Anti cmv igg dünya genelinde yaygın bir şekilde görülen ve insandan insana bulaşabilen sitomegalovirüs adlı virüsün tespit edilmesini sağlayan bir testtir. Gebelik döneminde de insan vücuduna bulaşabilen ve kimi zaman hiçbir belirti göstermeden vücutta aktif kalabilen bu virüs kimi zaman da ataklara da neden olabiliyor. Herpes grubundan olan virüsün bulaşmasının ardından savunma sistemi devreye giriyor.

Vücudun savunma sistemi öncelikle IGM tipi antikorlar üretiyor ve bu antikorlar yardımı ile virüsü etkisiz hale getirmeye çalışıyor. Yaklaşık olarak 1 yıl sonrasında ise IGG tipi antikorlar üretilmeye başlanıyor. Virüsün vücutta bulunup bulunmadığını anlamak için de anti cmv igg testi gerçekleştiriliyor. Bu sayede antikorların seviyesi de kolaylıkla tespit edilebiliyor.

Antikorların vücut tarafından üretildiğini ve vücudun savunma sisteminin bir parçası olduğunu söyleyebiliriz. Yapılan araştırmalarda 40 yaş üstünde olan bireylerin büyük bölümünün bu virüsten kaynaklı enfeksiyonu geçirdiğini ortaya koyuyor.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/yerlesme-kanamasi

Anti Rubella IgG Pozitif Çıkması

anti rubella igg pozitif

Sitomegalovirüs yani anti cmv igg testi ile tespit edilen virüs ile rubella kimi zaman birbirine karıştırılabiliyor. Rubella yani topluma bilinen adıyla kızamıkçık gebelik döneminde görülebilen sorunlardan biridir.

Çoğu zaman çocukluk döneminde yaşanıyor olsa da daha önce kızamıkçık geçirmemiş ya da aşı yaptırmamış olan kadınlarda gebelik döneminde de kızamıkçık sorunu ortaya çıkabiliyor. Cilt döküntüleri ile karakterize olan kızamıkçık gebeliğin erken döneminde geçirilirse anne karnındaki bebeğin etkilenmeme olasılığı bulunuyor. Ancak gebeliğin ilerleyen dönemlerinde yaşanması durumunda olumlu bir tablodan söz etmek güç olur. Rubella belirtileri şu şekildedir:

• Genellikle yüzde başlayan ve vücuda yayılan deri döküntüleri
  • Yüksek vücut ateşi
  • İştahsızlık
  • Kuru öksürük
  • Baş ve boğazda ağrı
  • Lenf bezlerinde ya da dalakta büyüme
  • Lenfosit sayısında artış
  • Eklemlerde ağrı

Kızamıkçık eğer gebeliğin ilerleyen dönemlerinde ortaya çıkarsa bebeklerde görme ve işitme sorunlarına, kalp rahatsızlıklarına, zeka geriliğine, serebral palsiye ya da çeşitli anomalilere yol açabilir.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/hamilelikte-kist

Gebelikte Herpes Tip 1 ve Tip 2

Gebelik döneminde yaşanabilecek sorunlardan bir diğeri de herpes simpleks virüsüdür. Herpes virüsünün sinir liflerinde kolaylıkla ilerleyebiliyor olması, deride ya da mukoza bölgesinde lezyonlara sebebiyet vermesi, bu rahatsızlığın en önemli özelliklerinden biridir. Herpes simpleks virüsünün toplamda 8 türü bulunuyor. Ancak gebelik döneminde daha çok tip 1 ve tip 2 ile karşılaşılır. HSV 1 genellikle ağız, burun ve çevresinde aktif olurken HSV 2 genital bölgede daha aktiftir.

