Kürtaj operasyonu? İstenmeyen gebeliklerin tahliye edilmesi işlemine kürtaj adı verilir. Ayrıca kürtaj operasyonu rahim içinden parça almak amacıyla da yapılabilir. Yasal olarak Türkiye’de kürtaj işlemi 10 haftaya kadar yapılabilmektedir. Rahim içinde gebelik kesesi görüldükten sonra hastane ortamında, hasta tam uyutularak ultrasonografi kontrolü altında işlem yapılır. Rahim ağzı yeteri kadar genişletildikten sonra rahim içine sokulan vakum pipet ile gebelik materyali tahliye edilir. Narkoz süresi yaklaşık 5-7 dk’dır.  Hasta hemen uyanır, yarım saat kanama takibi yapılır ve taburcu edilir.

Kürtaj işlemi en geç ne zaman yapılır?

Kürtaj nedir sorusundan önce şu bilinebilmelidir ki. Türkiye’de yasal olarak 10 uncu haftaya kadar gebelik sonlandırılabilir. Adet rötarı olduktan sonra 6 hafta içinde kürtaj olmak gerekir. Bazı özel durumlarda özellikle bebek ile ilgili gelişimsel bir anormallik durumunda veya anneye ait tıbbi bir sebebe bağlı olarak kürtaj operasyonu 10 haftadan sonra da yapılabilir. Adet rötarı olduktan sonra 1 hafta içinde rahim içindeki gebelik kesesi ultrasonografik olarak görülebilir. Keseyi görmeden kürtaj yapılması uygun değildir. Bazen erken dönem gebelikler vakum tarafından çekilmelidir, veya dış gebelik durumlarında aspire edilen
rahim içi materyalde gebelik bulunmaz.

Kürtaj operasyonu en fazla ne kadar vakit alır?

Kürtaj operasyonu süresi gebeliğin büyüklüğüne bağlı olarak değişir. Rahim içinde gebelik kesesi görüldükten sonra 8 haftaya kadar olan gebeliklerde ortalama süre 5dk, 8 haftayı geçen gebeliklerde ise ortalama süre 10dk kadardır. Bu süreler ortalama hastanın uyuma süresidir.

Kürtaj işlemi esnasında ağrı duyulur mu?

Kürtaj operasyonu işlemi esnasında ağrı duyulması kullanılan anesteziye bağlıdır. Lokal anestezi yapılan hastalarda muhakkak bir şekilde ağrı hissiyatı ve olumsuz bir hissiyat olacaktır. Ancak hastanın tamamen uyutulduğu kısa süreli koldan yapılan genel anestezi durumunda hiç bir şekilde ağrı duyulmaz. İşlem sonrasında ağrı olmaması için yeterli dozlarda damar yolu ile ağrı kesici ilaçlar kullanılır. Piskolojisi bozuk olan hastalarda ağrı bazen fazla hissedilebilir, bu durumlarda pisikolojik etkili bazı ilaçlar kullanılabilir.

18 yaşından küçükler kürtaj olabilir mi?

Ülkemizde 18 yaşından küçük gebelerde kürtaj operasyonu bazı özel izinlere tabidir. 16 ile 18 yaş arası genç kızlarda anne veya baba refakatinde veya imzalı izin belgesi ile kürtaj işlemi yapılabilir. Ancak 16 yaş ve altı genç kızlarda kürtaj işlemi için adli izin şartı vardır, yani olayın polis kayıtlarına geçme durumu söz konusudur.

Sıklıkla karşılaşılan devlet tarafından gözetim altında bulunan kız çocuklarında 16 yaş altındaki kürtaj işlemleri mahkeme kararı ile yapılır. 18 yaş ve üstünde gebenin kendi tercihi yeterlidir. Evli ve 18 yaş üzeri olan kadınlarda, kürtaj işlemi için eş rızası aranır.

Kürtaj sonrası kanama ve ağrı olur mu?

Kürtaj sonrası ağrı eve kanama değişik derecelerde olabilir. Özellikle daha evvelden doğum yapmayan gebelerde kürtaj işlemi sonrası rahim ağzı darlığına bağlı olarak ağrı meydana gelebilir. Uygun ağrı kesici ile ağrı tedavi edilebilir, doğum yapmış kadınlarda rahim ağzı genellikle bir miktar açık olduğu için rahim içinde bulunan kanın drenajına bağlı olarak direk ağrı meydana gelmez.

Kürtaj işleminden sonra ayakları üşütmemek ve aşırı fiziksel aktivite yapmamak önemlidir. Kürtaj işlemi sonrası genellikle adetten daha az miktarda kanamalar olabilir ve gebenin büyüklüğüne bağlı olarak ortalama 8-15 gün devam edebilir.

Daha evvelden doğum yapmamış, rahim ağzı dar gebelerde bazen işlemden sonra kanama olmaz 4 üncü ve 5 inci günlerde önce bir karın ağrısı, arkasından pıhtılı bir kanama meydana gelir, bu durum tamamen normal olup ortalama 1 hafta kadar sürebilir. Adetten daha fazla kanama olması vede pıhtı şeklinde parça düşürme, kürtaj işleminde parça kalması ile ilgili olabilir, ultrasonografi ile değerlendirilmesi gerekir.

