4 haftalık bebek

Gebeliğin ilk haftası, son adet döneminde kanamanın başladığı ilk gün start alır. Hesaplamanın bu şekilde yapılması nedeniyle hamileliğin ilk ve ikinci haftasında aslında gebe değilsinizdir. Üçüncü haftada ise döllenme meydana gelmiştir ancak döllenen yumurtanın rahme tutunması bu haftanın son günlerinde ya da dördüncü haftanın ilk günlerinde meydana gelir. Bazı anne adayları için gebeliğin dördüncü haftası, hamilelik haberini de aldıkları haftadır. Bu nedenle gebelik sürecinin en heyecan verici haftalarından biri olduğu da söylenebilir. 4 haftalık hamile olanların nelere dikkat etmesi gerektiğini ya da bu dönemde kürtaj yapılıp yapılamayacağını da açıklayacağız. Öncesinde gebeliğin bu haftasında bebekte ve anne adayında ne gibi değişimlerin olduğundan söz edelim.

Bebeğinizde Neler Oluyor?

Hamilelin bu haftasında anne adayının vücudunda çok belirgin değişimler olmasa da embriyonik hücrelerin bölünmesi gerçekleşir. Embriyonun rahime ilerlemesi ile birlikte rahim duvarına tutunma da tamamlanır ve burada bebek artık gelişimini sürdürecektir. Henüz bebeklerin organları ve sistemleri oluşmaya başlamaz. Ancak organ ve sistemlerin oluşması için son derece önemli olan plasentanın da 4 haftalık gebelikte artık oluşmaya başladığını söyleyebiliriz. Plasenta gebelik boyunca bebeğin ihtiyacı olan oksijen ve besin değerlerini taşır. Bu nedenle sağlıklı bir gebelikten söz edebilmek adına plasenta yani bebeğin eşi oldukça önemli görevlere sahiptir.

En çok merak edilen konulardan biri de 4 haftalık gebelikte bebeğin cinsiyetinin belli olup olmadığıdır. Aslında bebeğin cinsiyeti bu haftada bellidir. Ancak henüz bebekte bu genetik yapı oluşmadığından ultrason görüntülemesi ile cinsiyetin öğrenilmesi mümkün olmaz. Ultrason ile bebeğin cinsiyetinin öğrenilebilmesi için üreme organının belirli bir aşamaya kadar gelişmiş olması gerekir ki bu da gebeliğin ilerleyen dönemlerinde meydana gelebilir. Dolayısıyla bebeğin cinsiyetini öğrenmek için gebeliğin 13. haftasından sonrasını beklemek gerekir. Bebeğin ultrason görüntülemesi sırasında uygun pozisyonda olmaması durumunda bir süre daha beklemek de gerekebilir.

Bedeninizde Neler Oluyor?

Gebeliğin dördüncü haftasında anne adayının vücudunda artık bazı değişimler meydana gelmeye başlar. Vücut, bebek için hazırlıklarını gebelik süresi boyunca devam ettirir. Ancak bu değişimlerin anne adayları tarafından çok net bir şekilde hissedilmediğini de söyleyebiliriz. Mide bulantısı ya da kusma gibi şikayetler 4 haftalık gebelik döneminden bir süre sonrasında meydana gelir. Genellikle ilk hamilelik belirtisi olan adet gecikmesi yaşanır. Bazı anne adaylarında göğüslerde hassasiyet şikayeti de olabilir. Hormon düzeylerindeki değişim nedeniyle vajinal akıntıda da biraz artış olabilir Akıntıdaki artışın da anne adayı tarafından anlaşılmayabileceğiniz söyleyebiliriz.

Bebeğin anne karnında, rahim duvarına tutunması sırasında ise yerleşme kanaması olabilir. Bu kanama sadece lekelenme şeklindedir. Elbette lekelenme şeklindeki bu kanama nedeniyle doktora başvurmak gerekmez. Ancak kanamanın şiddetli olması, sancı olması gibi beklenmedik bir durumun gelişmesi halinde derhal doktorunuza başvurmanız da büyük önem taşır. 4 haftalık gebelikte karında şişme olmaz. Karın bölgesindeki şişme çok daha ileri haftalarda meydana gelir.

4 Haftalık Bebek Anne Karnında Nasıl Olur?

4 haftalık gebelikte bebekler anne karnında sadece bir grup hücreden oluşan blastosist halindedir. Sanıldığı gibi bir bebek görünümü yoktur ancak anne karnındaki bebeklerin gelişimi oldukça hızlı seyreder. Blastosisti oluşturan hücrelerin bir bölümü, gebeliğin ilerleyen günlerinde embriyoyu oluşturacaktır. Kalan bölümü ise bebeğin beslenmesi ve güvenli bir ortamda kalması için görevlerini yerine getirecektir. Bu dönemde henüz ultrasonla görünmeyecek kadar küçük olsa da bebeklerin cinsiyeti, göz rengi, saç rengi gibi özellikleri kromozomlar yolu ile belirlenmiş olur.

