Adet döneminde (adetliyken) hamile kalınır mı sorusu kadın doğum konuları arasında en çok sorulan sorulardan biridir. Bu sorunun cevabı olarak net bir şekilde adet döneminde hamile kalınmaz ya da evet kalınır diyemeyiz. Eğer kadın düzenli bir şekilde adet görüyorsa yumurtlama zamanı ay ortasındadır.

Yani adetin başladığı günden itibaren ortalama 2 hafta sonradır. Adetin başladığı günü 1 inci gün kabul edersek 14 üncü ve 15 inci günlerde yumurtlama meydana gelir. Dolayısıyla bu günlerde girilen ilişkiden gebe kalma şansı korunma yok ise çok yüksektir. Ancak bazı durumlarda kadınlarda adet düzensizliği var ise yumurtlama zamanı belli olmayabilir. Nadiren yumurtlama kanama döneminede denk gelebilir ve gebelik ihtimali ortaya çıkabilir.

Genç çiftlerin en çok merak ettikleri bir diğer konu olan zevk suyundan hamile kalınır mı ile ilgili aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Tıkla –> Zevk suyu

Adetliyken hamile kalma riskine dikkat

Adet döneminde hamile kalma riskinin en yüksek olduğu dönem, bilindiği üzere kadının yumurtlama dönemidir. Adet döngüsünün genellikle 4. gününde kadının yumurtalarında yumurta hücresi gelişmeye başlar ve ortalama 10 günde gelişimini tamamlayarak 14-15 inci günlerde çatlar yani yumurtlama olur gebe kalmaya uygun hale gelir.

Cinsel ilişki ile vajinadan rahime doğru giriş yapan erkeğin sperm hücreleri yaklaşık 3 gün boyunca rahimin sıcak ortamında canlılığını koruma özelliğine sahiptir. Dolayısıyla sperm ile yumurta birbirini yakaladığı zaman gebelik durumu ortaya çıkar.Düzenli cinsel ilişkiye girildiği zaman, bu durumun hamilelik ile sonuçlanması ihtimali çok yüksektir.

Adet döneminde hamile kalınır mı sorusundan önce bilinmelidir ki kadın vücudu, her ay kendini yeniden yeni yumurtalarla üremeye hazırlamaktadır. Bu dönemde rahim iç duvarı kalınlaşır, hormonların seviyesi yükselir ve yumurtlama gerçekleşir. Kısaca rahimde olası bir gebelik için bebeğin gelişebileceği bir ortam hazırlanır.

Gebelik oluşmadığı zaman, rahim iç duvarındaki tabaka kanla birlikte vücuttan dışarı atılır. Yani adet kanaması meydana gelir. Adet kanamasının başlaması kadında yumurtlama döneminin bittiğini, bir sonraki yumurtlama dönemi için de bir süre beklenmesi gerektiğinin işaretidir. Ancak tüm bu teorik bilgilerin yanında, adet döneminde girilen korunmasız cinsel ilişkide eğer hormanel düzensizlik var ise gebelik riskinin de olduğu her zaman akılda tutulmalıdır.

İstenmeyen gebelik düşünceniz varsa aşağıdaki kürtaj fiyatları makalemize göz atabilirsiniz.

Tıkla –> Kürtaj fiyatları

Adet döneminde hangi şartlar olursa hamile kalınır?

Her kadının hormonal dengesi ve metabolizma özellikleri farklıdır çünkü herkesin yapısı farklıdır. Bu nedenle yumurtlama dönemlerinde de her kadında belli farklılıklar meydana gelebilir. Vücutta salgılanan hormon seviye değişiklikleri, adet döneminde düzensizliklere yol açabilir.

Adet döneminde hamile kalınır mı sorusunun ilk önemli şartı kadında ciddi derecede hormanel düzensizliğe bağlı yumurtlama zamanının değişmiş olmasıdır. Normal şartlar altında olarak 72 saate kadar canlı kalabilen erkek spermleri, bazı kadınların vajinalarında ya da rahim içi bölgelerinde ortam şartlarının uygun olmasından dolayı, uzun süre canlı kalabilmekte ve aynı zamanda işlevlerini de koruyabilmektedir.

Bunun dışında bazı kadınlarda, adet kanaması bitse de leke gelme durumu bir süre daha devam edebilir. İşte bu lekelenmenin olduğu dönem de yumurtlama zamanına yakın ise gebe kalma şansı yine mevcuttur, çünkü normal adet kanaması bitmiş sadece leke kalmıştır.

Önerdiğimiz bir diğer makalemiz:

Tıkla –> Kadınlarda mastürbasyon

Adet döneminde hamilelikten korunarak cinsel ilişki yaşanabilir mi?

Genel olarak Adet döneminde cinsel ilişki önerilmez. Rahim ağzının açık olması nedeniyle ilişki sonrasında vajinada bulunan mikroplar rahim içine kolaylıkla geçebilir ve enfeksiyona yol açabilir. Ancak ilişkiye girilmesi gerekiyorsa vede bir hormonel düzensizlik mevcut ise özellikle gebelikten korunmak amacıyla bu dönemde erkeğin prezervatif kullanması uygun olur.

Adet döneminde hamile kalma riskinin bulunduğunu anlattık. Bu nedenle prezervatif kullanımı ile yani korunarak, herhangi bir sorun olmadan cinsel ilişkiye girilebilir. Bu dönem kadınlarda çok hassas bir dönemdir ve kendilerini de çok iyi ve temiz hissetmezler. Kadının genital organından kanama geldiği için ve karın, kasık ve bel ağrıları yüzünden bu dönemde cinsel ilişki pek tercih etmezler. Eğer hem kadın hem erkek istiyor ve bu saydığımız konuları sorun etmiyorsa, prezervatifle korunarak ilişkiye girilmesinde bir sakınca yoktur.

Kızlık zarı dikimi ile ilgili merak ettikleriniz için sizler için hazırladığımız diğer makalemize aşağıdan göz atabilirsiniz.

Tıkla –> Kızlık zarı dikimi

Adetliyken hamilelikten korunmadan girilen cinsel ilişkinin riskleri var mıdır?

Eğer hormanel düzensizlik var ise Adetliyken hamile kalma riski bulunmaktadır. Ancak düzenli adet görüyorsa yumurtlama zamanı ay ortası olduğu için adet zamanı genellikle gebelik ihtimali yoktur. Bu nedenle korunmasız girilen her cinsel ilişkide olduğu gibi, düşük oran söz konusu olsa da adet döneminde girilen cinsel ilişki gebelik riski taşımaktadır. Başka bir risk de, adet dönemi dışındaki normal dönemlerde kadının vajinasın da doğal şekilde üretilen koruyucu laktik asitin üretimi adet döneminde durmaktadır.

Bu nedenle vajina ve rahim, zararlı pek çok mikro organizmaya, bakteriye karşı çok savunmasız kalır. Bunun dışında adet döneminde kanı vücuttan atabilmek için rahim ağzı, diğer dönemlere göre çok daha açık olur. İşte tüm bu nedenlerden dolayı hem kadın hem erkek için olası hastalık riskleri çok daha fazladır.

Tüm bu şartlar ve detaylar göz önünde bulundurulduğunda, adet döneminde cinsel ilişkiye girilmesi çiftlerin kendi özel isteklerine bırakılır. Tıbbi açıdan kesinlikle olumsuz bir durum bulunmaz ancak sıraladığımız risklerin de olasılıkları mevcuttur. Ancak girilecek ilişki sırasında kendileri açısından en güvenli korunma yönteminin kullanılması yine kendi sağlıkları açısından büyük önem taşır.

Rahim ağzında yara neden olur? ilerde kansere dönüşür mü? nelere dikkat etmek gerekir? detaylı bilgi için aşağıdaki makalemize de göz atabilirsiniz.

Rahim ağzında yara

Adetten hemen sonra hamile kalınır mı

Konu ile alakalı videomuzu izleyebilirsiniz…

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar: