Kürtaj Sonrası Cinsel İlişki Ne Zaman Girilir?

Kürtaj sonrası cinsel ilişki

Kürtaj sonrası cinsel ilişki kürtaj yaptırmayı düşünen tüm kadınların bilgi sahibi olması gereken konular arasında yer alıyor. Ancak öncesinde kürtaj işlemi hakkında da bilgi alınmalıdır. Kürtaj, istenmeyen gebelik durumunda bebeğin tahliyesini sağlamak için gerçekleştirilen bir operasyondur. Her ne kadar günümüzde dakikalar içerisinde tamamlanan bir işlem olsa da kürtajın cerrahi bir operasyon olduğunu unutmamak gerekir. Bu nedenle işlemin yapılmasının ardından bir süre cinsel ilişkiye girilmemesi lazım.

Artık kürtaj işlemi çok daha konforlu bir teknik olan vakumlu aspirasyon yöntemi ile gerçekleştiriliyor. En azından çok sayıda kadın hastalıkları ve doğum uzmanının bu yöntemi tercih ettiğini belirtebiliriz. Bu nedenle kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağı da diğer yöntemler ile kıyaslandığında daha kısa oluyor. 5 ila 10 dakika içerisinde tamamlanan kürtaj işleminin ardından hastalarda hafif düzeyde bir ağrı ve buna eşlik eden kanama olması son derece normal bir durumdur.

Vakumlu aspirasyon tekniğinin iyileşme süresi ve komplikasyon riski bakımından da oldukça avantajlı bir seçenek olduğunu belirtebiliriz. Hastalar çok daha kısa sürede iyileşebiliyor ve günlük yaşamlarına geri dönebiliyor. Ancak günlük yaşama dönmek kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağı olmadığı anlamına gelmez. İş hayatınıza geri dönmüş olsanız dahi bir süre daha cinsel perhiz uygulamanız gerekiyor.

Aksi halde sağlığınız bakımından çok ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Ayrıca kürtaj işleminden sonra 1 hafta ila 10 gün sonrasında mutlaka kontrole gitmeniz de gerekiyor. Bu sayede iyileşme durumunuz doktorunuz tarafından kontrolden geçirilebilir. Bu kontrol esnasında kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağının devam edip etmediğini de doktorunuz ile görüşebilirsiniz.

İstenmeyen gebelik durumunuz varsa aşağıdaki linkten detaylı bilgi alabilirsiniz.

Tıkla –> Kürtaj fiyatları ne kadar

Kürtajdan Sonra Cinsel İlişkide Ağrı

Kürtajdan sonra cinsel ilişkide ağrı

Kürtaj işlemi gebeliğin sonlandırılmasının ardından rahmin yeniden toparlanmasıyla devam eden bir iyileşme sürecini gerektiriyor. Bu süreçte kadınların en çok şikayet ettiği durumların başında kürtaj sonrası cinsel ilişki esnasında ağrı yaşanması oluyor. Öncelikle bu ağrının çok şiddetli olmamak kaydıyla tıbben de normal kabul edildiğini belirtebiliriz. Kimi zaman ağrıya kramplar da eşlik edebiliyor. Bazı kadınlar yaşadıkları bu ağrıyı adet sancısına da benzetebiliyor.

Burada önemli olan kürtaj sonrası cinsel ilişki esnasında yaşanan ağrının şiddetinin giderek azalıp azalmadığıdır. Şayet kürtajın üzerinden birkaç ay geçmiş olmasına karşın cinsel ilişki esnasında yaşadığınız ağrıda bir azalma meydana gelmiyorsa ya da bu ağrıda bir artış olduğunu fark ediyorsanız hiç zaman kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmelisiniz. Çünkü bu durumda akıllara farklı bir sağlık sorunu ya da kürtaj işleminin ardından içerde parça kalması gibi şüpheler gelebiliyor.

Ağrının giderek azalması durumunda ise endişe etmenize hiç gerek kalmaz. Çünkü kürtaj sonrası cinsel ilişki esnasında yaşanan bu ağrı kendiliğinden azalarak ortadan kalkar. Ağrıya neden olan ise rahmin operasyon sonrasında yeniden toparlanıyor olmasıdır ve bu da kasılmalara neden olabilir. Ağrının çok şiddetli olması ve cinsel ilişkinin ardından saatlerce zaman geçmesine karşın ağrının hiç azalmaması durumunda da doktorunuz ile görüşmeli ve durum hakkında bilgi vermelisiniz.

Kürtaj olduktan sonra ne zaman hamile kalınır? detaylı bilgi için aşağıdaki makalemize göz atmanızı tavsiye ederiz.