4 Haftalık Bebek Ultrasonda Görülür Mü?

Kimi zaman anne adayları hamile olduklarını öğrendiklerinde bebeklerinin hemen ultrasonda görülebileceğini düşünüyor. Bu nedenle 4 haftalık gebelikte bebek ultrasonda görülür mü soruları da sıklıkla gündeme geliyor. Maalesef anne adaylarının bu mutluluğu yaşaması için bir süre daha beklemesi gerekir. Çünkü 4 haftalık gebelikte bebek ultrasonda görülmez. Birkaç hafta daha beklenmesi durumunda yapılan ultrason muayenesinde gebelik kesesinin ve içerisinde de embriyonun görünmesi mümkün olabilir. Bu dönem gebeliğin 5. ya da 6. haftasına tekabül eder.

Bebeğin gebelik kesesinin boyutu ilk etapta yaklaşık olarak 1 mm ile 3 mm arasında olur. Yapılan gebelik testleri pozitif çıkmış olsa bile sağlıklı bir gebelikte söz edebilmek için mutlaka gebelik kesesinin ultrasonda görünebilmesini beklemek gerekiyor. Bu sayede dış gebelik gibi problemlere dair şüphe de ortadan kalkmış olur. En çok sorulan sorulardan biri de düşük yapma ihtimalidir. Elbette bu dönemde de gebelikler düşükle sonuçlanabilir.  Bir başka deyişle 4 haftalık gebeliklerde de düşük ihtimali mevcuttur.

4 Haftalık Gebelik Kesesi Görülür Mü?

Daha önce de söz ettiğimiz gibi 4 haftalık gebeliklerde bebekler henüz 1 mm’den daha büyük değildir. Bu dönemde hızlı bir şekilde bebeğin içerisinde gelişimini sürdüreceği amniyon kesesi de oluşmaya başlar. Fetüsün anne karnında korunmasını sağlayan amniyon kesesi içerisinde yer alan amniyotik sıvıdır. Amniyon kesesi halk arasında ‘gebelik kesesi’ ya da ‘bebek kesesi’ gibi isimlerle de anılır. Bu kesenin ultrasonla görülebilmesi ise gebeliğin yaklaşık olarak beşinci haftasına tekabül eder. Özellikle 6 haftalık gebelik dönemi beklendiğinde gebelik kesesi karın bölgesinden yapılan ultrason görüntülemesi ile daha net görünebilir. Daha erken dönemde ise gebelik kesesinin görüntülenebilmesi için vajinal ultrasona ihtiyaç duyulur.

4 Hafta Beta HCG Değeri Kaç Olmalı?

Hamileliğin ilk dönemlerinde beta hCG hormonunun yükselişi çok daha hızlıdır. İlerleyen dönemlerde ise bu hormonun salınım hızında düşüş meydana gelir. 4 haftalık gebeliklerde hCG değerinin her anne adayında aynı olmadığını ve bunun da gayet normal olduğunu belirtebiliriz. Bu dönemde anne adaylarında beta hCG hormonu değeri 5 mIU/mL ile 426 mIU/mL arasında değişir.

İlginizi çekebilir –> İkinci Hafta Hamilelik

4 Haftalık Bebek Kürtaj Olur Mu?

Hamilelik haberi her zaman sevinçle karşılanmıyor. İstenmeyen bir gebelik durumu mevcut olduğunda kürtaj işleminin yapılması gerekebiliyor. Bu noktada da 4 haftalık gebelik sonlandırılır mı sorusunun yanıtı merak ediliyor. Kürtaj işleminin 4 haftalık gebelik için yapılması çoğu zaman mümkün olsa da en ideal zamanın 5 hafta ile 10 haftalık gebelik dönemi olduğunu söyleyebiliriz. Bu sorunun yanıtı için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşebilirsiniz.

Göz atın –> Üçüncü Hafta Hamilelik

4 Haftalık Hamile Olanlar Nelere Dikkat Etmeli?

Gebelik testinin pozitif çıkmasının ardından mutlaka doktorunuz ile görüşmelisiniz. Her pozitif sonuç, sağlıklı bir gebelik olduğu anlamına gelmez. Dış gebelik ya da mol gebelik gibi risklerin değerlendirilmesi için doktorunuzun belirtiği dönemde muayene olmanız gereklidir. Ayrıca doktorunuza danışarak folik asit takviyesi almanız da büyük önem taşır. Alkol ve sigara kullananların derhal bırakması gerekir. Aksi halde bebeğinizin ciddi sağlık sorunları yaşaması söz konusu olabilir. Mevcut hastalıklarınız ve varsa düzenli olarak kullandığınız ilaçlar hakkında da doktorunuza bilgi vermelisiniz. Bazı ilaçlar bebekler için zararlı olabileceğinden doktorunuz ilacınızı değiştirmenizi isteyebilir. Uyku düzenine ve sağlıklı beslenmeye önem vermeli, günlük su tüketimini ihmal etmemelisiniz. Bunun dışında 4 haftalık gebelik döneminde dikkat edilmesi gereken bir husus bulunmuyor. Konuya dair sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Bilgi sahibi olun –> İlk Hafta Hamilelik