Kürtaj için en uygun hafta: İstenmeyen gebelikleri sonlandırmak amacıyla gerçekleştirilen kürtaj işlemi, bazı kadın hastalıklarına teşhis koymak, rahim içerisinden doku örneği almak ya da kanamayı durdurmak gibi amaçlarla da yapılabilen cerrahi bir müdahaledir. Ülkemizde kürtaj işlemi, çeşitli yasal düzenlemeler kapsamında gerçekleştirilebiliyor. Bu nedenle kürtaj için en uygun hafta sadece tıbbi açıdan değil, yasalar açısından da değerlendirilmesi gereken konulardan biridir.

Ülkemizde geçerli olan ilgili yasa, gebeliğin en fazla 10. Haftasına kadar kürtaj işleminin yapılabilmesine izin veriyor. Bu nedenle kürtaj için en uygun zaman hangisi sorusuna,  gebeliğin 6. haftası ile 10. haftası arası şeklinde bir yanıt verebiliriz. Ancak net bir yanıt istiyorsanız mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından muayene edilmeniz gerekiyor.

Çünkü gebelik kesesinin oluşması gebeliğin 6. haftasının sonlarını bulabilir ve bu durumda sizin için kürtaj için en uygun zaman sorusunun yanıtı ‘gebeliğin 7. haftası ila 10. haftası arası’ olacaktır. Doktor tarafından ultrason ile muayene işlemi yapılmadan kürtaj olamazsınız.

Kaç Haftaya Kadar Kürtaj Yapılabilir?

İstenmeyen gebeliklerde kadınların yasal olarak kaç haftaya kadar kürtaj yaptırabileceği konusunda mutlaka bilgi sahibi olması gerekiyor. Çünkü halk arasında kürtaj için en uygun hafta konusunda ciddi bir akıl karışıklığı var. Ülkemizde geçerli olan yasalar kapsamında kürtaj işlemi gebeliğin en fazla 10. haftasına kadar gerçekleştirilebiliyor.  Bu süreyi geçmeniz durumunda kürtaj yaptıramazsınız ve dolayısıyla kesinlikle hamileliğin kaçıncı haftasında olduğunuzu bilmeniz gerekiyor. Maalesef bu konuda halk arasında yanlış hesaplamalar yapıldığını gözlemlemekteyiz.

Bu yanlış hesaplamalar nedeniyle kürtaj için başvuran kadınların aslında yasal sınırı çoktan geçtiğini görebiliyoruz. Dolayısıyla kürtaj için en uygun zaman konusu kadar gebelik süresinin nasıl hesaplandığı konusunda da bilgi sahibi olunması büyük önem taşıyor. Gebelik süresi hamile olduğunuzu öğrendiğiniz zaman başlamaz.

Son adet döngüsü ve beraberinde bebeğin ultrason görüntülerinin kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından değerlendirilmesi neticesinde gebelik süreniz hesaplanır, kürtaj için en uygun hafta doktorunuz tarafından size bildirilir. Bu nedenle mutlaka hamile olduğunuzu öğrendiğinizde zaman kaybetmeden kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmelisiniz. Böylelikle gebeliğin kaçıncı haftasında olduğunuzu net bir şekilde doktorunuzdan öğrenebilirsiniz.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/kurtaj-sonrasi-cinsel-iliski

Kürtaj Ne Zaman Güvenlidir?

Kürtaj işlemi deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından, kürtaj için en uygun hafta içerisinde yapıldığında güvenli bir cerrahi müdahaledir. Kürtaj sonrasında kanama olması ve hafif düzeyde ağrı yaşanması son derece normal bir durumdur. Elbette tüm cerrahi müdahaleler gibi kürtaj işlemi de bazı komplikasyon riskleri taşır. Ancak bu durum, kürtajın güvenli bir yöntem olmadığı anlamına gelmez. Günümüzde en sık tercih edilen kürtaj yöntemi olan vakumlu aspirasyon tekniği, mevcut kürtaj yöntemleri arasında en az risk taşıyan metottur.

Yasal Sürenin Dışında Kürtaj Yapılır mı?

Tıbbi açıdan anne adayının hayatını riske atan bir durum geliştiğinde kürtaj için en uygun hafta dışında da bu işlem gerçekleştirilebilir. Bu durumda da kürtajın gebeliği sonlandırmak için en güvenli yöntem olduğunu belirtmek gerekiyor. Elbette büyük gebeliklerde vakumlu aspirasyon tekniği uygulanamıyor. Ancak farklı yöntemler ile gebeliğin güvenli bir şekilde sonlandırılması mümkündür. 10 haftadan büyük gebeliklerde kürtaj işlemi konusunda güvenli olup olmadığına dair bir endişe duymaya gerek olmaz.

Mutlaka okumalısın –> https://www.drismetyildirim.com/kurtaj-islemi-sonrasi-hamile-kalma

14 Haftalık Gebelik Kürtaj Olur mu?

Daha önce de değindiğimiz gibi kürtaj işleminin yasal olarak gerçekleştirilebilmesi için gebeliğin 10. haftasını geçmemiş olması gerekiyor. Yasal sınırın gebeliğin 10. haftası olması, bu haftanın halk arasında kürtaj için en uygun hafta olarak değerlendirilmesini beraberinde getirebiliyor. Bu süre, yasal sınırdır ve gebeliğin 6. haftasından 10. haftasına kadar geçen sürede herhangi bir günde kürtaj işlemi yaptırılabilir. Mutlaka 10. haftada yapılması gerekmiyor.

