Kürtajın sağlığa etkisi nedir? sorusundan önce şu bilinmelidir ki kürtaj işlemi güvenlidir. Nadir görülen ciddi komplikasyonlar uygun şekilde tedavi edilmedikçe, kürtaj olmanın ciddi bir riski yoktur. İleride çocuk sahibi olmak veya genel sağlığınız için herhangi bir risk yoktur. Kürtaj olmak meme kanseri riskinizi arttırmaz veya doğurganlığınızı etkilemez. Aslında, kürtaj sonrasında hızlı bir şekilde hamile kalmanız da mümkündür, bu nedenle kürtajınız sonrasında bir doğum kontrol planı hakkında doktorunuzla konuşmanız iyi bir fikirdir. Tüm bu konuları detayları ile tek tek açıklamak mümkündür.

Kürtaj Riskli Bir İşlem midir?

Kürtajın sağlığa etkisi konusu tamamen kürtajın yapılış biçimi ve kürtaj sonrası bakım ile alakalıdır. Kürtajın yapıldığı ortamın steril olması, kullanılan aletlerin steril olması, doktorun tecrübeli olması gibi birçok etmenden bahsetmek mümkündür. Kürtajın yapılışı biçimi, ortamın hijyeni kürtajın sağlığa etkisi ile doğrudan bağlantılıdır.

Kürtaj gebeliğin 10. haftasına kadar yasal süresi olan bir işlemdir ve işlem sonrasında dikkat edilmesi gereken çok sayıda kurallar vardır. Kürtajın sağlığa etkisi bu kuralların doğru uygulanıp uygulanmaması ile doğrudan bağlantılıdır.

Kürtajın sağlığa etkisi, zararları ve riskleri açısından değerlendirildiğinde enfeksiyon, rahim delinmesi, rahimde parça kalması, rahimde yapışıklık meydana gelmesi adet gecikmesi gibi çokça madde saymak mümkündür. Kürtaj bir cerrahi müdahaledir ve bu gibi olası riskler her zaman vardır.

Kürtajda en önemli şey ise doğru doktoru bulmaktır. Başarılı bir jinekolog tarafından yapılan kürtajda bu sorunların neredeyse hiçbirini yaşamazsınız. Uzman bir kadın doğum doktoru size kürtaj öncesi yapılması gerekenler konusunda bilgiler verir. Doktorunuz kürtaj sırasında medyana gelme ihtimali %1’in altında bile olsa her ihtimalden siz bahsetmekle yükümlüdür ancak bilmeniz gerekir ki işini iyi yapan her doktor %1 bu ihtimali bile olasılık dışı bırakmak için gerekli tüm önlemleri alarak kürtaja hazırlanır. Kürtajın sağlığa etkisi de bu şekilde yok denecek kadar düşürülür.

Kürtaj sonrası enfeksiyon riskini ortadan kaldırmak için doktorunuz uygun bir ortamda uygun araçlar ile işlemenizi gerçekleştirir. Kürtaj işlemi tamamlandığında da kısa bir süre gözetim altında tutulur ve gerekli kontrolleriniz yapılarak evde dinlenmek ve 1 hafta ila 10 gün sonra kontrole gelmek üzere taburcu edilirsiniz. Bu esnada kürtaj sonrası kanama, ağrı gibi yan etkiler yaşamanız son derece doğaldır ve hem kanama hem de ağrı günler içinde azalarak ortadan kaybolacaktır.

Kürtaj sonrası her şey yolunda giden ve bu duruma güvenerek kontrol muayenesini aksatan hastalarımız vardır. Ancak bu oldukça yanlış bir tutumdur ve kürtajın uzun dönem sonra ortaya çıkabilecek yan etkileri ancak bu muayene ile erkenden teşhis edilerek müdahale edilebilir. Kürtajın sağlığa etkisi ve risklerin ortadan tamamen kaldırılması için hiçbir şikayetiniz olmasa dahi bu muayeneye gitmeniz gerekir.

Kürtaj Olmak Hamileliği Engel midir?

Kürtaj işlemi doğru yapıldığı takdirde doğurganlığı etkilemez. Bu nedenle de kürtaj ve hamilelik arasında bir ilişkiden bahsederken kürtajın sağlığa etkisi üzerinde önemle durulması gerekir. Kürtaj sırasında müdahale sadece rahim içine uygulanır ve yumurtalıklarda herhangi bir işlem yapılmaz. Bu nedenle de yumurtalama devam eder ve kürtaj sonrası adet görme devam eder. Kürtajın sağlığa etkisi, gebeliğe engel olması gibi olasılığı çok düşük olan komplikasyonlar, yanlış hekim tercih etmekle alakalıdır.

Öyle ki kürtajdan sonra hamile kalma riskinden habersiz birçok çift, kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağı ortadan kalktığında korunmadan cinsel ilişkiye girerler. Bu süreç genelde kürtajın 10-15 gün sonrasına denk gelir. Kürtajın yapıldığı gün adetin ilk gün kabul edilir ve herhangi bir komplikasyon yok ise işlemden sonraki 14. gün de yumurtlamaya oluşur. Bir kadının en kolay hamile kalma süresi ise yumurtlamanın olduğu gün ve o günü izleyen birkaç gündür. Bu nedenle de kürtaj sonrası korunmadan cinsel ilişkiye girmek hamilelikle sonuçlanabilmektedir.

Ancak kürtaj sonrası hamile kalmak rahimin henüz tam anlamı ile kendini toparlamadığından dolayı tavsiye edilmez. Kürtaj sonrası rahimin toparlanması için net bir veri olmasa da 3 ay kadar beklenmesi birçok jinekolog hekimin tavsiyesidir.

Kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağı ortadan kalktığında modern doğum kontrol yöntemlerine başvurarak gebelikten korunmanız, yeniden bir istenmeyen gebelik ile karşılaşmamanız için büyük önem taşır.

Kürtaj Olmak Meme Kanserine Neden Olur mu?

Meme kanseri son yıllarda görülme sıklığı en fazla olan kanser türleri arasında yer alır. Bilinen 3 farklı türe sahip olan meme kanserinin en çok karşımıza çıkan türü östrojen hormonları ile alakalı olan meme kanseri türüdür. Östrojen kaynaklı meme kanseri kadının üreme fonksiyonlarından etkilenerek oluşan ve gelişen bir türdür.

Kürtajın meme kanseri ile bilinen hiçbir ilişkisi yoktur. Ancak burada özellikle belirtmek gerekir ki hiç doğum yapmayan kadınların meme kanserine yakalanma riski daha fazladır. Meme kanseri hormonal duyarlılığı fazla olan bir hastalıktır ve daha çok yaşam tarzı, beslenme tarzı, menopoz gibi çevresel ve fiziksel nedenlerden fazlasıyla etkilenir.

Daha önceki yazılarımızda kürtajın sadece istenmeyen gebeliğin sonlandırılması için değil aynı zamanda birçok rahim hastalılarının tanı ve tedavisi için de kullanıldığını paylaşmıştık. Özellikle de menopoz sonrası östrojen birikimi nedeni ile rahimde kalınlaşma meydana gelebilir. Bu durumda cerrahi kürtaj ile rahim kalınlaşması tedavi edilir ve hastalık tanısı konulması için para alınarak patolojiye gönderilir. Bu noktada da altını çizerek vurgulamak gerekir ki kürtajın sağlığa etkisi anlamında zararları değil yararından bahsetmek mümkün hale gelir.

Bu durumu da şu şekilde açıklamak mümkündür. Kalınlaşan rahim duvarı dokusu fazlasıyla östrojeni içinde tutan bir dokudur ve vücut yoğun östrojen maruziyeti altındadır. Bu doku kazınarak çıkartıldığında östrojen seviyesi de düşer. Bu da özellikle de menopoz sonrası hormona duyarlı meme kanseri riskini azaltan oldukça önemli bir etmendir. Kürtajın sağlığa etkisi bu yönden olumlu sayılabilmektedir.

İlginizi çekebileceğimizi düşündüğümüz diğer makalelerimiz:

Kürtaj fiyatları ne kadar
Kürtajın yasal boyutu nedir?
Kürtaj işlemi sonrası hamile kalma

Detaylı bilgi için bize ulaşın:

CategoryKürtaj