adet söktürücü ilaçlar

Adet söktürücü ilaçlar mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından reçete edilerek kullanılmalıdır. Bu ilaçlar adet düzensizliği durumunda kullanılır ve içerisinde östrojen ile progesteron hormonları bulunur. Normalde kadınların vücudunda baskın olan hormon östrojendir.

Ancak yumurtlamanın ardından progesteron hormonu daha baskın olmaya başlar. Progesteron hormonunun kesilmesini takiben adet kanaması ile döllenmeyen yumurta vücuttan atılır. Bununla birlikte rahim içi doku da temizlenir ve kendini yeniden hamilelik için hazırlamaya başlar. Elbette bu döngü içerisinde hormonların rolü son derece fazladır.

Hormonal nedenlere ya da farklı unsurlara bağlı olarak adet dönemlerinde düzensizlik meydana gelebilir. Adet gecikmeleri uzun süre devam edebilir ve bu durumda yeniden adet döngüsünün kazanılması gerekir. Rahmin temizlenmesi ve adet döngüsünün başlaması için de doktor tarafından adet söktürücü ilaçlar reçete edilebilir.

Bu ilaçlar bazen farklı sağlık sorunlarının tedavisinde de kullanılabiliyor. Söz konusu problemin hormon desteği ile ortadan kaldırılması mümkün olduğunda, hormon içerikli olan bu haplar tercih ediliyor. Adet söktürücü özellikte olan ilaçların zararlı olup olmadığına ya da emziren annelerin bu ilaçları alıp alamayacağına değineceğiz. Ancak öncesinde önemli bir konuya açıklık getirelim.

Adet Söktürücü İlaç Gebeliği Sonlandırır Mı?

adet söktürücü ilaç gebeliği sonlandırır mı

Toplumda adet söktürücü ilaçlar ile ilgili yanlış düşüncelerin hakim olduğunu söyleyebiliriz. Bunlardan biri de söz konusu ilaçların gebeliği sonlandırabileceği düşüncesidir. Elbette böyle bir durum mümkün olamaz. Bu ilaçlar kimi zaman ertesi gün hapıyla da karıştırılabiliyor. Adet söktürücü olan ilaçların içeriği ve amacı ile ertesi gün haplarınınki birbirinden son derece farklıdır. Ertesi gün hapları, kadınların korunmasız cinsel ilişki yaşadıklarında hamile kalmamak için kullandıkları ilaçlardır.

Ancak adet söktürücü ilaçlar hormon içeriği sayesinde adet döngüsünün başlamasını hedefler. Mevcut gebeliği sonlandırmak ve düşük yapmak gibi amaçlarla kullanımının son derece sakıncalı olduğunun altını çizelim. Bu ilaçlar düşük yapmayı sağlamaz. Ertesi gün hapları da düşük yapmayı sağlayan ilaçlar değildir. İstenmeyen gebelik söz konusu olduğunda gebeliği sonlandırmak sadece kürtaj işlemi ile mümkün olabilir. Kürtaj için de yasal düzenlemeler olduğunu hatırlatmakta fayda var.

Gebeliğin 10. haftasından sonra kürtaj yapılamadığı için istenmeyen gebelik durumunda kürtaj için randevu almakta geç kalmamak büyük önem taşıyor. Hamileliğin 10. haftasından sonra kürtaj işleminin yasak olduğunu unutmamalısınız. Düşük yapmayı umarak farklı ilaçları kullanmak anne karnındaki bebeğe çok ciddi zararlar verebilir. Aynı zamanda anne adayının sağlığı da bu durumdan olumsuz etkilenebilir.

Tarlusal Adet Söktürücü İlacı Nedir?

Adet düzensizliği ya da rahimde anormal kanama meydana gelmesi gibi durumlarda kullanılan tarlusal adet söktürücü ilaçlar da mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından reçete edilmelidir. Bu ilaçlar vücut tarafından üretilen kadın cinsiyet hormonuna benzer içerikle formüle edilir. Adet söktürücü özelliği bulunan ilaçlar menopoz döneminin ardından da yine doktor kontrolünde olmak kaydıyla kullanılabiliyor.

Elbette gebelik döneminde kullanılması çok ciddi sakıncalar doğurur. Bebeklerde doğumsal kusurlara neden olabilen ilaçların gebelik şüphesi olan kadınlar tarafından da kullanılmaması gerekir. Öncesinde mutlaka hamilelik testi yapılmalıdır. Tarlusal adet söktürücülerin kullanımını takiben adet kanaması 10 gün sonrasında başlar. Adet kanamasının daha kısa ya da daha uzun sürede başlaması da mümkündür.

İlginizi çekebilir –> adet öncesi gerginlik

Tarlusal İlacının Yan Etkileri Nelerdir?

tarlusal ilacının yan etkileri

Çok sayıda kişi tarlusal ilacın yan etkilerini de merak ediyor. Bu ilaçların yan etkileri adet söktürücü ilaçlar kategorisinde yer alanlardan çok farklı olmaz. Elbette sadece doktor tarafından belirtilen dozajda ve belirtilen süre boyunca kullanılması gereken ilaçlardır. Özellikle aşağıdaki durumlardan biri sizin için geçerliyse ya da listede mevcut olan hastalıklardan birine sahipseniz doktorunuza kesinlikle bu konuda bilgi vermelisiniz:

• Epilepsi (Sara)
  • Yakın zamanda yaptırılan kürtaj
  • Yakın zamanda düşük yapmış olmak
  • Astım
  • Böbreklerle ilgili hastalıklar
  • Migren
  • Şeker hastalığı (Diyabet)
  • Yüksek tansiyon
  • Depresyon ya da daha önce depresyon geçirmiş olmak
  • Yüksek trigliserid ya da yüksek kolesterol
  • Yakın zamanda felç ya da kalp krizi geçirmiş olmak
  • Konjestif kalp yetmezliği hastalığı
  • Kalp hastalıkları
  • Kanda kalsiyumun yüksek olması
  • Tiroit

Şayet düzenli olarak kullandığınız ilaçlar varsa bu ilaçları da doktorunuza bildirmelisiniz.