Kürtaj olunduğu anlaşılabilir mi?

Kürtaj yapıldıktan sonra hiç bir şekilde işlemi yapıldığı anlaşılmaz. Ancak kadın doğum muayenesi esnasında doktor tarafından işlem ile ilgili bazı emareler görülebilir. Ayrıca kandan bakılan gebelik hormonu testi gebenin büyüklüğüne göre 2-3 hafta daha pozitif çıkabilir. Ultrasonografi ile hiçbir şekilde kürtaj işlemine ait bir bulgu tespit edilemez. Rahim içinde parça kalması durumunda gebelik ile ilgili bir durum şüphesi ortaya çıkabilir.

Kürtaj sonrası ne tür ilaçlar kullanılması gerekmektedir?

Kürtaj operasyonu genellikle hastane ortamında steril şartlarda yapıldığı için işlem sonrası antibiyotik kullanımına gerek yoktur. Ancak hijyeni iyi olmayan kadınlarda, işlem esnasında vajinal enfeksiyonu mevcut kadınlarda antibiyotik kullanmak uygun olur. Bunun dışında şeker hastalığı veya vücut direncini düşüren bazı hastalıkları mevcut gebelerde, antibiyotik kullanımı uygun olur. Antibiyotik uygulaması işlem esnasında hasta uyurken damardan veya hastaneden çıktıktan sonra ağız yoluyla olabilir ortalama ağız yoluyla antibiyotik kullanım süresi 5 gündür.

Kürtaj işleminden sonra özellikle daha evvelden doğum yapmamış kadınlarda rahim ağzı darlığına bağlı olarak değişik derecelerde ağrı meydana gelebilir, bunun dışında ayak ve karın bölgesini üşüten kadınlarda ağrı görülebilir. Bu tür durumlarda uygun ağrı kesici ile tedavi yapılır. Ağrının özellikle 24 saatten fazla seyrettiği durumlarda vede ilaçların yeterli olmadığı durumlarda ultrasonografi ile kontrol gerekir(parça kalma riski mevcuttur). Bazen ağrı eşeği çok düşük kadınlarda ağrı bir kaç gün devam edebilir.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/kurtajin-riskleri

Kürtaj sonrası hastanede yatış ve yatarak tedavi gerekli midir?

Kürtaj sonrası gebe doğumhane de tam olarak uyanır ve yatağına alınır ortalama 30-60dk takip edilir, tamamen kendine gelince vede kanama kontrolü normal olunca taburcu edilir ekstra hastane de kalmaya gerek yoktur. Anormal bir durumda doktoruna ulaşması tavsiye edilir.

Kürtaj sonrası normal iş ve sosyal hayata ne zaman devam edilebilir?

Kürtaj işleminden sonra yaklaşık 2 saat içinde hasta tam olarak kendine gelir. Sosyal aktivitelerine devam edebilir anestezi etkisine bağlı herhangi bir sıkıntı meydana gelmez. Kürtaj işlemi sonrası ertesi gün çalışmaya engel bir durum yoktur. Anestezi de kullanılan ilaçların kalitesine bağlı olarak, hastanın kendine gelme süresi değişebilir. Günümüzde kullandığımız anestezi ilaçlarında hasta maksimum 2 saat içinde normal hayatına döner. Ancak eskiden kullanılan anestezi ilaçlarında vücuttan atılma süreleri geç olduğu için ortalama kendine gelme süresi 2-3 gün kadardır.

Kürtaj sonrasında kişisel temizlik için ne kadar beklenmelidir?

Kürtaj operasyonu sonrası rahimağzı ortalama 1 hafta açıktır ve kanama hafif derecede devam etmektedir. Bu süre zarfında vajina içine hiç bir şekilde temizlik maddelerinin uygulanması doğru değildir. Ayakta duş alınabilir ancak vajina içerisi yıkanması uygun olmaz. Bazen işlem esnasında tespit edilmiş vajinal enfeksiyon durumlarında, uygun fitil doktor tarafından verilebilir. Ayrıca ilişkiye girmek olumsuz bir hijyene yol açabilir. Ayakta duş almak uygun olur.

Kürtajdan sonra ne zaman cinsel ilişki yaşanmalıdır?

Kürtaj sonrası rahim ağzı ortalama 1 hafta kadar açıktır. Bu süre zarfında ilişkiye girilmesi enfeksiyon açısından risk yaratabilir.
Ayrıca vajinal kanamanın devam ettiği durumlarda mikrobik risk yüksektir. Adet kanamasının tamamen azaldığı ancak tam olarak bitmediği durumlarda ilişki olacaksa prezervatif(kondom) kullanımı uygun olabilir. Kürtaj işleminden sonra ortalama 2 haftadan sonra yumurtlama işlemi başlayabilir dolayısı ile tekrar gebe kalmaya yönelik tedbir almak gerekebilir.

