Kürtaj Fiyatları Ne Kadar?

Kürtaj fiyatları genellikle kadınların kürtaj olması gerektiğinde araştırılan bir konu oluyor. İstenmeyen gebelikleri sonlandırmak amacıyla yapılan kürtaj işlemi bebeğin anne karnından tahliye edilmesi prosedürüne dayalı bir cerrahi operasyondur. Pek çok farklı teknik ile yapılabiliyor olsa da dünya genelinde en çok tercih edilen kürtaj yöntemi vakumlu aspirasyon tekniği oluyor. Bu yöntem hem hasta hem de doktor için en konforlu seçenektir. Kürtaja bağlı komplikasyon riskinin de diğer kürtaj teknikleri ile kıyaslandığında daha düşük olması vakumlu kürtaj yöntemin daha fazla tercih edilmesini beraberinde getiriyor.

Dolayısıyla kürtaj fiyatları araştırması esnasında karşınıza çıkacak rakamlar çoğunlukla vakumlu aspirasyon yönteminin ücreti olur. Ancak ender de olsa bazı hastalarda vakumlu aspirasyon tekniğinin uygulanması mümkün olmayabilir. Kimi zaman da tamamen doktorun tercihi olarak kazıma tekniği gibi daha farklı bir teknik de uygulanabilir. Bu durumda fiyatın değişebileceğini belirtmek gerekiyor. Çünkü başta kürtaj olmak üzere tüm cerrahi operasyonlarda fiyatlar üzerinde etkili olan unsurlardan biri de operasyonun hangi teknikle gerçekleştirileceğidir.

Kürtaj işlemi sonrası adet görme konusu ile ilgili makalemizi okumak için aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Kürtaj sonrası adet görme

Kürtaj Fiyatları Neye Göre Değişir?

Kürtaj fiyatları neye göre değişir

Öncelikle kürtaj fiyatları üzerinde çok sayıda faktörün etkili olduğunu belirtmek gerekiyor. Bunların ilki gebeliğin kaçıncı haftasında olunduğudur. Zira bu noktada yasal süreden de söz etmek gerekir. Yasalar kapsamında gebeliğin 10. haftasından sonra kürtaj işlemi ender durumlar dışında yapılamıyor. Bu ender durumlara anne adayı için hayati tehlike doğuran kanama gibi bir sorunun ortaya çıkması, bebeğin anne karnında ölmesi ya da bebeğin doğumundan sonra yaşamını idame ettirme noktasında ciddi sıkıntılara sebep olabilecek bir sağlık sorununun mevcudiyeti gibi örnekler verebiliriz.

Bu gibi durumlarda vakumlu aspirasyon tekniği ile bebeğin tahliyesi mümkün olmayabilir ve daha farklı kürtaj yöntemlerinin uygulanması gerekir. Haliyle kürtaj fiyatları da daha yüksek rakamlara tekabül edebilir. 10 haftadan daha küçük olan gebeliklerde uygulanan kürtaj yöntemi sadece 10 ila 15 dakikada tamamlanabiliyor. Ancak büyük gebeliklerde kürtaj süresi daha uzun olur ve bu operasyon daha kompleks bir prosedür ile gerçekleştirilebilir. Zira kürtaj fiyatları rakamlarının biraz daha yüksek olması da bundan kaynaklanır.

Doktorun deneyimi kürtaj fiyatları üzerinde etkili olan bir diğer unsurdur ve bir o kadar da önemlidir. Doktor tercihinin kesinlikle fiyat bilgisine bağlı olarak yapılmaması, deneyimli bir doktorun tercih edilmesi gerekir. Fiyatlardan söz ederken döviz kurlarına da değinmek gerekiyor. Kürtaj işleminde kullanılan anestezi ilaçları gibi çeşitli ilaçlar yurt dışında geliyor olabilir. Bu durumda devreye döviz kurları da giriyor çünkü ilaçlar için ödenen meblağ ister istemez hastalara sunulan fiyatlara da yansıtılıyor. Kullanılan aletler de kürtaj fiyatları üzerinde belirleyici unsurlar listesinde yer alıyor.

Büyük Gebeliklerde Kürtaj Fiyatları

Büyük gebeliklerde kürtaj fiyatları

Hamileliğin ilerleyen dönemlerinde herhangi bir nedenle kürtaj yapılması gerektiğinde daha farklı ekipman, ilaç ve tıbbi gereçler kullanılıyor. Bu durum büyük gebeliklerde kürtaj fiyatları olarak belirlenen rakamların daha farklı olması sonucunu doğurur. Büyük gebeliklerde kürtaj yapılabilmesi için mahkeme raporu ya da hekim heyetinden en az 3 hekimin imzası gibi çeşitli yasal belgelere ihtiyaç duyulur.

Kürtaj işlemi sonrası gebelik için aşağıdaki linki tıklayarak okuyabilirsiniz.

Kürtaj sonrası hamile kalma

Yasaların izin vermesi durumunda rahim ağzına konan ilaçlar yardımı ile rahim ağzının açılması sağlanır. Aynı zamanda bu ilaçlar rahim ağzında bir yumuşama olmasını da sağlar. Rahime ulaşılır ve bebeğin tahliye edilmesi sağlanır. Elbette bu durumda uygulanan anestezi de vakumlu aspirasyon öncesinde uygulanan anesteziden daha farklıdır. Tüm bunlar büyük gebeliklerde kürtaj fiyatları üzerinde etkili olur. Elbette anne adayının sağlık durumuna bağlı olarak daha farklı kürtaj tekniklerinin uygulanması zaruri bir hal da alabilir.

Evlilik Dışı Kürtaj Fiyatları

Evlilik dışı kürtaj fiyatları

Kürtaj işlemi evli olan kadınlarda da evlilik dışı gelişen gebelik durumunda da aynı prosedür ile gerçekleştirilir. Bu nedenle kürtaj fiyatları değişmez. Farklı bir tekniği gerektiren sağlık sorunlarının olmaması halinde evli olsun ya da olmasın kürtaj işlemi vakumlu aspirasyon yöntemi ile tamamlanır. Bu nedenle fiyatlarda bir farklılık olması mümkün değildir. Başvurduğunuz kadın hastalıkları ve doğum uzmanının kliniğinde, personel tarafından size evli olup olmadığınızın sorulmasının nedeni fiyatlar değildir.

Evli olan kadınların kürtaj yaptırabilmesi için eşinin izni gerekir. Eşin rıza belgesini imzalaması istenir. Eşlerin onay vermemesi durumunda kürtaj işleminin yapılması yasaktır. Zira evli olup olmadığınıza dair soru sorulmasının nedeni sadece yasal prosedürler ve alınması gereken izin belgesidir. Bu arada evli olsun ya da olmasın, 18 yaşından küçük olan kadınların kürtaj yaptırabilmesi için anne babasının onay vermiş olması gerekir.

Kürtaj Fiyatları 2020 Ne Kadar?

Kürtaj fiyatları 2020

Öncelikle kürtaj fiyatları olarak sizlere net bir rakamdan söz etmemizin yanıltıcı olacağını bilmelisiniz. Çünkü hangi doktoru tercih ettiğinizden gebeliğin kaçıncı haftasında olduğunuza kadar pek çok farklı unsur bu işlem için ayırmanız gereken bütçe üzerinde etkili olacak. Dolayısıyla size bir fiyattan ya da bir fiyat aralığından söz etmemiz doğru olmaz ve sizi yanıltır. Fiyat bilgisi almak istiyorsanız öncelikle gebeliğin kaçıncı haftasında olduğunuzu bilmeniz gerekir. Çünkü tarafınıza bildirilecek olan kürtaj fiyatları bu bilgi de göz önünde bulundurularak belirlenecek.

Bunun için muayene olabilirsiniz ve doktorunuz bu muayene esnasında durumunuzun vakumlu kürtaj için uygun olup olmadığını da kontrolden geçirebilir. Sonrasında gebeliğin kaçıncı haftasında olduğunuz da belirlenir ve kürtaj işlemi için gerekli tarih planlamasını yapabilirsiniz. Bu sayede kürtaj fiyatları olarak net bir rakam tarafınıza iletilecektir. Ancak genel olarak fiyatların gayet makul seviyede olduğunu belirtebiliriz. Ülkemizde kürtaj işlemi çok yüksek rakamlardan oluşan bir bütçe gerektirmiyor.

İstanbul Kürtaj Ücretleri

İstanbul kürtaj fiyatları

Kürtajla ilgili araştırma yapan kadınların bir bölümü fiyatların kentlere göre değişebileceğini düşünebiliyor. İstanbul’da yaşıyor olmanız daha yüksek ya da daha düşük kürtaj fiyatları ile karşılaşacağınız anlamına gelmez. Daha önce değindiğimiz gibi bu fiyatlar şehre göre değil, daha farklı faktörlere bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Ayrıca hangi sağlık kuruluşunu tercih ettiğiniz de fiyatlar üzerinden etkili olan hususlardan biridir. Her ne kadar komplikasyon riski düşük olsa da neticede kürtaj cerrahi bir operasyondur. Bu nedenle tecrübeli bir doktoru tercih etmeniz fiyattan çok daha fazla önem taşıyor. Gerek işlemin konforlu bir süreç eşliğinde yapılması gerekse iyileşme sürecini sorunsuz bir şekilde tamamlamanız için öncelikle rotanızı deneyimli doktorlara çevirmelisiniz.

En çok merak edilen konulardan bir tanesi kürtaj işlemi sonrası cinsel ilişki konusu için aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Kürtaj işlemi sonrası cinsel ilişki

Bu arada kürtaj işlemi sadece kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından yapılması gereken bir operasyondur. Halk arasında merdiven altı olarak tabir edilen mekanlara ve tıp alanında eğitim almamış olan kişilere kesinlikle itibar etmeyiniz. Zira daha düşük kürtaj fiyatları sunuluyor olması ya da yasal süreyi aşmış olan kadınlara da kürtaj yapılması gibi çeşitli durumlar kimi zaman basına da yansıyor. Bu mekanların bir muayenehane ya da klinik olmadığını, tamamen yasa dışı olduğunu, gebeliğin 10. haftasından sonra kürtaj yaptırmanın suç olduğunu asla unutmayın.

Dikkat Etmeniz Gereken Hususlar

Dikkat edilmesi gereken hususlar

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olmayan kişiler tarafından yapılan herhangi bir müdahale ciddi sağlık sorunları yaşamanıza sebebiyet verebilir. Hatta hayati risk dahi ortaya çıkabilir. Elbette kürtaj fiyatları hakkında araştırma yapabilirsiniz. Ancak rotanızı tıp eğitimi almış olan, alanında deneyimli doktorlardan daha farklı bir yöne asla çevirmeyin. Devlet hastanelerinde kürtaj yapılıp yapılmadığı da merak ediliyor. Elbette tümünde olmasa da devlet hastanelerinde kürtaj işlemi yapılabilir. Ancak yoğunluk nedeniyle çok ileri bir tarihte randevu verilebilir ve bu durumda kürtaj için yasal süre olan gebeliğin 10. haftasını kaçırabilirsiniz. Bu süreyi kaçırmanız durumda bebeği aldırmanız mümkün olmayacaktır.

En çok merak edilen sorulardan biri olan kürtaj kaçıncı haftaya kadar yapılır konusu için aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Kürtaj kaçıncı haftaya kadar yapılır

Bununla birlikte bazı devlet hastanelerinde ekipman ya da personel yetersizliği gibi nedenlerle kürtaj sadece acil durumlarda, anne adayının hayatı riske girdiğinde ya da zorunlu olduğunda yapılabiliyor. Haklı gerekçeler ile bu durumlar dışında yapılan başvurular kabul edilmeyebilir. Bu riski de göz önünde bulundurmanızda fayda var. Zira çok sayıda kadının araştırma yaparken ya da doktor seçiminde kararsızlık yaşaması gibi nedenlerle de yasal süreyi kaçırabildiğini gözlemliyoruz.

Kürtaj işleminin psikolojik boyutlarının da olduğunu unutmamalısınız. Hangi amaçla yapılması gerekirse gereksin, kürtaj yaptırmak her kadın için psikolojik açıdan zorlayıcı bir süreçtir. Bu nedenle en azından operasyonun konforlu bir ortamda, güven veren bir doktor tarafından yapılmasını sağlamanız, psikolojik açıdan da kendinizi çok daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Ciddi bir hasta yoğunluğunun olduğu ortamlarda kendinizi daha fazla baskı altında hissedebilirsiniz yahut kürtaja bağlı olarak çok sayıda kadında ortaya çıkan suçluluk hissini daha yoğun yaşayabilirsiniz. Bu olasılıkları da dikkate almanızda fayda olacaktır. Her kadın kürtaj işlemini konforlu bir ortamda yaptırmayı hak ediyor. Yasa dışı mekanlarda sağlığınızı riske atmayın ve kendinize değer verin.

Kürtaj fiyatları konusu ile ilgili çekmiş olduğum videoyu izleyebilirsiniz.

Aşağıda bulunan link yabancı ülkelerdeki kürtaj fiyatları konusunda bilgi vermektedir. Ülkemiz için referans alınmamıştır, örnek olması için bilgilendirme amaçlı link koyulmuştur.

Cep Tel: 0532 325 30 08
dr.ismetyildirim@hotmail.com

Yorum Yaz

Zevk suyundan hamile kalınır mı

Zevk Suyu Hamile Bırakır mı?

Zevk suyu hamile bırakır mı konusunda aktif bir cinsel yaşamı olan hem kadınların hem de erkeklerin bilgi sahibi olması …

Ertesi gün hapı

Ertesi Gün Hapı Nedir? Nasıl Kullanılır?

Ertesi gün hapı: Korunmadan cinsel ilişkiye girilmesi durumunda, kadınların hamile kalmamak için kullandıkları bir …

Hamilelikte idrar rengi

Hamilelikte İdrar Rengi Nasıl Olmalıdır?

Hamilelikte idrar rengi: Gebelik süresi boyunca vücudun bazı tepkileri, sağlık durumunuz hakkında da size ipuçları …