35.hafta gebelik

35 haftalık hamilelik döneminde bebeklerin temel gelişimleri tamamlanmış olur. Ancak halen anne karnındaki değişimleri ve gelişimlerinin devam ettiğini de belirtebiliriz. Bu gebelik haftasıyla ilgili en çok merak edilen sorular ve yanıtlarını hemen sizlerle paylaşıyoruz.

35 Hafta Gebelik Kaç Aylık Eder?

35 haftalık gebelik, 8 aylık hamile olduğunuz anlamına gelir. Bu hafta, hamileliğin son trimester dönemidir.

35 Hafta Gebelik Doğuma Ne Kadar Kaldı?

Anne adaylarının en çok merak ettikleri hususlarda biri de bu dönemde doğuma ne kadar zaman kaldığıdır. Doğumlar çoğunlukla 38 – 42 hafta arasında gerçekleştiğinden 35 haftalık hamilelik döneminde doğuma 3 – 7 hafta kaldığını söyleyebiliriz.

35 Hafta Gebelikte Bebek Kilosu Ve Boyu Ne Kadardır?

Bir kavun büyüklüğüne erişmiş olan bebeklerin 35 haftalık gebelik döneminde kilosu 2,4 kg ile 2,5 kg arasında değişir. Boylarının ise 45 cm dolaylarında olduğunu söyleyebiliriz. Ancak her bebeğin aynı boyda ve kiloda olmasını da beklememek gerekir.

35 Hafta Gebelik Muayenesi Nasıl Yapılır?

Muayenede ultrason ile bebeğin duruş şeklinin incelenmesi, amniyon sıvısının miktarının değerlendirilmesi gerekir. Plasentanın durumu ve bebeğin, boyu, kilosu da gözden geçirilir. Bazı anne adaylarında kan ve idrar tahlilinin yapılmasına ihtiyaç olabilir. 35 haftalık gebelikte NST yani non stres test de gerçekleştirilir.

35 Haftalık Gebelik Annedeki Değişiklikler Nelerdir?

Rahim büyüklüğünün artması ile birlikte anne adayları bazı sıkıntılar yaşayabilir. Mesaneye olan baskı, sıklıkla idrara çıkma isteğini beraberinde getirir. Aynı zamanda midede yanma, ekşime, reflü gibi çeşitli sorunlar da yaşanabiliyor. Akciğerlere olan baskı ise nefes alıp vermeyle ilgili hafif düzeyde sorun yaşanmasına neden olabilir. Kasıklarda ağrı olması ya da kasılmaların meydana gelmesi de beklenen bir durumdur. Bunun nedeni ise bebeğin doğum kanalına yani pelvise doğru yerleşme aşamasına yavaş yavaş geçiyor olmasıdır.

Varis problemi de sık yaşanan sorunlar arasında yer alıyor. hemoroid ve basur gibi şikayetlerin yaşanmasının nedeni ise bebeğin ağırlığının artması ve bununla birlikte kan hacminde de artış olmasıdır. Anne adayları 35 haftalık gebelikte el ve ayaklarda şişkinlik olması gibi şikayetlerde de bulunabilir. Bu arada gebeliğe bağlı olarak diş eti kanaması ya da hassasiyet gibi sorunların da yaşanabileceğini belirtmeliyiz. Baş ağrısı da zaman zaman yaşanabilir.

Yorgunluk hissi ve uyku ile ilgili sorunlar da oldukça yoğun yaşanıyor. Son olarak vücudun ağırlık merkezinin değişmesi nedeniyle denge sorunları ve hareket ederken kimi zaman zorlanma gibi problemler de yaşanabilir.

35 Hafta Gebelik Bebekteki Değişiklikler Nelerdir?

Bu gebelik haftasında bebeklerin organ gelişimleri büyük ölçüde tamamlanmış olmakla birlikte beyin gelişimleri de devam eder. Sinir hücreleri artık birbiriyle bağlantı halinde olur. Emme refleksi gelişmeye devam eder ve kan dolaşımının da tam olarak fonksiyonuna kavuşması mümkün olur. Hatta bebeklerin karaciğerleri atıkları parçalama işlevini kazanmış olur. Akciğerlerin gelişimi de devam eder ve kas ile iskelet sistemlerinde de büyük değişimler meydana gelir. Örneğin kemikler sertleşir ve buna bağlı olarak bebeklerin kalsiyuma olan ihtiyaçları da artar.

Bu hamilelik haftasında bebeklerin böbrek gelişimleri de neredeyse tamamlanmış olur. Bebekler amniyon sıvısını yutarlar ve idrar üretimine de devam ederler. Bir yandan da anne adayından alınan antikorlar sayesinde bebeklerin bağışıklık sistemleri güçlenmeyi sürdürür. Bebekler annenin tuh halini hissedebilir ve buna tepki de verebilir. Kulakları ise sesleri ayırt edebilecek kadar gelişmiş olur. Tat alma duyuları olgunlaşır, doğumdan hemen sonra tatları ayırt edebilirler. Burunları ise koku alabilecek kadar gelişmiş olur. Bebeklerin vücudunu kaplayan ince tüyler bu gebelik haftasından hemen sonra azalmaya başlar.

35 Hafta Gebelik Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Gün içerisinde sık sık az miktarda yemek tüketmek en doğru tercih olur ve hazımsızlık gibi şikayetlerin azalmasını sağlar. Protein, kalsiyum, demir içeriği yüksek gıdalar tüketilmelidir. Lifli gıdaların tüketilmesi de sindirim ile ilgili yaşanan sorunların azalmasını sağlayacaktır. Mevsiminde olan sebzeleri tüketmeye özen göstermek, meyve tüketiminde ise aşırıya kaçmamak gerekir. Bol su içilmesi de son derece önemlidir.

35 Hafta Gebelikte Uçak Veya Araba Yolculuğu Yapılabilir Mi?

Çok uzun süre olmamak kaydıyla bu gebelik haftasında araba ile seyahat edilebilir. Ancak uçak ile seyahat konusunda doktorunuza danışmanız gerektiğini belirtmeliyiz. Çoğul gebeliklerde, bu gebelik haftasında uçak ile yolculuk yapmak konusunda daha titiz olunmalı ve mutlaka doktor görüşü alınmalıdır.

35 Hafta Gebelik Bebek Çok Hareketli Olması Normal Midir?

Tıpkı bebeklerin hareketlerinin azalması gibi artması da anne adaylarını endişelendirebiliyor. Bebeklerin çok hareketli olması bir sağlık sorunu olduğu anlamına gelmez. Dolayısıyla bu durum gayet normaldir.

35 Haftalık Gebelikte Fl Nedir Kaç Olmalıdır?

FL değeri, anne karnındaki bebeklerin uyluk kemiğinin ölçümü ile elde edilir. Femur yani uyluk kemiği uzunluğu ultrasonla ölçülebiliyor. 35 haftalık gebelikte FL değeri 67 mm dolaylarında olur.

35 Hafta Gebelik Cinsellik Yaşanabilir Mi?

Şayet kanama, erken doğum riski, düşük tehdidi gibi bir problem mevcut değilse ve doktor tarafından bir yasak getirilmediyse 35 haftalık hamilelikte cinsel ilişki yaşanabilir.

35 Hafta Gebelik Egzersizleri Nelerdir?

Hafif tempolu yürüyüşler yapılabilir. Yoga ya da meditasyon gibi yöntemler anne adaylarının rahatlamasını da sağlar. Aynı zamanda nefes egzersizleri de yapılabilir ve nefes egzersizleri anne adaylarının doğuma hazırlık sürecini de destekler.

35 Haftalık Gebelik Erken Doğum Belirtileri Nelerdir?

• 10 dakikada bir kasılma olması ve kasılmanın sıklığının artması
  • Pelvik bölgeden kasıklara doğru uzanan bir baskı hissedilmesi
  • İshal ve mide bulantısı
  • Vajinadan kanlı ve mukuslu akıntı gelmesi
  • Bel, kasık ve sırt bölgesinde geçmeyen bir ağrı olması

35 Haftalık Gebelikte Genital Bölgede Ağrı Olur Mu?

Gebeliklerde doğum zamanı yaklaştığında düzensiz sancılar yaşanabilir. Braxton Hicks kasılmaları olarak adlandırılan bu kasılmalar kimi zaman genital bölgeyi de etkileyebilir. Pelvik bölgede ağrı olması gibi bir tablo ortaya çıkabilir. Elbette hormon seviyelerindeki değişimler de bu bölgede ağrıya yol açabiliyor. Çünkü hormonlara bağlı olarak pelvik kasları ve eklemleri esner. Doğum kanalı genişler ve bu da ağrıya neden olabilir.

35 Hafta Gebelik Akıntı, Kanama Veya Lekelenme Riskli Midir?

35 haftalık hamilelikte kanama ya da aşırı düzeyde akıntı beklenen bir durum değildir. Bu tabloya vajina bölgesinde yanma ya da yüksek ateş bulguları da eşlik ediyorsa enfeksiyondan şüphelenilir. Mutlaka en yakın zamanda doktorunuza başvurmanız gerekir.

İlginizi çekebilir –> 34.hafta hamilelik

35 Haftalık Gebelikte Suyun Fazla Olması Ne Anlama Gelir?

Amniyon sıvısının fazla olması aşağıdaki durumlardan kaynaklanabilir:

• Gebelik diyabeti
  • Genetik anormallikler
  • Çoğul gebelik
  • Bebekte anomali olması
  • Bebekte anemi olması

35 Haftalık Gebelikte El Ayak Şişmesi Yaşanır Mı?

El ve ayaklarda şişme, ödem olabilir. Kan hacminin artması ve bebeğin yaptığı baskı böyle bir duruma yol açabiliyor. Uzun süre ayakta kalmak, aşırı kilo, protein açısından zengin gıdaları tüketmemek, az miktarda su içmek ya da uzun zaman hareketsiz kalmak gibi durumlarda el ve ayaklardaki şişlikler artabilir. 35 haftalık hamilelik konusunda sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Merak edenler için –> 33.hafta gebelik