Kürtaj sonrası rahim ve tüpler zarar görür mü?

Kürtaj işlemi uygun şekilde ve uygun ortamda yapıldığında hiç bir şekilde rahim ve yumurtalıklara zarar vermez. Hastane ortamında, steril şartlarda,
vakum tekniği ile yapılan, ayrıca ultrasonografi kontrolünde yapılan kürtaj işlemlerinde pek bu tarz bir sıkıntı beklenmez. Kazıma şeklinde yapılan kürtajlarda rahim içi dokusunda zedelenme ve yapışmalar meydana gelebilir. Steril olmayan aletlerin kullanımı durumlarında, enfeksiyon ortaya çıkabilir ve rahim tüplere zarar verebilir. Bu durumlarda ileride gebe kalma şansı azalacaktır.

Kürtaj sonrası rahimde delinme görülür mü?

Kürtaj işlemi tecrübeli ellerde yapılmadığı zaman, bu tür problemler meydana gelebilir. Kürtaj işlemi tecrübesiz ellerde yapıldığı vede ultrasonografi kontrolü altında yapılmadığı durumlarda rahim delinmesi gibi komplikasyonlar ortaya çıkabilir. Oldukça nadir görülen bir komplikasyondur.

Bazen rahim anatomisine bağlı olarak, doğuştan gelen sebeplere bağlı olarak, bebeğin beslenme organının rahim duvarına fazla girdiği durumlarda, kazıma işleminin çok kullanıldığı durumlarda vede
bazen büyük gebeliklerde rahim delinmesi meydana gelebilir.

15 yaşından küçükler kürtaj olabilir mi?

15 yaşından küçük gebeliklerde anne ve baba onayı dışında mahkeme kararı ile kürtaj operasyonu yapılır. Ülkemizde 16 yaş altı gebeliklerin mecburi polise bildirim zorunluluğu vardır. 16-18 yaş arası gebeliklerde anne ve baba refakati veya onaylı izin belgesi yeterlidir.

Kürtaj ne gibi risklere sebep olmaktadır?

Normalde kürtaj işlemi uygun şartlarda uygun ortamda yapıldığı zaman, hiç bir risk taşımaz. Ancak steril olmayan şartlarda yapılan bir kürtaj işleminde enfeksiyon riski mevcuttur. Ultrasonografi kontrolü altında yapılmamış bir kürtaj işleminde rahim delinmesi, parça kalma, kanama riski mevcuttur.

İşlem sonrası uygun antibiyotiğin kullanılmadığı durumlarda da rahim içinde oluşan enfeksiyonlara bağlı olarak yapışıklıklar meydana gelebilir ve ileride çocuk sahibi olma konusunda sıkıntı yaratabilir. Gebelik haftası büyüdükçe özellikle parça kalma, kanama ve rahim içinde yapışıklık olma riski artmaktadır.

Çok küçük oranlarda anesteziye bağlı olarak da bazı problemler ortaya çıkabilir. Lokal anestezi ile yapılan kürtaj işleminde rahim etrafındaki büyük damarların zarar görme ihtimali mevcuttur.

Kürtaj sonrası doktorun aranmasını gerektiren durumlar nelerdir?

Kürtaj sonrası hasta taburcu edildikten sonra, bir kaç gün içinde bazı problemler ile karşılaşılabilir. Her durumda hastanın 1 hafta sonra kontrolü oldukça önemlidir. Ancak adetten fazla kanama, 24 saatten fazla uzun süren ağrı, ağrı ile beraber parça düşürme, baş dönmesi, bayılma, çarpıntı durumlarında muhakkak acil olarak doktorun aranması önemlidir. Doktora ulaşılamaması durumunda en yakın acil servise gidilmesi uygundur.

Kürtaj sonrası dikkat edilmesi gereken durumlar nelerdir?

Kürtaj sonrası hastanın tamamen kendine gelerek vede vajinal kanaması olmayarak taburcu edilmesi oldukça önemlidir. Gerekirse hastanede kalma süresi uzatılabilir. Taburcu olduktan sonra özellikle kanama, ağrı, parça düşürme, baş dönmesi, çarpıntı, verilen ilaçlar ile ilgili olumsuz durumlar ile ilgili muhakkak hasta uyarılmalı gerekirse doktoruna acil ulaşabilmesi sağlanmalıdır. Bunun dışında kürtaj işleminden hemen sonra aneztezi etkisinin tamamen ortadan kalkması için, bol sıvılı gıda alımı önemlidir. Enfeksiyon riski açısından ilişki olmaması aşırı vajinal temizlik yapılmaması, karın ve bacak bölgesinin üşütülmemesi önemlidir.

Konu ile alakalı diğer makalelerimiz:

Kürtaj fiyatları ne kadar

Nerede kürtaj olabilirim?

Kürtaj Nedir?

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar:

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.

CategoryKürtaj