Tıkla –> Kürtaj işlemi sonrası hamile kalma

Düşükten Kaç Gün Sonra İlişkiye Girilir?

kürtaj sonrası ne zaman ilişkiye girilir

Düşük, bebeğin rahme tutunamaması ve fetüsün vajinadan düşmesi anlamına geliyor. Düşük riski tespit edildiğinde pek çok önlem alınabilir. Ancak bu tedbirlerin her daim düşüğü engellemediğini söyleyebiliriz. Tıpkı kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağı gibi düşükten sonra da belirli bir süre boyunca cinsel perhiz uygulamak gerekiyor. Düşükten sonra rahim ağzı bir süre daha açık kalır ve bu nedenle enfeksiyon riski bulunur. Birkaç gün sonrasında rahim ve ahim ağzı toparlanmaya başlar.

Düşük sonrasında cinsel ilişki yasağının ne kadar süreceği değişebilir. Ancak genel olarak 20 gün ila 1 ay kadar cinsel perhiz uygulamak gerekiyor. Çünkü kürtaj sonrası cinsel ilişki gibi düşük sonrasında da cinsel ilişkiye girilmesi beraberinde bazı sıkıntıları getirebilir. Özellikle enfeksiyon en önemli risklerden biridir. Rahmin tamamen toparlanmasını beklemek gerekiyor ve bu konuda en net bilgiyi doktorunuz muayene sonrasında tarafınıza bildirecektir.

Ayrıca kürtaj sonrası cinsel ilişki ya da düşük sonrasında cinsel ilişki yasağına harfiyen uyulması gerekiyor. Zira yasak olan dönemde prezervatif kullanarak cinsel ilişkiye girilmesi riskleri ortadan kaldırmaz. Özellikle kanamanın devam ettiği süre içerisinde cinsel ilişkinin asla hamilelik ile sonuçlanamayacağı düşünülür. Ancak bu bilgi doğru değil, kürtajdan ya da düşükten sonra yeniden hamile kalınabilir. Henüz rahim toparlanmadığı için iyileşme tamamlanmadan hamilelik tıbben de önerilmiyor.

Kürtajın kaçıncı haftaya kadar yapıldığını merak ediyorsanız hemen aşağıdaki linke tıklayıp öğrenebilirsiniz.

Tıkla –> Kürtaj kaçıncı haftaya kadar yapılır

Kürtajdan Ne Kadar Sonra İlişkiye Girilir?

Kürtajdan ne kadar sonra ilişkiye girilir

Öncelikle kürtaj sonrasında bir süre kanama olabileceğini ve bu kanamanın azalarak kendiliğinden geçtiğini belirtmemiz gerekiyor. Kanama devam ettiği müddetçe kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağının da devam ettiğini unutmayın. Bu kanamanın süresi her hastada aynı olmuyor. Bazı hastalarda kanama sadece bir hafta ila 10 günde dururken bazı hastalarda 1 ay hatta 1,5 ay kadar devam edebiliyor. Dolayısıyla kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağı da bu kadınlar için 1,5 ay boyunca devam eder.

Kürtaj sonrasında hemen hamile kalınamayacağı da doğru bir bilgi değildir. Ülkemizde ve dünya genelinde kürtaj sonrası cinsellik ile yeniden hamile kalan çok sayıda kadın olduğunun göz önünde bulundurulması gerekiyor. Cinsel ilişkinin serbest olduğu dönemde de mutlaka doğum kontrol yöntemlerinin tercih edilmesi gerekiyor. Elbette kürtaj tekrarlanabilen bir operasyondur. Ancak kürtajdan bir ay sonra yeniden bu operasyonun yapılması elbette çeşitli sıkıntılara neden olabilir. Dolayısıyla kürtaj sonrası cinsel ilişki gebelik riski içeriyor olması nedeniyle de bir süre boyunca sakıncalı olabilir.

Kürtaj sonrası ne zaman adet görülür? en çok sorulardan biri olan konuya aşağıdaki linke tıklayarak öğrenebilirsiniz.

Tıkla –> Kürtaj sonrası adet görme

Kürtajdan Sonra Cinsel İlişki Zararlı mıdır?

Bu arada kürtaj sonrası cinsel ilişki kadar bu operasyondan sonra ne zaman adet görüldüğü de merak ediliyor. Bu süre de her kadında aynı olmaz ancak genel olarak bu sürenin en fazla 45 gün olduğunu belirtebiliriz. Şayet operasyonun üzerinden 45 gün geçmiş olmasına karşın halen adet kanaması olmadıysa bu durumda kürtaja karşın gebelik devam ediyor olabilir ya da kürtajdan sonra yeniden gebelik meydana gelmiş olabilir. Her durumda mutlaka doktorunuza danışarak adet kanamasının olmadığını belirtmelisiniz.

