36 hafta hamilelik

36 hafta hamilelik dönemi, doğuma kısa bir süre kalması nedeniyle ebeveyn adaylarının en heyecanlı oldukları haftalardan biridir. Gebeliğin 36. haftası hakkında en çok merak edilen soruları yanıtları ile birlikte ele alıyoruz.

36 Hafta Gebelik Kaç Aylık Olur?

36 haftalık hamilelik, gebeliğin 8. ayına tekabül eder. Doğuma yaklaşık olarak 2-4 haftanın kaldığı bu dönem, üçüncü yani son trimester dönemidir.

36 Hafta Gebelik Bebek Boyu Ve Kilosu Ne Kadardır?

Her bebeğin aynı gebelik haftasında aynı boyda ve kiloda olması beklenmemelidir. Genetik unsurlardan bebeğin cinsiyetine kadar pek çok unsur bebeklerin boylarında ve kilolarında değişimler olmasını beraberinde getirir. Genel olarak 36 haftalık gebelikte bebeklerin kilosunun 2,5 kg ile 3 kg arasında değiştiğini söyleyebiliriz. Boyları ise 44 cm ile 48 cm arasında değişir.

36 Haftalık Gebelik Muayenesi Nasıl Yapılır?

36 haftalık hamilelikte yapılan gebelik muayenesi, gebeliğin diğer haftalarında yapılan muayeneden çok farklı değildir. Ultrason ile bebeğin sağlık durumunun kontrolü sağlanır ve NST ile bebeğin kalp atışlarının, rahimdeki kasılmaların kontrolü gerçekleştirilir. Sadece bazı durumlarda doktorunuz idrar tahlili ya da kan tahlili yaptırmanızı isteyebilir. Şüpheli bazı durumlarda ise daha farklı tetkiklerin de yapılmasına ihtiyaç olabilir. Ancak genel olarak sağlıklı bir gebelik tablosu durumunda ileri tetkiklerin yapılmasına gerek duyulmaz.

36 Hafta Gebelik Testleri Nelerdir?

• Bu hafta içerisinde yapılan gebelik testleri şu şekildedir:
  • Anne adayının kilosunun ve tansiyonunun ölçümü
  • Doğum kanalının muayene ile değerlendirilmesi
  • NST
  • Smear testi (Sadece gerekli görülürse yapılır)
  • Kültür testi (Sadece enfeksiyon şüphesi olduğunda yapılır)

Eğer enfeksiyon tespit edilirse antibiyotik ilaç tedavisine başlanabilir. Bununla birlikte doktorunuzun gerekli görmesi durumunda biofizik profil testi gibi tetkiklerin yapılması da söz konusu olabilir.

36 Hafta Gebelik Annedeki Değişimler Nelerdir?

Anne adaylarının leğen kemikleri açılır ve kemik ağrıları yaşayabilirler. Bununla birlikte uyku kalitesiyle ilgili sorunlar yaşanması, oturmakta, yürümekte zorlanma gibi şikayetler de ortaya çıkabilir.

36 Hafta Gebelik Bebekteki Değişimler Nelerdir?

36 haftalık gebelik döneminde bebeklerin gelişimi devam ederken aynı zamanda kendilerini doğuma hazırlamaya da devam ettiklerini söyleyebiliriz. Bebeklerin haftalık kilo artışları 200 gram ile 400 gram arasında değişebilir. Bunun nedeni ise deri altında yağ depolamaya bu gebelik haftasında da devam ediyor olmalarıdır. Anne adaylarının yağlı, tatlı ve karbonhidrat açısından zengin gıdaları tüketiyor olması durumunda bebeklerin kilosu da hızla artabilir. Hamileliğin 36 haftasında bebekler doğum kanalına doğru yer değiştirirler. Beyin gelişimleri de büyük bir hızla devam eder.

36 Hafta Gebelik Bebek Çok Hareketli Olması Normal Midir?

Anne adayları bebeklerinin hareketlerinin artması yahut azalması durumunda endişe yaşayabiliyor ve bunun bebeğin sağlığı ile ilgili olduğunu düşünebiliyor. Bebeklerin hareketli olması bir sağlık problemi ya da bebekte bir anomali olduğu anlamına gelmez. Bebeğin çok hareketli olması bir hastalık ya da anomali semptomu değildir.

36 Hafta Gebelikte Rahim Ağrısı Normal Midir?

36 haftalık gebelikte rahim ağrısının şiddeti ve ne sıklıkla ağrının yaşandığı önemlidir. Şayet saatte 3 defa ya da bundan daha sık rahim ağrısı yaşanıyorsa erken doğum şüphesi doğar. Bu nedenle doktorunuza bu konuda bilgi vermeniz önemlidir. Ancak daha seyrek ve düzensiz bir rahim ağrısı şikayeti varsa bebeğin uyguladığı baskı nedeniyle söz konusu ağrının yaşanıyor olma ihtimali yüksektir. Dolayısıyla endişe edilmesi gerekmez.

36 Hafta Gebelik Lekelenme Ve Akıntı Yaşanır Mı?

Hamilelik döneminde vajinal akıntı miktarında değişimler olabilir. Tüm gebelik sürecinde krem renginde kokusuz vajinal akıntı olması normaldir. Eğer vajinal akıntı yeşil ya da kahverengiyse, kötü kokuluysa, kanlıysa bu durumda mutlaka doktorunuza ulaşmalısınız. Kötü kokulu, kahverengi, kırmızı ya da pembe vajinal akıntı normal değildir ve gerekli incelemelerin bir an önce gerçekleştirilmesi gerekir.

