Kürtaj yaptırdığım anlaşılır mı?

Kürtaj yaptırdığım anlaşılır mı konusu ilk defa kürtaj yaptıracak olan kadınların en sık merak ettiği hususlardan biridir. Kürtaj işlem istenmeyen gebelikleri sonlandırmak amacıyla gerçekleştirilen cerrahi bir girişim olarak tanımlanabilir. Ancak ülkemizde kürtaj işlemine dair bazı yasal düzenlemeler de bulunuyor. Kadınların kürtaj yaptırabilmesi için öncelikle gebeliğin 10. haftasını geçmemiş olması şartı vardır. 10 haftalıktan daha büyük gebeliklerde sadece belirli durumlarda ve hekim heyetinin onayı ile kürtaj işlemi yapılabilir.

Evli olan kadınların kürtaj yaptırabilmesi için eşlerinin rızasının olduğuna dair imzalı onay belgesi istenir. Evli olmayan kadınların ise 18 yaşından büyük olmaları durumunda sadece kendi beyanları, gebeliğin sonlandırılması için yeterli olur. Zira kürtaj yaptırdığım anlaşılır mı endişesi çoğunlukla evlilik dışı gebelik durumu oluştuğunda gündeme gelen bir kaygı oluyor.

Gebeliğin sonlandırılması için yapılan kürtaj işleminde genellikle vakumlu aspirasyon tekniği uygulanıyor. Bu yöntemde cilde kesi uygulanmıyor ve dolayısıyla kürtaj sonrasında dikiş atılması da gerekmiyor. Kürtaj, her ne kadar cerrahi bir girişim olarak değerlendirilmesi gerekse de kesi uygulanan bir teknik değildir. Buna bağlı olarak kürtaj sonrasında iz kalır mı gibi endişelere de gerek olmaz. Çünkü bu işlemden sonra ciltte kesi ya da dikiş izi kalması olanaksızdır. Dışarıdan bakıldığında kürtaj yapıldığında dair genital bölgede herhangi bir iz asla olmaz.  Kürtaj olduğum belli olur mu ya da kürtaj yapıldığı anlaşılır mı gibi soruların yanıtlarına da detaylı bir şekilde değineceğiz. Öncesinde e devlette kürtaj çıkar mı sorusunun yanıtı ile başlayalım.

Kürtaj E-Devlette Çıkar Mı?

Çok sayıda kadının kürtaj yaptırdığım anlaşılır mı sorusundan kast ettiği aslında yasal belgeler olabiliyor. Bu nedenle e devlet sistemine kürtaj ile ilgili bilgiler işleniyor mu gibi sorular da sorulabiliyor. Öncelikle kişinin e devlet sayfasına kürtaj yaptırdığına dair bilgiler işlenmez. Aynı zamanda kişinin bağlı olduğu sağlık ocağına, aile hekimliği merkezlerine kürtaj yapıldığına dair bir bilgi özel olarak aktarılmaz. Bu işlemin gizlilik esasları kapsamında yapıldığını belirtmemiz gerekir. Sadece adli bir vaka söz konusu olduğunda üçünü kişi ya da kurumlarla bu bilgi paylaşılır. Bunun dışında kişinin rızası olmadan kürtaj yapıldığına dair üçüncü bir kişiye bilgi verilemez.

Daha Önce Kürtaj Yaptırdığımı Doktor Anlar Mı?

Şayet kürtaj yaptırdığım anlaşılır mı sorusundan kast edilen bir doktorun bunu anlaması olasılığı ise yanıt hem ‘evet’ hem de ‘hayır’ olabilir. Öncelikle az önce de değindiğimiz gibi vakumlu aspirasyon yöntemi ile gerçekleştirilen kürtaj işleminde deri üzerinde asla bir iz kalmaz. Bunun nedeni kesi uygulanmıyor ve dikiş atılmıyor olmasıdır. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından yapılan muayenede kürtaj yapıldığına dair bir cilt izi görülmeyecektir. Fiziksel bir iz kalması açısından bakıldığında doktorun kürtaj yapıldığını anlaması mümkün olmaz. Bu arada ultrason görüntülemelerinde de kişinin kürtaj yaptırdığının anlaşılmasının mümkün olmadığını ekleyelim.

Ancak gebelik hormonları kürtaj sonrasında hemen gebelik öncesine dönemez. Birkaç hafta boyunca gebelik hormonları kanda belirli bir seviyede kalmaya devam eder. Eğer herhangi bir nedenle kan tahlili yapılırsa ve kandaki beta hCG hormon ölçümü istenirse, doktor tarafından kürtaj yapıldığının anlaşılması mümkün olur. Bu da sadece kürtaj işlemini takiben birkaç hafta içerisinde kan tahlilinin yapılması durumunda geçerlidir. Birkaç hafta sonrasında ise artık kişinin kanında gebelik hormonu kalmaz. Yapılan testte de çıkması mümkün olmaz.

Özetlemek gerekirse doktor tarafından kürtaj yapıldığının anlaşılması ancak kürtaj sonrasındaki birkaç hafta içerisinde kan tahlili yapılması ve tahlilde de beta hCG hormonunun görülmesi durumunda anlaşılır. Fiziki görünümden, rahim ultrasonu görüntüsünden bu durumun anlaşılması mümkün değildir.