Büyük Gebeliklerde Kürtaj Hangi Durumda Yapılır?

Bununla birlikte 2 farklı durum söz konusu olduğunda, 10. haftayı geçen gebeliklerde de kürtaj işlemi yapılabiliyor. Bu 2 durumdan ilki, anne adayının hayatını riske atan bir sağlık sorununun mevcut olmasıdır. Aşırı kanama gibi anne adayının hayatını kaybetmesine neden olabilecek bir durum geliştiğinde kürtaj için en uygun hafta konusu önemini kaybediyor. Çünkü bu durumda kürtaj yapılabiliyor.

Bununla birlikte anne karnındaki bebeğin sağlığı ile ilgili Down sendromu gibi yaşamsal fonksiyonlarını yerine getirmekte zorlanabileceği önemli sorunların tespit edilmesi durumunda da kürtaj için en uygun zaman dikkate alınmayabilir ve yasal olarak kürtaj işlemi yapılabilir. Fakat bunun için hekim kurul heyetinin onayının gerektiğini belirtmek lazım. Kuruldan en az 3 hekimin, anne karnındaki bebeğin sağlık sorunuyla ilgili onay verdiğine dair imzası gerekiyor. Bu durumda da 14 haftalık gebelikler için kürtaj işlemi gerçekleştirilebiliyor.

Bu iki durum dışında, yasal sınırlamalar devreye girdiği için 14 haftalık gebeliklerde kürtaj işlemi gerçekleştirilemez. Tek istisnai durum, bebeğin anne karnında ölmesi ve kürtajın tıbbi açıdan zorunlu bir hal almasıdır. Dolayısıyla gebeliğin 14. haftası, kürtaj için en uygun hafta kapsamında değerlendirilemez.

İlginizi çekebilir –> https://www.drismetyildirim.com/kurtaj-sonrasi-adet-gorme

4. Haftada Kürtaj Yapılır mı?

Gebeliğin istenmiyor olması durumunda, anne adayları hamileliğin tespit edilmesi ile birlikte derhal kürtaj yapılmasını talep edebiliyor. Fakat kürtaj işleminin yapılabilmesi için öncelikle gebelik kesesinin tam olarak oluşması gerekiyor. Elbette bu süre her kadında farklı olabilir ancak genel olarak kürtaj için en uygun hafta gebeliğin 4. haftası değildir. Gebelik kesesinin oluşması için 6. haftayı beklemek gerekiyor.

Bu durumda akıllara ‘gebeliğin 4. haftasında kürtaj yapılırsa ne olur’ sorusu gelebilir. Gebeliğin 6. haftasından önce gerçekleştirilen kürtaj işleminin ardından gebelik devam edebilir. Zira bu risk başlı başına kürtaj işlemi için gebeliğin 6. haftasını beklemek için yeterlidir. Gebeliğin sıkıntısız bir şekilde sonlandırılmasını istiyorsanız, kürtaj için en uygun zaman olan 6. hafta ila 10. hafta arasında kürtaj yaptırmalısınız.

6. Haftalık Kürtaj Yaptırabilir miyim?

Şayet yapılan ultrason muayenesinde, gebelik kesesinin tam olarak oluştuğu belirlenirse, gebeliğin 6. haftasında kürtaj yaptırabilirsiniz. Ancak kürtaj için en uygun hafta içerisinde olmanıza karşın, doktorunuz birkaç gün ya da bir hafta daha beklemeniz gerektiğini belirtebilir.

Bu durumda muhakkak doktorunuzun önerisini dikkate almalısınız ve kürtaj için doktorunuzun önerdiği günde ya da haftada bu işlem için randevunuzu oluşturmalısınız. Çünkü her kadında gebelik kesesi 6. haftanın ilk günlerinde oluşmayabilir. Bu nedenle kürtaj için en uygun zaman ya da günde bu cerrahi müdahalenin yapılabilmesi için birkaç gün daha beklemeniz istenebilir ki bu durumun gayet normal olduğunu bilmenizde fayda var.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/kurtaj-fiyatlari

Kürtaj Yaptırırken Nelere Dikkat Etmeliyim?

Gebeliğin sonlandırılması amacıyla gerçekleştirilen kürtaj işleminin tam donanımlı bir sağlık kuruluşunda, deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından yapılmasına dikkat etmelisiniz. Aynı zamanda kürtaj için en uygun hafta içerisinde işlemin yapılması, bu süreci en konforlu şekilde atlatmanız bakımından önem taşıyor. Bununla birlikte kürtaj yaptırırken yasal gebelik süresini de geçirmemeye özen göstermeli ve kürtaj planlamanızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Kürtaj öncesinde yapılan muayene sonrasında doktorunuz tarafından size bildirilen kürtaj için en uygun zaman içerisinde işlemin yapılması da dikkat etmeniz gereken unsurlar arasında yer alıyor. İşlemin ardından nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda da sağlık kuruluşu personeli ya da doktorunuz tarafından bilgilendiriliyorsunuz.

İlginizi çekebileceğimizi düşündüğümüz diğer makalelerimiz:

Kürtaj kaçıncı haftaya kadar yapılır

CategoryKürtaj