Gebelik döneminde zona rahatsızlığına neden olan HSV 3 virüsüne de ender de olsa rastlanabiliyor. Gebelik döneminde bu virüs tokalaşma, öpüşme, kişisel eşyaları paylaşma gibi nedenlerle kolaylıkla anne adaylarına bulaşabiliyor.  Ciltte içi sıvı ile dolu olan ağrılı baloncuklara yol açan bu virüsten korunmak için hijyene maksimum düzeyde dikkat edilmesi gerekiyor. Bu virüs anne karnındaki bebeği de olumsuz etkiler ve vajinal doğumu engelleyebilir.

Merak edersin diye –> https://www.drismetyildirim.com/detayli-ultrason

Gebelikte Toxoplazma

gebelikte toxoplazma

Hamilelik döneminde geçirilebilen enfeksiyonlardan bir diğeri de toksoplazmadır. Çiğ ya da iyi pişmemiş et ürünleri tüketimi bu parazitin bulaşmasının en yaygın nedenidir. Aynı zamanda kontamine su içilmesi, enfekte kedinin dışkısı ya da kumu ile eldivensiz temas, eldivensiz toprağa dokunmak gibi nedenlerle de bulaşabiliyor. Yapılan anti toxoplazma IgG testi ile parazitin bulaşıp bulaşmadığı tespit edilebilir. Çünkü vücudun savunma sistemi bu parazit bulaştığında da antikor üretmeye başlıyor. Ülkemizde bu rahatsızlığın görülme olasılığının % 40 dolaylarında olduğunu söyleyebiliriz.

Bebeklerde Anti CMV IgG

Anne adayları bebeklerde anti cmv igg testinin yapılıp yapılamadığını da merak edebiliyor. Anne adayının enfekte olması durumunda doğumdan önce amniyosentez yapılabilir ve virüsün bebeğe bulaşıp bulaşmadığı tespit edilebilir. Ancak virüsün bebeğe bulaşmış olması durumunda ne gibi tahribatlara ya da anomalilere neden olduğunun tamamının tespit edilmesi olanaksızdır. Doğumdan sonra da bebeğin tükürük, idrar gibi vücut sıvılarından numune alınarak test yapılabilir ve virüsün mevcudiyetinin tespit edilmesi sağlanır.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/bebegin-kalp-atislari-ne-zaman-duyulur

İnsanlarımız genelde çocukluk çağlarında bu tür enfeksiyonları geçirmekte ve de vücudunda bu mikroplara karşı direnç oluşmaktadır. Daha evvelden bu enfeksiyonları geçirmeyen bir kadın Gebelik esnasında ilk defa bu mikroplara maruz kalır ise bebeğin de gebelik haftasına göre ciddi sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Özellikle gebeliğin ilk haftalarında çok ciddi bir gribal enfeksiyon geçiren kadınlarda bu enfeksiyonlardan şüphelenmek gerekir ve bunlara yönelik testlerin yapılması gerekir.

Kadınlar gebe kaldığında gebeliğin ilk haftalarında muhakkak bu Mikroplara yönelik testler yapılmalıdır ve gebelerde daha evvelden direnç olup olmadığı ortaya çıkarılmalıdır. Gebenin ilk kez bu enfeksiyonlara maruz kaldığı tespit edildiğinde çok iyi bir tedavi ve takip yapılmalıdır, Erken dönemde gebeliğin sonlandırılması alternatif bir tedavi olabilir…

Kimler CMV Riski Taşır?

CMV yani sitomegalovirüs risk grubu aslında herkesi kapsıyor. Çünkü insandan insana bulaşabilen bir virüstür ve hijyen kurallarına dikkat edilmemesi durumunda yapılan anti cmv igg testi pozitif çıkabilir. Bu nedenle tüm anne adaylarının anti cmv igg konusunda bilmesi gereken en önemli unsur bulaşma yollarıdır. Virüsün bulaşma yollarını şu şekilde sıralayabiliriz:

• Cinsel ilişki
  • Kan nakli yapılması
  • Organ nakli yapılması
  • İdrar ya da vajinal salgıların teması
  • Damlacık (hapşırma, öksürme)
  • Emzirme ile anneden bebeğe geçmesi

Ancak anneden bebeğe emzirme yolu ile bulaştığına komplikasyon görülme olasılığının çok düşük olduğunu da belirtmek gerekir.

