Yerleşme kanaması döllenmenin meydana gelmesi durumunda embriyonun rahim içerisine yerleşmesi yani tutunması sırasında oluşan kanamadır. Bu kanama halk arasında üstüne görme olarak da adlandırılabiliyor ve kimi zaman adet kanaması ile karıştırılabiliyor. Ancak yerleşme kanamasının adet kanamasından çok daha farklı olduğunu belirtmeliyiz. Adet kanaması döllenmeyen yumurtanın vücuttan atılmasını sağlayan ve doğurganlık çağında olan her kadının belirli aralıklarla yaşadıkları kanamadır.

İmplantasyon kanaması yani yerleşme kanaması ise sadece gebelik durumunda meydana gelir ve adet kanamasından çok daha az oranda bir kanama yaşanır. Yerleşme kanaması sadece lekelenme şeklinde olur. Adet dönemlerinde olduğu gibi yoğun ve uzun süren bir kanama meydana gelmez.

Ayrıca hamilelik döneminde kanama olması durumunda mutlaka doktorunuz ile görüşmelisiniz. Yerleşme kanamasının tıbben bir sorun olarak değerlendirilmediğini belirtelim. Ancak gebeliğin sonraki dönemlerinde meydana gelen kanamalar normal kabul edilmez. İmplantasyon kanamasının kaç gün sürdüğüne değineceğiz ancak öncesinde bu kanamanın ne zaman meydana geldiğini mercek altına alalım.

Yerleşme Kanaması Ne Zaman Olur?

Toplumda üstüne görme olarak bilinen bu kanamanın tam olarak ne zaman meydana geldiği de kadınlar tarafından en çok merak edilen hususlar arasında yer alıyor. Anne adayları tarafından döllenmenin ne zaman meydana geldiğinin tahmin edilmesi pek mümkün olmaz. Çünkü sperm hücreleri rahimde koşulların uygun olması durumunda 3 gün boyunca aktif kalabiliyor. Dolayısıyla döllenme, korunmasız cinsel ilişkiden saatler sonra meydana gelebileceği gibi 3 gün sonrasında da meydana gelebiliyor. Döllenmeden 6 gün ile 12 gün sonrasında ise implantasyon kanaması meydana geliyor.

Elbette yerleşme kanaması her anne adayında aynı gün meydana gelmez. Genellikle beklenen adet döneminden daha erken bir dönemde yerleşme kanamasının olduğunu söyleyebiliriz. En çok merak edilen unsurlardan biri de bu kanamanın meydana gelmesini takiben kaç gün sonra gebelik testinin yapılabileceği oluyor. Yaklaşık olarak 5 ile 6 gün sonrasında gebelik testi yapılabilir. Kadınların büyük bölümü özellikle planlı bir gebelik söz konusu değilse yerleşme kanamasını adet döneminin başlangıcı olarak değerlendiriyor.

Bu nedenle gebelik testi yapılmıyor ve gebeliğin tespit edilmesi çok daha geç dönemlerde mümkün olabiliyor. Ancak istenmeyen gebeliklerde kürtaj işleminin yasalar gereği gebeliğin 10. haftasına kadar yapılabildiğini unutmamak gerekir. Bu nedenle adet dönemine sadece 1 gün kala meydana gelen lekelenme şeklinde kanamaların da dikkate alınması ve gebelik testinin mutlaka yapılması önerilir.

Gebelik testi ile hamile olduğunu öğrenen anne adaylarının ise hamilelik döneminde kanama olması konusunda bilinçli davranması önem taşıyor. Yerleşme kanamasının dışında diğer kanamaların nedeninin mutlaka araştırılması gerekir. Elbette her kanama düşük yapıldığı anlamına gelmez. Ancak farklı nedenlerle de gebelikte kanama olabiliyor ve bu gibi durumlarda da erken müdahale çok büyük bir önem taşıyor.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/prolaktin

Üstüne Görme Nedir?

Kadınlar hamile kaldıklarında adet kanaması kesilir ve gebelik dönemi boyunca adet kanaması yaşanmaz. Fakat döllenmenin meydana gelmesi durumunda embriyo rahim içi dokuya tutunmaya çalışır ve bu sırada da yerleşme kanaması meydana gelebilir. Çoğu zaman kanamaya farklı bir semptom eşlik etmez.

Sadece bazı anne adayları hafif bir yanma ya da batma hissi yaşadıklarını dile getirebiliyor. Halk arasında üstüne görme olarak adlandırılan kanama da budur. 1 ile 2 gün sürebilen ve lekelenme şeklinde olan bu kanama şayet yoğun olursa ya da kanamaya şiddetli ağrı gibi şikayetler eşlik ederse elbette muayene ve tetkikler yapılmasına ihtiyaç duyulacaktır. Bunun dışında yerleşme kanaması durumunda endişe etmeye gerek olmaz çünkü bu kanama tıbben son derece normal kabul edilen hatta beklenen bir durumdur.

Nasıl ki implantasyon kanaması durumunu adet kanaması ile karıştırmamak gerekiyorsa düşük kanaması ile de karıştırmamak gerekiyor. Erken gebelik döneminde de düşük meydana gelebilir. Düşük her zaman şiddetli kanama ile başlamayabilir. Bu nedenle kanamanın lekelenme şeklinde olması durumunda da diğer düşük belirtileri ortaya çıktığında derhal bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşülmelidir. Sancı, ağrı ya da kramp hissi gibi belirtiler düşük durumunda sıklıkla yaşanan şikayetlerdir.

Mutlaka okumalısın –> https://www.drismetyildirim.com/gebelikte-kanama

Yerleşme Kanaması Ağrılı Olur mu?

Genellikle implantasyon kanaması durumunda kadınların ağrı ya da sızı hissetmesi beklenmez. Ayrıca kramp ya da yanma hissi gibi durumlar da çoğunlukla ortaya çıkmaz. Ancak ender durumlarda anne adaylarının hafif düzeyde bir ağrı ya da sızı hissettiklerini de söyleyebiliriz. Elbette yerleşme kanaması durumunda yaşanan ağrı günlerce devam etmez. Çok kısa süreli ve çok hafif düzeyde olduğunu da belirtmek gerekiyor. Anne adaylarında yerleşme kanaması olduğu dönemlerde ya da kanamadan bir süre sonra şu şikayetler de ortaya çıkabilir:

• Asabiyet
  • Ani sıcak basmaları ve terlemeler
  • Vücut ısısının yükselmesi
  • İştah azalması
  • Sıklıkla idrara çıkma isteği
  • Gün boyunca halsiz ve yorgun hissetme
  • Sindirim sistemi düzensizlikleri ve kabızlık
  • Ciltte yağlanma olması
  • Sivilce ve akne gibi bazı cilt problemleri

İmplantasyon Kanaması Kaç Gün Sürer?

Kadınlarda implantasyon kanaması süresine dair net bir zamandan söz edilemez. Çünkü her kadında bu kanamanın süresi farklı olabiliyor. Bazı anne adaylarında yerleşme kanaması sadece 3 saat ile 4 saat sürüyor ve kesiliyor. Ancak bazı anne adaylarında lekelenme şeklindeki bu kanamanın 3 güne kadar uzayabilen bir süre boyunca devam ettiğini söyleyebiliriz.

Ancak burada kritik bir unsurun altını çizmek gerekiyor. Şayet yerleşme kanaması daha uzun süre devam ederse, kanamanın miktarı sürekli artış gösteriyorsa ya da kanama ile birlikte şiddetli ağrı gibi şikayetler mevcutsa bu durumda kanamanın kesilmesini beklememek, zaman kaybetmeden kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmek gerekiyor. Çünkü düşük en sık gebeliğin ilk 3 ayı içerisinde gerçekleşiyor. Anne adayının sağlığı açısından düşük durumunda derhal tıbbi bir müdahale yapılması gerekir.

İlginizi çekebilir –> https://www.drismetyildirim.com/anti-cmv-igg

Yerleşme Kanaması Rengi Nasıldır?

Öncelikle adet dönemlerinde kanın çoğunlukla parlak kırmızı renkte olduğu bilgisini aktaralım. Adet kanamasının ilk günlerinde kadın rengi kahverengiye yakın olabilir. Fakat üstüne görme olarak bilinen implantasyon kanamasında kanın rengi soluk pembe ya da soluk kahverengi tonlarında oluyor.

Tıpkı adet kanamasında olduğu gibi yerleşme kanamasının süresi de her kadında aynı olmaz. Adet kanamaları çoğunlukla 10 günden daha kısa sürelidir. Üstüne görme kanaması ise 3 günden daha kısa zamanda kesilir. Ayrıca yerleşme kanaması durumunda kanın daha koyu bir kıvama sahip olduğunu söyleyebiliriz. Adet kanamasında kan daha akışkan bir özellikte olur.

Yerleşme Kanaması Hesaplama

Gebelik durumunda yerleşme kanaması hesaplamasının çok detaylı bir işlem gerektirmediğini belirtmek gerekir. Genel olarak bu kanamanın beklenen adet döneminden birkaç gün önce meydana geldiğini söyleyebiliriz. Ancak bu süre her kadında farklı olabilir.

Beklenen adet kanamasından 4 gün önce yerleşme kanaması olabileceği gibi sadece 1 gün öncesinde de olabilir. Bu nedenle adet düzensizliği yaşamayan kadınlar için hesaplama işlemi daha kolay olur. Fakat adet düzensizliği söz konusu olduğunda hesaplama işlemleri daha karışık bir form kazanabilir. Yerleşme kanaması hakkında merak ettiğiniz konuları yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/beta-hcg-degerleri

Detaylı bilgi için bize ulaşın: