45 yaşında sağlıklı gebelik mümkün mü

45 yaşında gebelik mümkün mü ya da riskli mi gibi sorular sıklıkla gündeme geliyor. Elbette istatistiksel anlamda ele alındığı bu yaşta hamile kalınması teknik olarak mümkündür. Ancak bir o kadar zor olduğunu da unutmamak gerekiyor. Kadınların sağlıklı bir gebelik elde etmesi ve bu gebeliği de sağlıklı bir şekilde canlı doğumla sonlandırmasındaki en önemi faktörlerden biri de yaştır. Yaş ilerledikçe hem doğurganlık hem de gebelik ile ilgili çeşitli sıkıntılar da yaşanmaya başlar. Dolayısıyla gebelik için en uygun yaş aralığının 20 – 30 arası olduğunu kabul etmek gerekir.

35 yaş sonrasında doğurganlık azalmaya başlar. Ancak kariyer, iş yaşamı ya da özel yaşama bağlı olarak gebelik planlaması ilerleyen yaşlara ertelenebiliyor.  İşte bu noktada da ele aldığımız konu yani 45 yaşından sonra gebelik merak edilen bir hususa dönüşüyor. Bu konuda merak edilen soruları yanıtlayacağız. Öncesinde ise bu yaşlarda doğal yollarla hamile kalma şansından söz edelim.

45 Yaşında Doğal Olarak Hamile Kalma Şansı Nedir?

Kadınlar ve erkekler arasında doğurganlık ile alakalı olan temel fark kadınlarda yaşın ilerlemesi ile birlikte doğurganlık potansiyelinin de azalıyor olmasıdır. Erkeklerde sperm üretimi her gün milyonları bulabiliyor. Sadece yaşın ilerlemesi ile beraber sperm sayısında ve kalitesinde bir düşüş yaşanıyor. Ancak menopoz dönemi gibi doğurganlığın sona ermesi durumu yaşanmıyor. Erkeklerde her yaşta üreme potansiyeli aynı olmasa da doğurganlık özelliği ileri yaşlarda da tamamen ortadan kalkmıyor.

Kadınlarda ise tablo çok daha farklıdır. Kadınlar dünyaya geldiklerinde belirli bir yumurta sayısı ile doğarlar. Yumurtanın hem sayısı hem de kalitesi 35 yaş ile beraber belirgin bir düzeyde azalmaya başlar. 40’lı yaşlarda ise artık yumurta sayısı son derece azdır ve yavaş yavaş menopoz dönemine de girilir. İşte bu nedenle 45 yaşında gebelik ihtimali mevcut olsa da düşük bir olasılıktır. Adet döngüsü başladığında kadınların doğal yolla hamile kalma olasılığı % 20 dolaylarında olarak kabul edilir. Bu oran 30’lu yaşlarda % 15’e ve 40’lı yaşlarda da % 3’e geriler. 45 yaş sonrasında doğal yolla hamile kalma olasılığı ise % 3’ünde de biraz altına düşmüş olur.

Tüp Bebek Tedavisi Yardımcı Olabilir Mi?

Tüp bebek tedavisi yardımcı olabilir mi

Elbette 45 yaşında gebelik planlayan kadınlar için tüp bebek tedavisi gibi yardımcı üreme tekniklerinden faydalanmak son derece doğru olur. Çünkü tüp bebek tedavisinin de yardımı ile yumurtalıklarda sayısı azalmış olan iyi kalitede yumurtalar kullanılarak bir embriyo elde edilmesi ihtimali bulunur. Sadece tek bir embriyo elde edilmiş olsa bile bebek sahibi olma hayalinin gerçeğe dönüşme olasılığı mevcuttur. Doğal yolla hamile kalmaya çalışmak, bu çabanın başarısızlıkla sonuçlanması durumunda çiftler için ciddi bir zaman kaybı anlamına da geliyor. Zaten yaşın ilerlemiş olması ise zaman kaybını daha da önemli kılabiliyor. İşte bu nedenle zaman kaybetmek yerine tüp bebek tedavisinden faydalanmak daha akılcı bir seçim oluyor da diyebiliriz.

45 Yaşında Gebelik İçin Tüp Bebek Tedavisi Tekniklerinin Rolü

Kadınlarda 45 yaşında gebelik için tüp bebek tedavisinden yardım alınmasının önemini aktarmıştır. İntrasitoplazmik sperm enjeksiyonu tekniğinin uygulanması sayesinde başarı oranının yükselmesi de mümkün olabiliyor. Çünkü bu teknik ile oluşturulan embriyoya biyopsi yapılabilir. Bu sayede genetik olarak da sağlıklı bir bebek sahibi olma ihtimalinin yükselmesi amaçlanır. Sadece ülkemizde değil tüm dünya genelinde ileri yaş gebelik hedeflerinde bu yöntemin benimsendiğini söyleyebiliriz.

Elbette tüp bebek tedavi teknikleri konusunda yumurta dondurma uygulamasından da söz etmek gerekiyor. Henüz kaliteli yumurta sayısında bir düşüş olmadan yani erken yaşlarda yumurta dondurma işleminden faydalanılabilir. Bu sayede kadınlar ilerleyen yaşlarda gebelik hedeflerine daha kolay bir yolla ulaşma şansını da elde edebilirler. Özellikle 45 yaşlarında bebek sahibi olmayı planlayan kadınların 35 yaş öncesinde yumurta dondurma işleminden faydalanması önerilir. Bu durum gebelik şansının artırılması adına büyük önem taşır.