CMV Tedavisi Nasıl Olur?

cmv tedavisi

Öncelikle anti cmv igg testi viüsün mevcudiyetini tespit ediyor olsa da virüsü tamamen yok eden bir tedavi prosedürünün olmadığını belirtmek gerekir. Henüz bir aşı da formüle edilemedi. Ancak immün sistemini destekleyen tedaviler uygulanabiliyor ve bu sayede virüsün vücutta ya da bebekte yaratabileceği tahribatların azaltılması sağlanabiliyor. Bir anlamda tedavi ile vücudun savunma sisteminin güçlendirildiğini söyleyebiliriz. Bu nedenle şayet CMV virüsüne dair belirtiler ortaya çıkarsa anne adayları muhakkak doktoruna bu konuda bilgi vermelidir.

Anti CMV Testi Neden Yapılır?

Anne adaylarına anti cmv igg testinin yapılmasının nedeni CMV virüsünün vücutta mevcut olup olmadığını saptamaktır. Bununla birlikte kişinin daha önce bu enfeksiyonu geçirip geçirmediğini anlamak için de test yapılabilir. Test sadece anne adaylarına yapılmıyor. Organ bağışlayan ya da organ bağışı olan kişilerin de enfeksiyonu geçirip geçirmediğini belirlemek için bu testin yapılmasına ihtiyaç olabiliyor.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/tuplerin-baglanmasi

Anti CMV IgG Normal Değerleri

Uygulanan anti cmv igg testinin normal değerlerini şu şekilde aktarabiliriz:

< 4 AU/ml negatif: Kişi daha önce bu enfeksiyonu geçirmemiştir. Fakat test sonucunun enfeksiyondan 1 yıl sonrasında pozitife dönebileceğini de unutmamak gerekir. 4 – 5 AU/ml: Sınırda aralıktır. > 5 AU/ml pozitif: Kişi bu enfeksiyonu daha önce geçirmiştir.

Gebelik ve CMV Enfeksiyonu

gebelik ve cmv enfeksiyonu

Gebelik döneminde anti cmv igg konusunda dikkatli olunması gerekiyor. Çünkü bu virüs özellikle bebekleri olumsuz yönde etkiliyor. Bu nedenle asıl riskin anne karnındaki bebek için geçerli olduğunu söyleyebiliriz. Bebekte konjenital CMV enfeksiyonu gelişebilir ve konjenital CMV geçiren bebekler için şu riskler ortaya çıkar:

• Karaciğerde ya da dalakta büyüme
  • Deride kırmızı benekler olması
  • Görme ve işitme ilgili sorunlar

Bununla birlikte doğum sırasında bulgu ve komplikasyon görülmez ise ileride işitme ya da mental sorun olma olasılığı % 10 civarındadır.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/gebelik-kolestazi

CMV Enfeksiyonundan Korunma

Elbette anti cmv igg konusunda korunma yollarının da biliniyor olması gerekiyor. Kişisel eşyaların paylaşılmaması ve özellikle ellerin sıklıkla yıkanması en önemli korunma yollarından biridir. Virüs ihtimalini göz önünde bulundurarak öksüren ya da hapşıran kişilerden uzak kalmak da önemli bir tedbirdir. Genellikle yiyecek ve içeceklerden virüsün bulaşmadığı düşünülse de bu bilgi doğru değildir. Bu nedenle yiyecek ve içeceklerin, çatal ve kaşık gibi malzemelerin de başkaları ile paylaşılmaması gerekiyor. Kanaması olan birine müdahale edilmesi gerekiyorsa eldiven kullanılması da önem taşıyor.

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar: