6 haftalık gebelik

Gebeliğin altıncı haftasında gerek gebelik testi gerekse ultrasonla gebelik kesesi görüntülemesi ile artık hamilelik tamamen tespit edilmiş olur. Bu dönemde anne adayları da gebeliğe bağlı değişimleri hissetmeye başlar. 6 haftalık gebelik döneminde anne karnında da bebeğin gelişimi için önemli değişikliklerin meydana geldiğini söyleyebiliriz. İlk defa anne olmaya hazırlananlar için bu gebelik haftası da heyecan verici olabiliyor. Çok sayıda sorunun yanıtını sizlere aktaracağız ancak öncesinde en sık merak edilen husus olan bedeninizde bu dönemde neler olduğuna değinelim.

Bedeninizde Neler Oluyor?

Gebeliğin başlaması ile birlikte vücutta pek çok değişim de meydana geliyor ve bu değişimler arasında en belirgin olanlardan biri de hormonlardır. Vücudun hormon dengesinin hızla değişmesi, anne adaylarının kendilerini duygusal açıdan daha farklı ve hassas hissetmelerini beraberinde getirir. Duygusal yoğunluklar yaşanabilir ve bu da gayet normaldir. Bu dönemde hafif bir kanama olabilir ancak bu kanama gebelikle alakalı bir sorun olduğu anlamına gelmez. Sadece yoğun ve sancılı bir kanama olması durumunda düşük ihtimali akıllara gelmelidir. Karında henüz şişme başlamaz ve dışarıdan bakıldığında hamile olduğunuzun anlaşılması pek mümkün olmaz. Karındaki büyüme gebeliğin daha da ilerleyen haftalarında belirginleşmeye başlayacaktır. Vücutta bu dönemde çok radikal değişimlerin olduğunu söyleyemeyiz.

6 Haftalık Bebek Kaç Aylıktır?

Gebeliğin 6. Haftası 2 aylık hamile olduğunuz dönemdir. 2 aylık gebelik dönemi hamileliğin 5 – 8 haftaları arasıdır. Dolayısıyla bu dönemde hamileliğin henüz ilk trimester döneminde olursunuz. Gebeliğin ilk 3 ayı ilk trimester dönemi olarak değerlendirilir.

6 Haftalık Gebelikte Bebek Görünür Mü?

6 haftalık gebelik döneminde ultrasonda bebeğin görülmesi mümkün olabilir ancak çok belirgin bir bebek görüntüsü beklentisi içerisinde olmamak gerekir. Bu dönemde yapılan muayenede gebelik kesesi ve kese içerisinde de embriyonun olduğu belirlenebilir. Embriyoya ilişkin çok yeterli bir görüntünün elde edilmesinin zor olduğunu da bilmelisiniz. Embriyo sadece bir bezelye tanesi kadardır ve boyutları da genellikle 0,5 – 0,6 mm dolaylarında olur. Bu ebatlar, ultrasonda net bir bebek görünümü elde edilebilmesi için oldukça yetersizdir. Şayet ultrason ile muayenede embriyo görünmezse doktorunuz birkaç gün sonrası için yeniden randevu almanızı isteyebilir.

6 Haftalık Bebek Anne Karnında Nerededir?

Elbette gebeliğin bu döneminde bebek anne karnında amniyon kesesinin içerisindedir. Zira sağlıklı bir gebelikten söz edebilmek için bebeğin amniyon kesesinde olması beklenir. Bu kesenin içerisi sıvı ile doludur. Amniyon sıvısı içerisinde bebekler gelişimlerini sürdürürler ve doğuma kadar da bu kese içerisinde kalırlar. Bu kesenin ve içerisinde yer alan sıvının bebekleri her türlü dış etkene karşı koruduğunu belirtmeliyiz. Dış faktörlerden korunması sayesinde bebeklerin sağlıklı bir gelişim süreci içerisinde olmaları da mümkün hale gelir. Bu arada plasentanın nerede bulunduğu da merak edilebiliyor. 6 haftalık hamilelikte plasenta da gebelik kesesi içerisinde yer alır.

6 Haftalık Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Hamileliğin 6. haftasında artık gebelik nedeniyle hormonların yoğun bir şekilde çalışmaya başladığı döneme girmiş olursunuz. Hamilelik belirtileri de bu dönemde daha net bir şekilde yaşanmaya başlanır. Sıklıkla yaşanan gebelik belirtilerini ise hemen sıralayalım.

• Halsiz ve yorgun hissetme
  • Mide bulantısı ve kusma
  • Midede yanma hissi
  • Göğüslerde hassasiyet olması
  • Vajinal akıntıda artış
  • Çok sık idrara çıkma isteğinin olması
  • Kabızlık gibi sindirim ile alakalı sorunlar
  • Ani duygusal değişimler
  • Gaz ve şişkinlik sorunu
  • Kasıklarda hafif ağrı olması
  • Lekelenme şeklinde çok hafif bir kanama

Sıraladığımız bu belirtilerin her anne adayı tarafından yaşanması gerekmez. Herhangi bir belirti yaşamıyor olmanız, gebeliğe ya da bebeğin sağlığına dair bir problem olduğu şeklinde yorumlanmamalıdır. Her gebelikte yaşanan belirtilerin ve bu semptomların şiddetinin farklı olabileceğinin altını çizelim.

