hamilelikte vajinal akıntı

Hamilelikte vajinal akıntı aslında son derece normal ve doğal bir durumdur. Ancak akıntının formunda, renginde farklılıklar olması bazı problemlerin işareti kabul edilebilir. Kadınlarda gebelik döneminde östrojen hormonunun da etkisi ile beraber vajinal akıntıda bir artış meydana gelebilir. Bu artışı mutlaka bir sağlık problemine bağlamak doğru olmaz. Normal olarak kabul edilen vajinal akıntı, kokusuz, beyaza yakın bir renkte ve akışkan kıvamdadır. İnce bir forma sahiptir ve kaşıntı gibi çeşitli şikayetlere de neden olmaz. Hangi vajinal akıntıların sağlık sorunu belirtisi olabileceğine değineceğiz. Enfeksiyona bağlı akıntının nasıl ayırt edilebileceğini de ele alacağız. Ancak öncesinde gebelikte ne zaman akıntının başladığını irdeleyelim.

Hamilelikte (Gebelikte) Akıntı Ne Zaman Başlar?

Öncelikle hamilelikte vajinal akıntı durumunun gebeliğin ilk aylarından itibaren başladığını ve doğum gerçekleşene kadar devam ettiğini belirtmeliyiz. Anne adayları, vajinal akıntının özelliklerini takip etmelidir. Bu sayede olası problemlerin erken dönemde tespit edilmesi mümkün olabilir. Özellikle amniyon sıvısı ile vajinal akıntının birbirine karıştırılmaması büyük bir önem taşır. Şayet bebeğin içinde bulunduğu su sızıntı şeklinde geliyorsa bu durum hakkında doktorunuza bilgi vermeniz son derece önemlidir.

Enfeksiyona Bağlı Akıntılardan Nasıl Ayırt Edilir?

Elbette hamilelikte vajinal akıntı enfeksiyona bağlı mı sorusunun yanıtı anne adayı tarafından verilmemelidir. Şüpheli bir durumda mutlaka doktora başvurulmalıdır. Enfeksiyona bağlı olarak gelişebilen belirtiler arasında normal olmayan vajinal akıntı da bulunuyor.

Mantar Enfeksiyonu

Candida albicans olarak da bilinen mantar enfeksiyonu durumunda kaşıntı problemi yoğun bir şekilde yaşanır. Vajinal akıntının ise formu değişir ve peynir kırıntısı, süt kesiği benzeri bir görünüm alır. Akıntıda çoğu zaman kötü koku olmaz. Ancak kaşıntı ve yanma gibi şikayetler belirgin semptomlardır. Vajinal akıntı kimi zaman vajende birikir ve birden boşalabilir. Anne adayları bu durumda gebelik suyunun geldiğini düşünebilir.

Bakteriyel Vaginosis

En önemli belirtisi bozulmuş balık kokusuna benzeyen bir kokuya sahip vajinal akıntıdır. Akıntı gri ya da sarı renkte olabiliyor. Bazı kadınlarda ise köpüklü bir kıvamda olduğunu ekleyelim. Ağrılı cinsel ilişki gibi daha farklı belirtiler de gösterebilen bu rahatsızlık son derece önemlidir. Nedeni ise gebelik kesesinin erken açılmasına ve erken doğuma yol açma riskini barındırmasıdır.

Trichomonas Vajiniti

Anne adaylarında oldukça sık görülen bir rahatsızlık olduğunu belirtelim. Kötü kokulu ve bol köpüklü vajinal akıntı ise ön plana çıkan belirtisidir. Akıntının rengi ise çoğu zaman sarıdır. Kaşıntı şikayetini de ortaya çıkarabilen bu rahatsızlığın cinsel yolla bulaşan hastalıklardan biri olduğunu da eklemek gerekir. Söz konusu rahatsızlık da gebelik kesesinin erken açılmasına ve dolayısıyla erken doğuma yol açabiliyor. Bu nedenle tedavisinin olası en erken zamanda kesinlikle yapılması gerekir.

Vajinal Akıntılar Rahim Kanseri Belirtisi Olabilir Mi?

Elbette hamilelikte vajinal akıntı rahim ağrı kanseri belirtilerinden biri olsa da her vajinal akıntının mutlaka kanser anlamına gelmediğinin altını çizmek gerekir. Anne adayına smear testi yapılır ve böylelikle kanser bulgusunun araştırılması sağlanır.

Gebelikte Vajinal Akıntılardan Korunmak İçin Neler Yapılabilir?

Normal olan hamilelikte vajinal akıntı vajina florasının korunması açısından da önemlidir. Ancak enfeksiyona bağlı akıntıdan korunmak için ya da bir başka deyişle enfeksiyondan korunmak için pamuklu iç çamaşırları tercih edilmelidir. İç çamaşırının sıklıkla değiştirilmesi ve parfümlü deterjanlar yerine sabunla yıkanması da alınabilecek önlemler arasında yer alıyor. Özellikle iç çamaşırının vajina ile temas eden yerleri ütülenmelidir. Cinsel ilişkide prezervatif kullanımı da önem taşıyor.

Vajinal Akıntıları Olan Gebeler Ne Yapmalı?

vajinal akıntıları olan gebeler ne yapmalı

Kokusuz, beyaz renkte ve akışkan kıvamda olan hamilelikte vajinal akıntı durumu normal kabul edilir. Normal olmayan bir vajinal akıntı söz konusu olduğunda anne adaylarının derhal doktorunu bilgilendirmesi gerekir.

Gebelikte Ne Tür Akıntılar Olur?

Hamilelikte akıntı iki farklı tiptedir. Bunların ilki fizyolojik akıntıdır ve kaşıntıya, kötü kokuya neden olmaz. Fizyolojik akıntı durumunda endişe edilmesi gerekmez çünkü gayet doğal ve normal bir durumdur. İkinci tip ise vajinal enfeksiyonlardan ya da hastalıklardan kaynaklanan akıntılardır. Bu durumda doktora başvurulması gerekir. Böylece enfeksiyon ya da mevcut rahatsızlığın tespit edilmesi, gerekli tedavinin yapılması da mümkün hale gelecektir.

İlginizi çekebilir –> Hamile kalamama nedenleri

Hamilelikte Akıntı Bebeğe Zarar Verir Mi?

Her durumda hamilelikte vajinal akıntı bebeğe zarar verir denemez. Gebelikte vajinal akıntıda artış olması normaldir. Önemli olan akıntının rengi, kötü kokulu olup olmadığı gibi özelliklerdir. Dolayısıyla öncelikle mevcut akıntının normal olup olmadığının belirlenmesi gerekir. Elbette normal olan vajinal akıntının anne adayına ya da bebeğe herhangi bir zararı olmaz.

Ancak anormal bir akıntı söz konusu olduğunda, bunun nedenine bağlı olarak bebeğin zarar görme olasılığı doğabilir. Enfeksiyondan kaynaklanan vajinal akıntı bebeğe direkt olarak zarar vermeyebilir. Fakat doğum sırasında bebekler annedeki enfeksiyondan olumsuz etkilenebilir. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar da benzer bir tabloya yol açabilir. Gebelik kesesinin açılması ve erken doğum gibi risklerin de olduğunu belirtmeliyiz.

Hamilelerden Akıntı Gelmesi Normal Midir?

Elbette hamilelikte vajinal akıntı gebelik dönemi öncesinde olduğu gibi normal bir durumdur. Hamileliğin ilk 6 haftası ile 8 haftası arasında vajinal akıntı kendini belli etmeye başlar. Bunun nedeni ise vücudun gebeliğe uyum sağlama çabası ve hormonal değişimlerdir. Hamilelik dönemi boyunca akıntının devam edeceğinin bilinmesinde fayda var. Gebelikte artış gösteren vajinal akıntı, doğumdan sonra yavaş yavaş azalmaya başlar ve normale döner. Lohusalık döneminin ilk başlarında akıntının koyu renkli olması da normaldir.

Zamanla akıntının rengi açılır ve kahverengi, sarı renge dönebilir. Aynı zamanda lohusalık döneminde akıntıda küçük kan pıhtılarının olması da normaldir. Vajinal akıntının normale dönmesi için doğumun üzerinden yaklaşık olarak 2 ay geçmesi gerekir.

Hamilelikte Farklı Renklerde Akıntılar Nelerdir?

Hangi renkte akıntı neye işaret ediyor ve hangi durumlarda hamilelikte vajinal akıntı normal değildir gibi sorulara yanıt niteliğinde olan bilgileri hemen sizlere aktarıyoruz.

Gebelikte Kahverengi Akıntı

Hamilelik döneminde vajinal akıntının renginin kahverengiye yakın olması, eğer akıntı sadece lekelenme şeklindeyse kabul edilebilir. Ancak burada dikkatli olunması gereken unsur, çamur gibi bir akıntı olması durumunda doktora bilgi verilmesi gerektiğidir. Sadece lekelenme şeklinde olsa dahi eğer akıntıda kötü koku varsa yine doktorunuza bu konuda bilgi vermeli ve nedeninin araştırılmasını sağlamalısınız.

Gebelikte Sarı Akıntı

Gebelikte sarı akıntı olmasının nedeni çoğunlukla enfeksiyondur. Hamilelikte vajinal enfeksiyonların anne adayları tarafından ciddiye alınması ve tedavisinin yapılması sağlanmalıdır. Çünkü enfeksiyon ilerleyebilir ve kısa zamanda daha ciddi sorunlara neden olabilir.

Gebelikte Beyaz Akıntı

Beyaz renkte akıntı ise son derece normaldir. Akıntıda kötü koku olmadığı müddetçe anne adaylarının gebelikte beyaz vajinal akıntı konusunda bir endişe yaşamaları gerekmez.

Gebelikte Yeşil Akıntı

Yeşil renkte akıntının normal olduğunu söyleyemeyiz. Yeşil vajinal akıntı da enfeksiyon göstergesidir ve doktora bilgi verilmesi önemlidir.

Gebelikte Pembe Akıntı

Gebeliğin ilerleyen dönemlerinde meydana gelen pembe akıntı da normal kabul edilemez. Yerleşme kanaması dışında meydana gelen pembe akıntı, bazı rahatsızlıkların göstergesi ya da erken doğumun göstergesi olabilir. Gebelikte vajinal akıntıya dair sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Merak edenler için –> 38.hafta gebelik