Kürtaj İşlemi Sonrası Hamile Kalma

Kürtaj işlemi sonrası hamile kalma bazen zorunluluktan bazen de isteğe bağlı kürtaj yaptıran kadınların en çok merak ettiği konulardandır.

Kürtajdan sonraki iki hafta içerisinde yumurtlama meydana gelebilir. Bu nedenle de her doktor, hastasını kürtaj işlemi sonrası hamile kalma konusunda bilgilendirmek ve gerekli uyarıları yapmakla yükümlüdür. Kürtaj işlemi yapıldıktan sonra, normal anatomi ve fonksiyonel hale dönüşmesi ortalama 1,5-2 ay sürer, tekrar gebe kalmak isteyen kadınlara ortalama 3 aylık korunma dönemi önerilir.

Doğal korunma yöntemleri ile korunmak zorunda olan ya da farklı nedenlerle kürtaj sonrası cinsel ilişki korunması zor olan kadınlarda bu üç aylık dönemde ya da daha uzun sürede spiral uygulaması yapılabilir.

Kelime anlamı vücut içerisindeki dokuların kazınarak alınması anlamı taşıyan kürtaj işlemi her zaman gebeliğin sonlandırılması için yapılmaz. Rahim içinden parça alınması için de kürtaj yapılmaktadır. Döl yatağı içerisindeki istenmeyen ceninin çıkartılması ya da hastalıklı olduğu düşünülen dokuların kazınarak rahimden biyopsi alınması işlemi de küretaj veya kürtaj olarak isimlendirilmektedir.

Gerek bebek aldırma gerekse de rahimden parça aldırma için yapılan kürtaj işleminden sonra hamile kalma konusu ilerleyen zamanlarda tekrardan gebe kalmak isteyen kadınların aklındaki sorulardandır. Kürtajdan sonra tekrar hamile kalmak için geçmesi gereken süre konusu hekimlerin tam olarak fikir birlikteliği sağlayamadığı bir konu olsa da kürtaj işleminden sonra hamile kalma zamanı için birkaç ay beklemek en doğrusudur. Kürtaj sonrası iyileşme süreci zaman alacağından bazen cenin rahime tutunamaz ve gebelik düşükle sonuçlanabilir. Bu gibi kürtaj sonrası hamilelik riskleri zaman içinde azalarak ortadan kalkacaktır ve kürtaj işlemi sonrası hamile kalma oranı çok daha sağlıklı bir şekilde gelişecektir. Kürtaj sonrası süreç bu nedenle iyi takip edilmelidir.

Kürtaj işlemi sonrası hamile kalma

Kürtajdan Sonra Hamile Kalmak İçin Ne Kadar Beklemek Gerekir?

Kürtajdan sonra ilişki için beklenmesi önerilen süre en az 4 haftadır. Jinekologların ortak kanısı olan kürtaj sonrası gebelik için bekleme süresi her ne kadar birkaç ay civarında olsa da kürtaj işleminden 1 ay sonra hamile kalan kadınlar da oldukça fazladır ve çoğunluğu gebeliğini sorunsuz şekilde tamamlayarak sağlıklı bir çocuk sahibi olabilmektedirler. Bu süre düşük yaptıktan sonra hamile kalmak için de hemen hemen aynıdır. Düşükten sonra adet de kürtajdan sonra adet de kürtaj işleminden yaklaşık 4-6 hafta sonra görülür. Kürtajsız düşükten sonra adet için de beklenen süre aynıdır.

Düşük sonrası psikoloji de kürtaj sonrası psikoloji de kadınlar için oldukça zorlu bir süreçtir. Öyle ki kürtaj sonrası depresyona girme ya da düşük sonrası depresyon riski vardır. Kürtajdan sonra cinsellik bir süre korunmalı şekilde devam ettirilmeli ve kürtaj işlemi sonrası hamile kalma süreci fizyolojik olduğu kadar psikolojik olarak da anne adayı kendini hazır hissedene kadar ertelenmelidir.

Uzmanlar genellikle kürtaj sonrasında gebe kalmak için birkaç ayın geçmesinin yeterli olduğunu düşünmektelerdir. Ancak yine de kürtaj işlemi sonrası hamile kalma durumunu hemen aynı ayda yaşayıp ve gebeliğinde herhangi bir sorun yaşamayan kadınlar da bulunmaktadır. Aslında kürtajdan bir ay sonrasında gebe kalmanın genellikle anne adayı ve bebek için bir zararı olmayabilir. Aslına bakılırsa düşük ya da kürtaj ile sonuçlanmış bir gebelik anne adayının en çok etkilendiği durumlardan birisidir. Bazı kadınlar kürtaj sonrası ciddi bir depresyona girebilir ve bu nedenle de hemen gebe kalmamak için özen göstermekte fayda vardır.

Bu süreci sağlıklı geçirebilmek ve kürtaj işlemi sonrası hamile kalma sürecine adapte olabilmek için psikolojik destek alınması da bizim hastalarımıza naçizane tavsiyelerimiz arasında yer alır. Kürtaj uzman doktorlar tarafından, doğru bir şekilde yapıldığı takdirde kürtaj işleminden sonra hamile kalma süresi için hemen hemen 3 ay beklemek yeterli olmaktadır. Kürtaj sonrası muayene randevuları asla es geçilmemelidir. Bu sayede kürtaj işleminden sonra hamile kalma zamanlaması doğru yapılarak sorunsuz bir gebelik geçirmek mümkün olabilmektedir.