Adet Söktürücü İlaçlar Zararlı Mıdır?

Doktorunuz tarafından reçete edilen adet söktürücü ilaçlar belirtilen süre boyunca ve belirtilen dozajda kullanıldığında zararlı olmaz. Fakat tahmin edilebileceği gibi gelişigüzel kullanımı da ciddi sıkıntılara yol açabilir. Bu sıkıntılar arasında hormon dengesizliği de bulunuyor. Çünkü bu ilaçlar hormon içerir. İhtiyaç olmadan kullanılması ise vücuda aşırı oranda hormon yüklenmesi anlamına geliyor. Bu ilaçların bazı yan etkileri de olabilir. Yan etkiler arasına en yaygın görülenleri şu şekildedir:

• Göğüslerde hassasiyet olması
  • Bel ağrısı
  • Mide bulantısı
  • Kusma

Yan etkiler sadece ilacın kullanımı devam ettiği müddetçe hissedilir. İlacın kullanımının bırakılması ile birlikte yan etkiler de kendiliğinden ortadan kalkacaktır.

Bilginiz olsun –> erkek tipi kıllanma

Adet Söktürücü İğne Var Mıdır?

adet söktürücü iğne var mı

Piyasada mevcut olan adet söktürücü ilaçlar sadece hap şeklinde değildir. Tablet, draje, iğne ya da kapsül şeklinde hazırlanarak kullanıma sunulan ilaçlar bulunuyor. Doktorunuz tarafından en uygun olan ilaç reçete edilecektir. İlaçların etken maddeleri aynı olsa da dozajları farklı olabilir. Bu nedenle doktorunuzun önerdiği dozajı kullanmaya özen göstermelisiniz.

Emziren Anneler Adet Söktürücü Kullanabilir Mi?

Anneler doğumun ardından bir süre adet düzensizliği yaşayabiliyor. Bu nedenle adet söktürücü ilaçlar emziren anneler tarafından kullanılabilir mi sorusu gündeme geliyor. Doğumu takiben yaklaşık olarak 1,5 yıl boyunca adet düzensizliği yaşanması normal bir durumdur. Çoğu anne için bu dönem emzirme dönemi oluyor.

Bazı annelerde doğumdan sonra bir süre adet kanaması olmuyor ve bu durum da çok uzun sürmemek kaydıyla tıbben normaldir. Adet söktürücü olan ilaçlar kısa süreliğine kullanılır. Dozajı ise kişinin durumunda bağlı olarak doktor tarafından belirlenir.

Doktorunuz tarafından reçete edilmesi durumunda emzirme döneminde de ilaçların kullanılması söz konusu olabilir. Ancak mutlaka ne zaman doğum yaptığınız gibi önemli bilgileri doktorunuz ile paylaşmalısınız. Aynı zamanda halen emzirip emzirmediğiniz konusunda da doktorunuza bilgi vermeniz önem taşıyor. Çünkü doktorunuz bu bilgileri göz önünde bulundurarak size ilaç önerecek ya da ilaç kullanmanızı istemeyecektir. Aynı zamanda ilaç reçete edilmeden önce bazı tetkikler yapılması da gerekebilir.

Göz atmanızda yarar var –> Adet geciktirici ilaçlar

Reçetesiz Adet Söktürücü İlaçlar

Öncelikle adet söktürücü ilaçlar eczanelerden reçete ile temin edilebilir. Doktorunuz tarafından önerilmediği halde gelişigüzel ilaç kullanımı sağlığınıza çok ciddi zararlar verebilir. Bu zararların kimi zaman kalıcı olabileceğini de asla unutmamalısınız. Aynı zamanda eczaneler dışında hiçbir yerden ilaç temin etmemelisiniz.

Bu ilaçlar gerekli kontrollerden geçirilmemiş olabilir ve dolayısıyla kullanımı da onlarca farklı hastalığa davetiye çıkarmak anlamına gelir. Yasal olarak satışı yapılmayan ya da satışı yasaklanmış olan ilaçlar, halk arasında ‘merdiven altı’ olarak bilinen alanlarda satışa sunulabiliyor. Ancak bu ürünlerin kullanımından kesinlikle uzak durmalısınız. Aksi halde ciddi sağlık sorunları yaşanabilir. Adet söktürücü ilaçlara dair sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Okumanızda fayda var –> Miyom nedir

Detaylı bilgi için aşağıdaki bilgilerden bizlere ulaşabilirsiniz:
Mail: dr.ismetyildirim@hotmail.com

1. 11 Şubat 2021

Hocam merhabalar umarim cevaplarsınız bir cevap almaya çok ihtiyacım var ben ilk regl oldugumdan beri hep 6 ay duzenli regl oluyorum iki ay olmuyorum. Bu tarz bi düzensizlik var. Pazar gunu adet oldum ve persembe gunu vajinama degil anal isimdan surtunme iliskisi yasadim. Fakat bosalma falan olmadi. Cok az sureli bir seydi hemen yikadim ondan sonra her yerimi. Ertesi gun hapi almali miyim?

• 12 Şubat 2021

Merhaba genital bölgene geldiğini düşünüyorsan alman gerekir, Özellikle ay ortası yani yumurtlama zamanıysa gebelik riski vardır.