6 Haftalık Gebelikte Anne Ne Hisseder?

Embriyo hücresi gebeliğin bu haftası içerisinde de bazı değişimlere sahne olur. Bu hareketliliğin beraberinde çeşitli şikayetleri de getirebileceğini söyleyebiliriz. Gebelikte salgılanan hormonlar sadece fiziksel anlamda değil ruhsal anlamda da değişimler yaşamanıza yol açar. Ani ruhsal değişimler yaşanmasının ya da duygusal anlamda daha yoğun günler geçirmenizin nedeni de budur. Fiziksel anlamda da göğüslerde hassasiyet, şişkinlik ve özellikle sabah saatlerinde mide bulantıları yaşayabilirsiniz. Kokulara karşı eskisine nazaran çok daha hassas olduğunu da fark edebilirsiniz. Mide bulantısı gibi kokulara karşı hassasiyet de özellikle sabah saatlerinde daha yoğun yaşanabilir ve bu da anne adaylarını bir miktar zorlayabilir. Gebelik boyunca bu durumun devam etmeyeceğini bilmenizde fayda var.

6 Haftalık Bebek Kalp Atışı Olur Mu?

Anne ve baba adayları gebelik haberini aldıklarını kısa zamanda bebeklerinin kalp atışlarını da duymak isteyebiliyor. Kalp atışlarını duymak ebeveyn adayları için heyecan verici bir deneyimdir ve bu konuda sabırsızlanmaları da gayet normaldir. Bu dönemde yapılan muayene ile bebeklerin kalp atışlarının duyulması mümkün olabilir. Nedeni ise artık dolaşım sisteminin bebeklere kan pompalamaya başlamış olmasıdır. Bebeklerin kalbi 6 haftalık gebelikte atmaya başlar ve dakikada 90 ile 110 kalp atımının olduğunu söyleyebiliriz.

6 Haftalık Gebelikte Kese Boyutu Kaç Olmalı?

Hamileliğin altıncı haftası içerisinde gebelik kesesinin boyutu 2 mm ile 4 mm arasındadır. Sağlıklı bir gebelik söz konusu olduğunda gebelik kesesinin düzgün hatlara sahip ve yuvarlak bir formda olduğunu söyleyebiliriz.

6 Haftalık Gebelikte Kasık Ağrısı Olur Mu?

Bu dönemde kasık ağrısı yaşanması anne adaylarını endişelendirebiliyor. Düşük yapma ihtimali gibi çeşitli ihtimaller ya da olumsuz duygular yaşanabiliyor. Oysa 6 haftalık gebelik döneminde hafif bir kasık ağrısı yaşanması gayet normal bir durumdur. Rahim gebeliğin bu haftasından itibaren büyümeye başlar. Bu büyüme de idrar torbasına hafif bir baskı yapar ve kasık bölgesinde yaşanan ağrının nedeni de çoğu zaman bu baskıdır. Ağrının yanı sıra adet döneminde yaşanana benzeyen sancı ve gerginlik de yaşanabilir.

İlginizi çekebilir –> Üçüncü Hafta Hamilelik

6 Haftalık Hamilelikte Nelere Dikkat Edilmeli?

Anne adaylarının sağlıklı bir hamilelik dönemi geçirmesi için gebeliğin başlangıcından doğuma kadar bazı konularda dikkatli olması gerekiyor. Nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda ise şu önerilerde bulunabiliriz:

• Gebelik takibinin yapılabilmesi için düzenli doktor kontrollerini asla aksatmamak gerekiyor.
  • Şayet doktorunuz vitamin ve mineral takviyesi almanızı önerdiyse bu konuda da titiz davranmalısınız. Düzenli olarak vitamin ve mineral takviyelerini aksatmamalısınız.
  • Doktorunuz önermediği sürece hiçbir ilacı kullanmamalısınız.
  • Sağlıklı ve dengeli bir beslenme düzeni oluşturmalı ve bu düzene hamilelik boyunca sadık kalmalısınız.
  • Günlük su tüketimine dikkat etmeli ve sıvı alımını ihmal etmemelisiniz.

Göz atın –> Dördüncü Hafta Hamilelik

İkizlere Hamile Olma İhtimaliniz Nasıldır?

Tüp bebek tedavisi ile hamile kalanların ya da ailesinde ikiz bebek sahibi olanların gebeliklerinde ikiz bebek sahibi olma ihtimali biraz daha yüksek olabilir. Yardımcı üreme teknikleri kullanılmadan gerçekleşen gebeliklerde ikiz bebek sahibi olma ihtimalinin % 1 dolaylarında olduğunu söyleyebiliriz. Üçüz ya da dördüz bebek sahibi olma ihtimali ise 565’te 1’dir. Hamilelik sayısının artmasına paralel olarak çoğul gebelik ihtimalinin de bir miktar artığını söylemek mümkündür. Gebeliğin altıncı haftası hakkında merak ettiğiniz sorular varsa yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Bilgi sahibi olun –> Beşinci Hafta Hamilelik