Hamilelikte seyahat etmek

Hamilelikte seyahat etmek konusunda anne adaylarının çeşitli endişeler yaşadıklarını, bebeklerinin seyahatten olumsuz yönde etkilenmesinden korktuklarını söyleyebiliriz. Öncelikle hamileliğin yolculuk yapmaya her daim engel olabilecek bir süreç olmadığını belirtmek gerekir. Sadece gebelikle ilgili bazı sağlık sorunları mevcutsa bu durumda doktor tarafından seyahat yasağı getirilebilir. Ancak böyle bir yasak getirilmemişse gönül rahatlığı ile seyahat edebileceğinizi de söyleyebiliriz.

Özellikle gebeliğin 36. haftasına kadar doktor tarafından yasaklanmadığı müddetçe seyahat edilmesinde bir sakınca bulunmuyor. Sadece yolculukların daha konforlu ve sorunsuz geçebilmesi için bazı unsurlara dikkat edilmesi gerekiyor. Bu konuda merak edilen tüm detaylara değineceğiz ve araba, uçak, gemi ya da trenle yolculuk konusunda da bazı bilgiler aktaracağız. Öncesinde ise hamilelik döneminde yolculuk için uygun zamanları ele alalım.

Hamilelikte Yolculuk İçin En Uygun Zaman

Öncelikle hamilelikte seyahat etmek isteyenlerin ilk olarak göz önünde bulundurmaları gereken husus gebelik kontrol tarihleridir. Rutin kontrollerin hiçbir şekilde aksatılmaması ve ihmal edilmemesi gerektiğini belirtmeliyiz. Haftalarca gebelikle ilgili bir sorun yaşanmıyor olsa da her bir rutin gebelik kontrolü son derece büyük önem taşıyor. Dolayısıyla seyahat etmek isteyen anne adaylarının seyahat tarihi planlamalarını kontrolleri göz önünde bulundurarak belirlemesi gerekiyor.

Gebelik döneminde yapılacak yolculuklarda en uygun zaman hamileliğin 14. haftası ile 28. Haftası arası oluyor. Bu dönemin anne adaylarının kendilerini iyi hissettikleri bir zaman dilimi olduğunu söyleyebiliriz. Hamileliğe bağlı şikayetlerin en az olduğu ya da hiç olmadığı bir dönemdir ve dolayısıyla seyahatleri de çok daha konforlu geçebilir. Özellikle mide bulantısı ve kusma gibi şikayetler bu dönemde yavaş yavaş geçmiş oluyor. Sıklıkla idrara çıkma isteği seyahatlerde anne adaylarını zorlayabiliyor.

Ancak bu dönemde henüz sık sık idrara çıkma isteğinin başlamadığını söyleyebiliriz. Bu şikayet çoğunlukla gebeliğin ilerleyen dönemlerinde yaşanıyor. Hamileliğin 14. haftası ile 28. Haftası arasında anne adaylarının kendilerini daha rahat ve iyi hissetmeleri, gebeliğe bağlı şikayetlerin çok fazla olmamasından kaynaklanıyor. Bu dönem ideal zaman dilimidir ancak elbette bu dönemden önce ya da sonra da seyahat edilebilir.

Gebelikte Uçak İle Yolculuk Önerileri

Hamilelikte uçak ile yolculuk önerileri

Seyahat seçenekleri arasında anne adaylarını en çok kaygılandıran uçuş oluyor. Bu nedenle hamilelikte seyahat etmek ve uçağa binmek bebeğe zarar verir mi soruları da sıklıkla soruluyor. Gebeliğin 36. haftasından sonra uçak ile yolculuk yapmak sakıncalı olabilir. Ancak bu döneme kadar uçak ile seyahat etmekte herhangi bir sıkıntı bulunmuyor. Bu konuda önemli bir detayın da altını çizmek gerekir. Bazı uçuş firmaları hamileliğin belirli bir döneminden sonra uçakla seyahat etmenizde bir sakınca olmadığına dair doktor belgesi isteyebilir.

Özellikle yurt dışı seyahatlerde bazı uçuş firmaları sadece hamileliğin 28. haftasına kadar uçakla yolculuk yapılmasına olanak tanıyor. Sonraki gebelik haftalarında olan yolcuları kabul etmiyor. Uçakla seyahat edecek olan anne adaylarının koridor tarafından uçak bileti alması, daha rahat binip inmesini sağlar. Aynı zamanda tuvalete de daha kolay ulaşılması mümkün olacaktır. Gaz yapan yiyecek ve içecekler tüketmeyin ve uzun yolculuklarda en az 2 saatte bir koridorda kısa yürüyüşler yapmaya da özen gösterin. Aynı zamanda yolculuk yapacağınız günde karbonatlı olan içeceklerden uzak durmanızda da fayda olacaktır.

Gebelikte Gemi İle Yolculuk Önerileri

Gemi ile hamilelikte seyahat etmek öncelikle mide bulantısı ve kusma şikayetine yol açabiliyor. Dolayısıyla gebeliğin mide bulantısının yoğun yaşandığı dönemlerinde gemi ile yolculuk yapmamaya özen göstermeniz gerekir. Çoğu zaman gemi ile rahat yolculuk yapanlar bu yolu seçiyor. Ancak gebelik döneminde geminin sallanması nedeniyle eskisi kadar konforlu bir seyahat yapamayabilirsiniz. Gemide mutlaka doktor ve hemşirenin olmasına özen gösterin. Doktorunuza bu konuda danışabilirsiniz.