Genellikle küretaj sonrası cinsellik yasağına uyulmazsa ne olur sorusunun yanıtı da merak ediliyor. Cinsel ilişki yasağına uyulmaması enfeksiyona neden olabilir. Zira cerrahi operasyon sonrasında enfeksiyon riski kesinlikle önemsenmesi gereken konulardan biridir. Bu riskin ortaya çıkmasını engellemek için antibiyotik ilaç kullanımı gerekiyor ve operasyon sonrasında ilaçlar doktorunuz tarafından reçete ediliyor. Ancak cinsel ilişki enfeksiyon riskini ilaçlara karşın tetikleyebilir.

Bununla birlikte korunmasız olarak kürtaj sonrası cinsel ilişki yaşanmasının hamileliğe de neden olabileceğini bilmelisiniz. Kürtaj sonrası kadınların birkaç ay hamile kalamadığı gibi bilgiler doğru değildir. Kürtajdan kısa bir süre sonrasında gebelik oluşabilir.

Bu nedenle cinsel ilişki yasağından sonra da korunma yöntemlerinin tercih edilmesi ve kürtaj yerine gebeliğin oluşmasının engellenmesi çok daha akılcı bir seçenektir. Ayrıca cinsel yolla bulaşan hastalık riski de dikkate alınarak prezervatif kullanılması gerekiyor. Bu sayede sadece gebelikten değil cinsel yolla bulaşan çeşitli hastalıklardan da korunmuş olursunuz. Cinsel ilişki yasağının bitmesinin ardından cinsel ilişkiye girilmesinin ise herhangi bir sakıncası bulunmuyor.

Bilginiz olsun –> https://www.drismetyildirim.com/kurtaj-sonrasi-agri-ve-iyilesme-sureci

konu ile yabancı dış kaynaklar:

Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

dr.ismetyildirim@hotmail.com

• İsmimi vermek istemiyorum

Merhabalar hocam eşim ile yaklaşık 2 gün önce yumurtlama dönemimde cinsel ilişkiye girdik .Eşim içime boşaldı.Çok az bir pembe kan geldi.Fakat sonrasında adet kanı gibi pıhtı şeklinde gelmeye başladı.daha adet dönemime 13 gün var.Kan kızlık zarımın olduğu yerden geliyor.1,5 senedir evliyiz ilk geceki cinsel ilişkimizde parmak ucu kadar pembe kan gelmişti.Şimdi bu kadar kanama olması normal mi?Kanamanın 2.günündeyim.Kaç gün sürer? Ve gebe kalmama engel olur mu? bilgi verirseniz çok sevinirim.Tesekkür ederim.

• Op. Dr. İsmet Yıldırım

Merhaba kanamanın kızlık Zarı ile ilgili olduğunu sanmıyorum muhtemelen rahim içinden gelmiştir bu tarz kanamalar yumurtlama döneminde özellikle olabiliyor gebelik ihtimali de olabilir, adetinizi bekleyin, Kanamanın sonraki aylarda devam etmesi durumunda muayene olmanız uygun olur…

• Miray duvar

Merhaba hocam ben 2 ay önce kürtaj oldum ilk bir ay hiç ilişkide bulunmadım ama daha sonraları ilişkiden sonra 2 defa kahve rengi lekeler gördüm ve son seferinde ise iki damla kan geldi normal mi acaba normalde ilişkide bulunmadığım sürece bu şikayetlerde yok.

• Op. Dr. İsmet Yıldırım

Merhaba kürtaj sonrası bu tarz kanamalar meydana gelebiliyor ancak yine de muayene olman gerekiyor…

• Nehir ışık

Ben 5gun önce kürtaj oldum dün akşam korunmasız ilişkiye girdim içime boşaldı sonra direk idrarımi yapamaya gittim şimdi hamilelik felan korkuyorum Öyle birşey olmaz degilmi?

• Op. Dr. İsmet Yıldırım

Merhaba kürtaj işleminden on gün sonra aşağı yukarı yumurtlama başlar sorun olacağını sanmıyorum.

• Yorum Yaz

Yerleşme Kanaması

Yerleşme Kanaması (Üstüne Görme) Nedir?

Yerleşme kanaması döllenmenin meydana gelmesi durumunda embriyonun rahim içerisine yerleşmesi yani tutunması sırasında …

Prolaktin

Prolaktin (Süt Hormonu) Nedir? Kaç Olmalı?

Prolaktin beynin orta bölümünde yer alan hipofiz bezi tarafından salgılanan bir hormondur. Kısaca ‘PRL’ olarak …

Kolposkopi

Kolposkopi Nedir? Nasıl Yapılır? Fiyatları Ne Kadar?

Kolposkopi alt genital bölgenin detaylı bir incelemeden geçirilmesi için güçlü bir ışık kaynağı ve mercekler …