Kürtajdan Sonra İlk Adet Ne Zaman Olur?

Kürtajdan sonra ilk adet görme tarihi ortalama 6-8 hafta kadar sürer ve kürtajdan sonra adet düzeni her kadında aynı şekilde yaşanmaz. Kürtaj sonrası adet ne zaman olur sorusuna bu nedenle hiçbir hekim kesin bir gün belirtmez.

Kürtajdan sonra adet görmeme sorunu yaşanması beklenen bir durumdur ve kürtajdan sonra adet olmadan hamile kalınması dahi karşılaştığımız bir durumdur. Kürtaj işlemi sonrası hamile kalma olasılığına neden olan şey ise kürtaj sonrası ortalama 20 gün içinde kadının yeniden yumurtlama yaşamasıdır. Kürtaj sonrası kanama da değişkendir. Yani kürtaj sonrası ilk adet kanaması miktarı da kürtaj sonrası ilk adet kanaması rengi de her kadında farklıdır.

Kürtajdan sonra ilk adet ne zaman olur?

Kürtaj Sonrası Regl Ne Zaman Olur?

Kürtajdan sonra hamile kalmamak için korunmasız cinsel ilişki yaşanmamalıdır. Kürtajdan 1,5 ay geçmesine rağmen adet olmadıysanız ve bu süreçte korunmasız bir cinsel birliktelik yaşadıysanız kendinize kürtajdan sonra adet olmadım hamilemiyim gibi bir soru sorabilirsiniz. Böyle bir şüpheniz varsa zaman kaybetmeden bir doktora gitmeniz yararınıza olacaktır. Kürtaj sonrası adet olmayanlar için detaylıca bir muayene yapılması oldukça önemlidir. Kürtaj işlemi sonrası hamile kalma konusunda doktorunuzun size verdiği tavsiyelere uymanız ve kürtaj sonrası dikkat edilmesi gerekenler için de oldukça önem taşır. Kürtaj sonrası hamilelik riskleri olduğundan dolayı hekiminiz sizi kürtaj işlemi sonrası hamile kalma sonucunda karşılaşabileceğiniz riskler konusunda da bilgilendirecektir. Kürtaj sonrası kanama adet kanaması ile karıştırılabilmektedir ancak kürtaj sonrası hemen adet olunmaz.

Kürtaj Sonrası Kanama Ne Kadar Sürer?

Kürtajdan sonra kanama süresi yaklaşık 1 hafta kadar devam eder. Bu lekelenmenin de dâhil olduğu günler de sürece dahil edilerek maksimum 35 gün içinde kürtaj sonrası regl olunması beklenir. Az önce de bahsettiğimiz gibi kürtajdan sonra ilk ilişki veya sonrasında korunma yöntemleri tercih edilmediyse ve işlem sonrasını izleyen 45 günde halen regl olunmadıysa öncelikle kürtaj işlemi sonrası hamile kalma ihtimali değerlendirilmelidir. Ancak kürtajdan sonra adet olmamak doktorunuzu mutlaka haberdar etmeniz gereken önemli bir konudur. Kürtaj sonrası adet olamamanın nedenleri her zaman gebelik kaynaklı değildir ve nedenini ancak doktorunuz sizi muayene ettiğinde net şekilde anlayabilecektir.

Bu lekelenmelerin de yaşandığı süreç de dâhil olmak üzere en geç 35 gün içinde normal adet kanamasının olması beklenir. Yukarıda da bahsedildiği üzere kürtajın üzerinden 45 gün geçtiği halde kanama olmazsa doktora başvurulması gerekir.

Kürtaj sonrası kanama ne kadar sürer

Kürtaj Sonrası Kanama Uzun Sürerse Ne Yapmalıyım?

Kürtaj sonrası kanama, 10 haftalık kürtaj olanlarda lekelenme şeklinde görülür ve ara ara damlama şeklinde olan kanamalar da normal kabul edilir. Kürtaj sonrası kanama bazı kadınlarda daha da yoğun yaşanabilmektedir. Ancak kürtaj sonrası parçalı kanama yaşanması durumunda bu durumu acilen doktorunuza bildirmeniz son derece önemlidir. Kürtaj sonrası kanama olmaması ya da kanamanın az olması veya kürtaj sonrası kahverengi lekelenme de sık karşılaştığımız bir durumdur. Kürtaj işlemi sonrası hamile kalma ihtimali de kanama adet kanaması olmaması durumunda değerlendirilmelidir.

Detaylı bilgi için İstanbul’un Bakırköy ilçesinde bulunan Kürtaj merkezimizi arayabilirsiniz.

dr.ismetyildirim@hotmail.com

Our Score
Yazımızı değerlendirmek istermisiniz?

Yorum Yaz

Cinsiyet belirleme

Cinsiyet Belirleme Nedir? Nasıl Yapılır?

Cinsiyet belirleme için son yıllarda ortaya sıkça iddialar atılmaktadır. Kimi kadın, Çin takvimi ile hamile kalmak …

Jinekolojik muayene

Jinekolojik Muayene ve Smear Testi

Jinekolojik muayene ve smear testi: 18 yaşından sonra ilişkiye giren her kadında, senelik jinekolojik muayene yapılmalıdır. …

Kızlık zarı dikimi

Kızlık Zarı Dikimi Nasıl Yapılır?

Kızlık zarı dikimi herhangi bir nedenle bekâretini kaybetmiş olan kadınların talep ettiği bir ameliyattır. Kızlık …