36 Hafta Gebelik Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Gebeliğin ilk haftasından itibaren anne adaylarının beslenmesine çok fazla dikkat etmesi önem taşıyor. Mevsiminde olan sebzelerin tüketimi, protein açısından zengin gıdaların mutlaka öğünlerde yer alması gerekir. 36 haftalık gebelikte de protein ve kalsiyum alımına dikkat edilmesi, tatlı, karbonhidrat açısından zengin gıdalardan da uzak durulması önemlidir. Aşırı baharatlı, ekşi ya da acı gıdaların tüketilmesi ise midede yanma, ekşime gibi şikayetlerin artmasına neden olabilir. Bu nedenle hazmı kolay ve mideyi yormayan yiyeceklere yönelmek daha doğru olacaktır.

Her öğünde yeşillik tüketilmesi, vitamin ihtiyacının karşılanmasına yardımcı olur. Meyve tüketiminde ise aşırıya kaçılmaması, günde 1 porsiyon ile meyve tüketimini sınırlandırmaya dikkat edilmesi gerekir. Günlük su tüketimine de çok fazla önem verilmelidir. Az su tüketimi anne karnındaki bebekleri de olumsuz etkileyebilir. Gün içerisinde aşırı kafein alımından uzak durulmasına dikkat etmelisiniz. Kahve ve çay tüketimini de sınırlandırmalı ve asitli içecekleri olabildiğince tüketmemeye çalışmalısınız.

36 Hafta Gebelik Cinsellik Nasıl Olmalıdır?

Hamilelik döneminde cinsel ilişki yaşanması anne karnındaki bebekleri olumsuz etkilemez. Sadece bazı durumlarda gebelik takibini yapan doktor tarafından yasak getirilebilir ya da sınırlamalar olabilir. Eğer doktorunuz cinsel ilişki yasağı getirmediyse, 36 haftalık gebelikte cinsel ilişkiye girilmesinin herhangi bir sakıncası olmaz.

36 Hafta Gebelik Erken Doğum Belirtileri Nelerdir?

Tüm anne adaylarının erken doğum belirtileri hakkında bilgi sahibi olması önemlidir. 36 haftalık gebelikte erken doğumun semptomları şu şekildedir:

• Düzenli ve ritmik sancı
  • Genital bölgede baskı hissi
  • Vajinal akıntıda artış olması
  • Vajinadan su gelmesi
  • Kanama olması

36 Hafta Gebelik İdrar Yolu Enfeksiyonu Yaşanır Mı?

Gebelik döneminde idrar yolu enfeksiyonu sık yaşanan sorunlardan biridir ve bunun nedeni hem hormonal hem de fiziksel olarak vücutta meydana gelen değişimlerdir. Özellikle hamileliğin son dönemlerinde rahim büyür ve idrar torbasına bir baskı uygulamaya başlar. Bu da sıklıkla idrara çıkma isteği doğurabildiği gibi idrar yolu enfeksiyonuna da sebebiyet verebilir. Eğer idrar yaparken yanma, sızı, baskı hissi varsa, idrarın rengi çok koyuysa bu durum enfeksiyonu gösterebilir ve doktorunuza bu konuda bilgi vermeniz önemlidir.

36 Haftalık Gebelikte Oruç Tutulur Mu?

Anne adaylarının oruç tutması ve bebeğin sağlığı ile ilgili çok sayıda araştırma yapıldı. Bu araştırmaların sonuçlarını ele almakta fayda olacaktır. Örneğin oruç tutan anne adaylarının aç kalması nedeniyle yenidoğan ağırlıklarında bir fark tespit edilmedi. Fakat bebeklerin ultrason görüntülemelerinde, solunum hareketlerinde bir miktar azalma olduğu da gözlemlendi. Elbette ramazan ayında oruç tutma konusunda anne adayları kendileri karar vermelidir. Sadece uzun süre aç ve susuz kalmanın bebekler üzerinde bazı etkilerinin olabildiğini de göz önünde bulundurmakta fayda olacaktır.

Merak edenler için –> 34.hafta hamilelik

36 Haftalık Gebelik Riskleri Nelerdir?

Hamileliğin her döneminde bazı risklerden söz edilebilir. Yapılan rutin gebelik kontrollerinin amaçlarından biri de olası riskleri erken dönemde tespit edebilmek ve önlem almaktır. Hamileliğin 36. haftasında mevcut olan risk tablosuna dair şu bilgileri verebiliriz:

• Plasenta ile alakalı bazı sorunların yaşanması
  • Anne karnındaki bebekte gelişim geriliklerinin olması
  • Anne adayının tansiyonunun yüksek olması ve gebelik zehirlenmesi
  • Bebeğin içinde bulunduğu amniyon sıvısının artması ya da azalması
  • Erken doğum
  • Bebeğin anne karnında yaşamını yitirmesi

Hamileliğin 36 haftası hakkında merak ettiğiniz diğer soruları altta bulunan yorum bölümüne yazabilirsiniz.

İlginizi çekebilir –> 35.hafta hamilelik