Adet öncesi sarı akıntı

Adet öncesi sarı akıntı kimi zaman kadınlarda endişeye neden olabiliyor. Akıntı olarak adlandırılan sıvı, vajinal sıvılarla mukusun karışımıdır. Adet döngüsü boyunca vajinadan bir akıntı gelmesi son derece normal bir durumdur. Bu döngü boyunca akıntıda çeşitli değişimler meydana gelebilir. Çünkü östrojen seviyeleri akıntının formunda, miktarında ya da renginde çeşitli değişimler olmasına yol açıyor. Adet döngüsünün ortalarında östrojen seviyesi daha yüksektir.

Bu nedenle akıntı da daha kalın bir form kazanır. Ancak döngünün başlarında ve sonlarında akıntının formu daha incedir. Elbette doğum kontrol ilaçları ya da doğurganlık tedavisinde kullanılan bazı ilaçlara bağlı olarak akıntı miktarında artmalar olabilir ve bu durum da gayet normaldir. Vajinal akıntıyla ilgili ne zaman doktora gidilmesi gerektiğini aktaracağız. Öncesinde ise sarı akıntının nedenlerini ele alalım.

Adet Öncesi Sarı Akıntının Nedenleri

Kadınlarda vajinal akıntının sağlığa dair bazı sinyaller de verdiğini söyleyebiliriz. Bazı vajinal akıntılar son derece normal kabul edilir. Ancak bazıları bir sağlık sorununun belirtisi olarak kabul edilebilir. Öncelikle normal akıntının renginin çoğunlukla beyaz ya da şeffaf olduğunu belirtebiliriz. Aynı zamanda sağlıklı ve normal bir vajinal akıntıda kötü koku olmaz. Bununla birlikte adet öncesi sarı akıntı olması kimi zaman normaldir. Kimi zaman da enfeksiyonun belirtisi olabilir. Bu noktada akıntının yoğunluğu, kokusu ve adet döngüsünün neresinde olunduğu önem taşıyor. Elbette bu akıntının bir enfeksiyon belirtisi olup olmadığının öğrenilmesi için doktora başvurulması da gerekiyor. Genel olarak adet öncesi sarı akıntı nedenlerine şu örnekleri verebiliriz:

Adet Döneminin Yaklaşması

Kadınlarda adet dönemlerinin yaklaşması ile birlikte akıntıda da bazı değişimler meydana gelir. Adet kanamasının başlamasına kısa bir süre kala akıntının sulu ve aynı zamanda açık renkli olacağını söyleyebiliriz. Bunun nedeni ise söz konusu dönemde vajinanın daha fazla oranda mukus üretiyor olmasıdır. Çok az miktarda olmak kaydıyla adet kanı ile vajinal akıntının karışması da akıntı renginde değişime neden olabilir.

Bu durumda vajinal akıntı daha bulanık ve kimi zaman da krem ya da sarı renge dönebilir. Çok açık sarı renklerde akındı kadınlarda adet öncesinde oldukça yaygın görülüyor. Bu durumun bir sağlık sorunu olmadığını, tıbben gayet normal olduğunu da söyleyebiliriz. Ancak ortada kötü kokulu akıntı ve yüksek vücut ateşi gibi semptomlar varsa derhal doktorunuz ile görüşmelisiniz.

Adet Döngüsünün Kısa Olması

Sarı ve kahverengiye yakın renkte vajinal akıntının çoğunlukla adet döneminin hemen ardından yaşandığını söyleyebiliriz. Bu dönemde akıntının renginin bu şekilde olmasının nedeni de yine adet kanıdır. Ancak kadınlarda adet döngüleri kısaysa adet öncesi sarı akıntı olabilir. Aynı zamanda kısa adet döngülerinin söz konusu olması durumunda akıntının kahverengiye yakın bir renkte olması da görülebilir. Kadınların menopoz dönemine vücutlarındaki hormon seviyelerinde değişim olabiliyor. Buna bağlı olarak da menopoza girerken kahverengi ya da sarı meydana gelebiliyor. Bunun nedeni hormonal değişimlerdir. Dolayısıyla bir hastalık belirtisi olarak değerlendirilmemesi gerekebilir.

Enfeksiyon Oluşumu

enfeksiyon oluşumu

Elbette adet öncesi sarı akıntı nedeni enfeksiyon da olabilir. Normal bir vajinal akıntıda kötü koku olmadığına daha önce değinmiştik. Ancak enfeksiyon söz konusu olduğunda az da olsa akıntıda bir koku da meydana gelir. Kötü koku çok hafif düzeyde olabileceği gibi bozulmuş balık kokusu şeklinde de olabilir. Bu gibi durumlarda vajinal akıntının rengi sarıya dönük ya da sarıdır.

Trikomoniyaz

Trikomoniyaz cinsel yolla bulaşan hastalıklardan biridir. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar genellikle pek belirti göstermezler ancak bu rahatsızlık köpüklü ve sarı renkte akıntı ile kendini belli ediyor. Bu hastalıkta vajinal akıntının rengi her zaman sarı olmaz. Yeşile yakın bir renkte de akıntı olabilir. Çoğunlukla akıntı balıksı bir kokuya da sahip olur. Aynı zamanda genital bölgede kaşıntı da meydana gelir. İdrar yapma sırasında ve cinsel ilişkide ağrı şikayetinin de bu belirtilere eşlik ettiğini söyleyebiliriz.

Bel Soğukluğu Ya Da Klamidya

Kadınlarda adet öncesi sarı akıntı nedenleri arasında bel soğukluğu ve klamidya da bulunuyor. Bu hastalıklar cinsel yolla bulaşan rahatsızlıklar kategorisinde yer alır. Vajinal akıntı da sarı renk gözlemlenir ve aynı zamanda akıntının iltihaplı gibi olduğunu da belirtebiliriz.

Pelvik İnflamatuar Hastalık

Bu rahatsızlık genellikle klamidya hastalığının ya da bel soğukluğu hastalığının tedavi edilmemesi ve dolayısıyla hastalıkların vücudun üreme sistemine yayılması ile ortaya çıkıyor. Söz konusu hastalığın tedavi edilmemesi durumunda rahim, fallop tüpleri ve yumurtalıklar da ciddi düzeyde zarar görebiliyor. Aynı zamanda adet öncesi sarı akıntı meydana gelebiliyor. Akıntının renginin yeşil olması da söz konusudur. Oldukça güçlü bir kötü kokuya sahip olur. Pelvik inflamatuar hastalığının tek belirtisi vajinal akıntının renginin değişmesi ve kötü kokulu olması değildir. Aynı zamanda aşağıdaki belirtiler de gözlemlenir:

• Karın ağrısı
  • Adet düzensizlikleri
  • Tüm ay boyunca lekelenme şeklinde hafif kanama olması
  • Yüksek vücut ateşi
  • Mide bulantısı
  • Cinsel ilişki sırasında ya da sonrasında ağrı olması
  • Bakteriyel vajinozis

Bakteriyel vajinozis adlı rahatsızlık vajina bölgesinde mevcut olan bakterilerin doğal dengesinin bozulması ile ortaya çıkan bir enfeksiyondur. Nedeninin ise tam olarak bilinemediğini söyleyebiliriz. Ancak sigara kullanımı, sıklıkla kozmetik ürünler kullanılarak vajinal duş yapılması, kişinin çok sayıda cinsel partnerinin olması gibi nedenler üzerinde duruluyor. Bakteriyel vajinozis hastalığında da vajinal akıntının rengi griye ya da sarıya yakın renklerde olabiliyor. Elbette bu durumda da derhal kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşülmesi gerekiyor.

İlginizi çekebilir –> Vajinal Kuruluk

Servisit

Rahim ağzının iltihaplanması olan servisit, farklı nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabiliyor. Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, vajinadaki bakterilerin aşırı büyümesi ya da alerjik reaksiyon neticesinde gelişebilen bir hastalıktır.  Bu rahatsızlıkta çoğu zaman adet öncesi sarı akıntı ve akıntının kötü kokulu olması gibi belirtiler gözlemleniyor. Akıntı oldukça yoğundur ve iltihaplı bir görünüm sergiler. Akıntının renginin yeşil yahut kahverengi de olabileceğini söyleyebiliriz. Aynı zamanda sık idrara çıkma, idrar yaparken ağrı, cinsel ilişki sırasında ağrı, cinsel ilişki sonrası kanama gibi belirtiler de ortaya çıkabiliyor.

Göz atın –> Adet Gecikmesinin Hamilelik Dışındaki Nedenleri

Ne Zaman Doktora Gitmek Gerekir?

ne zaman doktora gitmek gerekir

Tüm bu bilgiler ışığında adet öncesi sarı akıntı nedeninin çoğunlukla enfeksiyon olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Bu nedenle sarı akıntı durumunda doktora başvurmanız önemlidir. Özellikle akıntıya kötü kokunun eşlik etmesi, akıntının topaklanmış ya da köpüklü bir görünüm sergilemesi, genital bölgede kaşıntı olması ve idrar yaparken ağrı olması halinde geç kalmadan doktora bilgi vermelisiniz. Zira tüm bunlar enfeksiyonun diğer belirtileridir.

Doktorunuza bazı bilgileri de iletmeniz gerekecek. Bu sayede durumun hekim tarafından çok daha sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesini sağlamış olacaksınız. Doktorunuza iletmeniz gereken bilgileri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Akıntının başladığı zaman
  • Akıntının nasıl olduğu
  • Akıntı dışında hangi şikayetlerinizin olduğu
  • Cinsel geçmişiniz (Cinsel yolla bulaşan hastalık olup olmadığı, tedavi edilip edilmediği, çok sayıda cinsel partnerin olup olmadığı vb.)
  • Vajinal duş yapıp yapmadığınız

Muayene ile birlikte akıntı örneği alınabilir ve detaylı bir şekilde incelenebilir. Bu sayede cinsel yolla bulaşan bir hastalık kapıp kapmadığınız ya da enfeksiyon olup olmadığının belirlenmesi sağlanarak kısa zamanda tedavi aşamasına geçilir. Konuyla ilgili sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Bilgi sahibi olun –> Kadınlarda Kasık Ağrısı