45 Yaşında Hamile Kalmanın Zorlukları

Öncelikle 45 yaşında gebelik konusunu sadece hamile kalabilmek noktasında değerlendirmemek gerekiyor. İlerleyen yaşlarda hamile kalmak mümkün olsa da anne adaylarını bazı zorlukların beklediğini de bilmek gerekir. Tüm kadınların özellikle 45 yaşlarında hamile kalmayı planlıyorsa bu zorluklar hakkında bilgi sahibi olması, gebelik planı yaşının yeniden değerlendirilebilmesi adına önem taşıyor.

45 yaş ve üzerinde hamile kalındığında düşük yapa riskinin artığını belirtelim. Bunun iki farklı nedeni bulunuyor. İlki embriyoda kromozomal anormalliklerin görülme sıklığının artmasıdır. Söz konusu olasılığın 35 yaşlarında % 30 dolaylarında iken 45 yaşa gelindiğinde % 70 gibi oldukça ciddi bir düzeye kadar yükseliyor olmasıdır. Kromozom noktasına anomaliler olduğunda gebeliğin düşükle sonuçlanma riski de yükseliyor. Düşük meydana gelmemiş olsa bile gebeliklerin büyük bölümünün söz konusu nedenle kürtajla sonlandırıldığını da belirtmek gerekiyor. Nedenlerden bir diğeri de ileri yaşlardaki anatomik sorunlardır. Özellikle rahim fibroidlerinin kürtaja neden olabileceğini belirtmeliyiz.

Tüm bunlarla birlikte erken doğum riskinin, gebelik diyabeti riskinin ve aynı zamanda preeklampsi riskinin de bir hayli artığını bilmeniz gerekiyor. İleri yaş gebeliklerde genetik anomali riskinin yüksek olduğu durumlarda bazı tetkiklerin de yapılmasına ihtiyaç duyuluyor. Tüm bunlar bir arada değerlendirildiğinde 45 yaşında hamileliğin yüksek riskli olması sonucuna varılıyor. Dolayısıyla bu gebeliklerin son derece titiz bir şekilde takip edilmesi de önem taşıyor. Kadınların düzenli olarak takip edilmesi ve rutin gebelik kontrollerinin asla aksatılmaması, sağlıklı bir doğum süreci yaşanabilmesi adına da önemlidir.

45 Yaş Üstü Annelerden Doğan Bebekler İçin Riskler Nelerdir?

40 ya da 45 yaşında gebelik durumunda doğan bebeklerde Down sendromu olma ihtimali % 1 dolaylarındadır. Annenin yaşının 49’a gelmesi durumunda bu ihtimalin % 10’a yükseldiğini söyleyebiliriz. Aynı zamanda bebeklerde daha farklı anomalilerin olması riski de yükseliyor. Daha önce de değindiğimiz gibi erken doğum ve ölü doğum riskinin yükseldiğini de göz ardı etmemek gerekiyor. Bu yaşlarda hamilelik planlayan kadınların doktorları ile görüşmesi ve genetik testler hakkında bilgi alması da önemlidir. Ayrıca sağlıklı bir gebelik geçirmenin yolları hakkında bilgi alınması ve doktorun önerilerinin uygulanması da önem taşıyan hususlar arasında yer alıyor.

İlginizi çekebilir –> Yumurtlama Dönemi

45 Yaşında Nasıl Sağlıklı Gebelik Yaşanır?

45 yaşında nasıl sağlıklı gebelik yaşanır

Öncelikle sağlıklı bir gebelik dönemi geçirmek için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunduğunu bilmelisiniz. Bu konuda aşağıdaki önerileri gözden geçirmenizde fayda var:

• Doğum öncesi bakım önemlidir
  • Dengeli ve sağlıklı bir beslenme programı oluşturun
  • Düzenli olarak egzersiz yapın
  • Normal kilo aralığında kalmaya özen gösterin
  • Stresten uzak durun
  • Sigara ve alkol kullanımından uzak durun

Göz atın –> İki Hamilelik Dönemi Arası

İleri Yaşta Hamileliğin Avantajları Var Mı?

Genellikle 45 yaşında gebelik ne gibi avantajlar sağlar gibi konular da merak ediliyor. Ancak bu yaşlarda hamile kalmanın sağladığı avantajların daha erken yaşlarda hamile kalma ile çok farklı olmadığını da belirtmeliyiz. İlerleyen yaşlarda bebek sahibi olmak sadece kadınların daha olgun bir yaştayken anne olmaları anlamına geliyor. Çoğu zaman maddi anlamda da belirli bir denge yakalanmış olabiliyor. Bu konuda sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Bilgi sahibi olun –> Kolay Hamile Kalmak

1. 10 Mayıs 2023

46 yaşındayım 6 senelik evliyim ve çocuk sahibi olabilirmiyim nasıl bi Sıkıntı yaşarım bu süreçte daha önce denemedik şimdi düşünüyoruz bilgi verirseniz sevinirim

• 31 Mayıs 2023

Merhaba 46 yaşına gebe kalmak oldukça zordur gebe kalırsan da bebeğin problemli olma ihtimali oldukça yüksektir. pek tavsiye etmem.

2. 12 Ekim 2023

47 yaşındayım istemeden doğal yolla hamile kaldim düşük riski nedir teşekkürler

• 20 Kasım 2023

Merhaba 47 yaşında gebelerde bebeğin de genetik anormallik olasılığı yüksektir dolayısıyla düşük yapma ihtimali artar.