Kürtaj Sicile İşlenir Mi?

kürtaj sicile işlenir mi

Kimi zaman kürtaj yaptırdığım anlaşılır mı sorusuyla merak edilen aslında hastane kayıtları olabiliyor. Hastanelerde yapılan tüm cerrahi girişimlerin yasalar gereği sağlık sistemine işlenmesi gerekir. Kürtaj da cerrahi bir müdahale olduğundan özel hastanelerde ya da devlet hastanesinde yapılması durumunda yasal sağlık sistemine işlenecektir. Hastaneler kendi sağlık sistemlerine ve e nabız sistemine bu bilgileri aktarmak zorundadır. Burada göz ardı edilmemesi gereken unsur, kişinin e nabız bilgilerinin şifre paylaşımı olmadığı müddetçe sadece kişinin kendisi tarafından görüntüleneceğidir. Şayet e nabız sisteminin şifresini aile bireyleri ya da çevreniz ile kısacası bir başkası ile paylaşmazsanız, sizden başka birinin bu bilgileri görmesi mümkün olmaz. Ancak bir hastaneye başvurduğunuzda daha önce geçirdiğiniz hastalıklar ve yapılan cerrahi işlemlerin hekim tarafından görüntülenmesi mümkün olabilir.

Öğrenmek isteyenler için –> Kürtaj fiyatları

Kürtaj Bilgileri Kaydedilir Mi?

Kürtaj yapıldığına dair bilgiler kişinin ailesi ya da çevresinden herhangi biriyle paylaşılmaz. Kürtaj işlemi hasta mahremiyeti de dikkate alınarak gizli tutulan bir operasyondur. Kişinin ailesinden ya da arkadaş çevresinden herhangi birinin sorması durumunda bile doktorunuz bu bilgiyi paylaşmayacaktır. Daha önce de söz ettiğimiz gibi kadınların kürtaj yaptırdığına dair bilgilerin üçüncü kişi ya da kurumlarla paylaşılması sadece adli vakalarda söz konusu olabilir. Bu durumda bile sadece resmi kurumlara, kurum görevlilerine bilgi aktarılabilir. Kişinin ailesine ya da çevresine bu bilgi verilmez. Dolayısıyla bilgilerin kaydedilmesi gibi endişeler yaşanmasına da gerek olmaz.

Okumanızı öneririz –> Kürtaj sonrası adet görme

Kürtajdan Sonra Neler Olur?

Kürtajdan sonra neler olduğunun merak edilmesinin nedenlerinden biri de çevreye bu operasyonu belli etmemektir. Kadınlar anlaşılmasını istemediklerinden kendilerini nasıl bir sürecin beklediğini de merak edebiliyor. Öncelikle kürtaj sonrasında bir süre kanama yaşayacağınızı belirtmek isteriz. Ancak bu kanama çok şiddetli değildir ve sadece ped kullanımı yeterli olur. Eğer kanama çok şiddetliyse ve şiddetli ağrı eşlik ediyorsa doktorunuza başvurmalısınız. Bunun dışında hem kanama hem de hafif ağrı, adet dönemlerinde yaşandığından daha şiddetli olmaz.

İşlemin yapıldığı gün anestezinin etkilerini yaşayabilirsiniz. Sersemlik hissi, baş ağrısı, ender durumlarda mide bulantısı ve kusma olabilir. Ancak bu şikayetler aynı gün hatta işlemden en fazla 2 – 3 saat sonra kendiliğinden ortadan kalkar. Çoğu hastanın bu şikayetleri hiç yaşamadığını da ekleyelim. Kürtaj sonrasında belirli bir beslenme düzeni uygulanması gerekmez. Çoğu zaman hastalar eve giderek dinlenmeyi tercih ederler. Nedeni ise yorgun hissedilmesidir. Kürtaj sonrasında kişinin kendini iyi hissetmesi halinde hiçbir yaşamsak kısıtlama yoktur. Sadece rahimdeki iyileşme tamamlanana kadar cinsel ilişkiden uzak durulması gerekir. Bu süre hakkında da doktorunuz sizi bilgilendirir.

Kürtaj işlemi kişinin hamile kalma olasılığını etkilemez. Kısırlığa neden olmaz ve aynı zamanda kişinin menopoza girme yaşını olumlu ya da olumsuz yönde etkilemez. İyileşme sonrasında yine eskisi gibi adet dönemleri yaşanmaya devam eder.

Bilginiz olsun –> Kürtaj sonrası cinsel ilişki

Kürtaj Olduğum Belli Olur Mu?

Kadınlar kürtaj yaptırdığım anlaşılır mı endişesini fiziksel görünümü noktasında da taşıyabiliyor. Bu nedenle gebeliği sonlandırdığım belli olur mu gibi kaygılar da ortaya çıkabiliyor. Rahim ya da vajina bölgesine hiçbir şekilde kesi uygulanmadığından, dikiş atılmadığından dışarıdan bakıldığında kürtaj olduğunuz asla belli olmaz. Kürtaj sonrasında pansuman yapılmasına gerek yoktur ve bu nedenle düzenli olarak pansuman işlemi için sağlık kuruluşlarına gitmeniz de gerekmez. Kürtajın gizli kalması ve belli olup olmayacağı gibi konularda diğer sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

İlginizi çekebilir –> Kürtaj sonrası hamile kalma

CategoryKürtaj