Olası bir mide bulantısı durumunda kullanabileceğiniz bir ilaç reçete etmesini isteyebilirsiniz. Gemi yolculuklarında ellerinizi sıklıkla yıkamanız ve kirli yüzeylere dokunmamanız gerekir. Temizlendiğinden emin olduğunuz gıdaları tüketmeniz, emin olmadığınız gıdalardan uzak durmanız da önemlidir.

Gebelikte Araba İle Yolculuk Önerileri

Araba ile hamilelikte seyahat etmek istediğinizde en az 2 saatte bir mola vermeye özen gösterin. Molalarda ise kısa yürüyüşler yapmanız, yolculuğunuzun çok daha rahat geçmesini sağlayacaktır. Elbette emniyet kemerinizi mutlaka takmalısınız. Kemeri karnın alt kısmından ve kalça üstünden geçirmeniz durumunda kemer karın bölgesine bir baskı yapmaz ve bu konuda da herhangi bir rahatsızlık yaşamazsınız. Mide bulantısı riskine karşı yanınıza tuzlu atıştırmalıklar alabilirsiniz. Bacaklarınızı sürekli olarak katlı tutmak yerine arada bir uzatmanız gün sonunda ağrı yaşama riskinizi de azaltır. Araba ile yolculuk yapacağınız günde gaz yapan ve baharatlı yiyecekler tüketmemelisiniz.

Gebelikte Tren İle Yolculuk Önerileri

Gebelikte tren ile yolculuk önerileri

Tren ile hamilelikte seyahat etmekher ne kadar varış noktasına daha uzun sürede ulaşmayı sağlıyor olsa da anne adayları için en konforlu seyahat seçeneğidir. Nedeni ise yolculuk boyunca anne adaylarının rahatlıkla tren içerisinde yürüyüş yapabiliyor olmasıdır. Yataklı vagonlardan bilet alınması durumunda anne adayının istediği zaman uzanması ve dinlenmesi de mümkün olacaktır. Ayrıca tren ile yapılan seyahatlerde sıkışık bir oturma pozisyonu olmaz. Bu durum da anne adayları için önem taşıyor ve çok sayıda anne adayı yolculuğunu trenle yapmayı tercih edebiliyor.

Mutlaka göz atın –> Hamilelikte Mide Bulantısı

Yolculuk Sırasında Nelere Dikkat Edilmeli?

Anne adayları hamilelikte seyahat etmek konusunda şu faktörlere dikkat edebilir:

• Tuvalet ihtiyacının olmaması için su tüketimini azaltmayın ve kesmeyin
  • Aşırı yağlı ve bol baharatlı gıdalar tüketmemek kaydıyla beslenme düzeninizi aksatmayın
  • Rahat ayakkabılar ve vücudunuzu sıkmayan giysiler tercih edin
  • Yanınızda tatlı ve tuzlu atıştırmalıklar bulundurun
  • Doktorunuzun kullanmanızı istediği ilaçların tamamını eksiksiz bir şekilde yanınıza alın ve belirtilen periyotlarla kullanmaya devam edin

30 Haftalık Hamilelikte Seyahat Etmek

otuz haftalık hamilelikte seyahat eymek

30 haftalık hamilelikte seyahat edilmesinde herhangi bir sakınca bulunmuyor. Ancak gebeliğe bağlı komplikasyonların olması ya da herhangi bir nedenle gebelik takibini yapan doktor tarafından seyahat yasaklaması getirilmesi durumunda bebeğinizin sağlığını düşünerek yolculuk yapmamanız gerekir. Şayet yurt dışına çıkacaksanız hangi ülkeye gittiğinize bağlı olarak bazı aşıları yaptırmanız gerektiğini de belirtelim. Bu konuda doktorunuza danışabilir ve çok daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

İlginizi çekebilir –> Bebeğin boynuna kordon dolanması

Hamilelikte Seyahat Ne Zaman Yasak?

Elbette hamilelikte seyahat etmek anne adayı ya da bebeğin sağlığını riske sokan bir durum mevcutsa yasaklanır. Özellikle preeklampsi, erken membranrüptürü gibi durumlarda seyahat edilmesinin önerilmediğini ve ciddi sıkıntılara neden olabileceğini belirtebiliriz. Erken doğum ya da düşük tehlikesinin mevcut olması durumunda da doktorunuz seyahat etmenizi yasaklayacaktır. Kimi zaman gebeliğe bağlı bazı komplikasyonlar gelişebiliyor ve bu gibi durumlarda da seyahat edilmesinde sakınca olabiliyor.

Çoklu gebeliklerde de bu durumun geçerli olabileceğini söyleyebiliriz. Zaten çoklu gebeliklerde kısa süreli seyahatler bile kimi zaman anne adayı için bir hayli zorlayıcı boyut kazanabiliyor. Her türlü olasılığa karşın seyahat öncesinde doktorunuza danışmanızda fayda olacaktır. Konuyla ilgili sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Bilgi sahibi olun –> Amniyon kesesi