununla birlikte hastanın prolaktin düzeyinin yüksek olması durumunda da ilaç tedavisinin tercih edildiğini söyleyebiliriz. Hastanın yaşı, genel sağlık durumu gibi unsurlar dikkate alınarak hangi ilacın kullanılacağına ve ilacın dozajına doktorunuz tarafından karar verilecektir. Kimi zaman kuruluk sorunu enfeksiyondan da kaynaklanabiliyor. Bu gibi durumlarda da yine ilaç tedavisi tercih edilir ve hastaya antibiyotik ilaç reçete edilir.

İlaç kullanımı kısa zamanda sonuç veren bir tedavi seçeneğidir. Ancak bir süre sonrasında kontrole gidilmesi de gerekebilir. Sadece doktor tarafından önerilen ilaçların, önerilen süre boyunca ve dozajda kullanımına maksimum düzeyde dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizelim.

Mutlaka göz atın –> Jinekolojik muayene

Vajinal Kuruluk Hamilelik Belirtisi Midir?

Gebelik durumunda vücutta pek çok değişim meydana gelir. Ancak bu değişimler arasında vajinal kuruluk bulunmuyor. Bir başka deyişle vajinal bölgede kuruluğun gebelik belirtileri arasında yer almadığını söyleyebiliriz. Çoğunlukla adet günün gecikmesi ile birlikte bu sorun yaşandığında akıllara hamilelik geliyor olsa da gebeliğin vajinada kuruluğun olması gibi bir belirtisinin bulunmadığını söyleyebiliriz. Konuyla ilgili olan sorularınızı hemen yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Bilgi sahibi olun –> Genital siğil