32.hafta hamilelik

32 haftalık gebelik döneminde anne adaylarının heyecanı da artar. Çünkü doğuma artık daha kısa bir zaman kalmıştır. Bebekler ise bu dönemde anne karnında doğuma hazırlık için baş aşağı bir pozisyon almaya başlarlar. Aynı zamanda bu gebelik haftasında bebekler vücut ısılarını da daha iyi ayarlamaya başlarlar ve dış dünyaya uyum sağlayabilmek için nefes egzersizleri yapmaya, yutkunma gibi reflekslerini güçlendirmeye de devam ederler.

Bu gebelik haftasında anne adaylarının vücudunda çeşitli değişimler meydana gelir. Özellikle Braxton Hicks kasılmaları yaşanabilir ve bu durum gayet normaldir. Kabızlık, mide yanması, hemoroid, karın bölgesinde kaşıntı olması gibi çeşitli şikayetler baş gösterebilir. Bazı anne adaylarında kolostrum adlı sütün sızması gibi bir tablo da görülebilir. Bu şikayetler anne adaylarını endişelendirmemelidir çünkü 32 haftalık hamilelikte beklenen durumlardır. Anne adaylarında bu dönemde ne gibi değişimler olduğunu ve bebeklerin gelişimini de ele alacağız. Öncesinde merak edilen birkaç soruya yanıt verelim.

32 Hafta Gebelik Kaç Aylık Eder?

32 haftalık hamilelik 8 aylık gebeliğe tekabül ediyor. Anne adayları 32 haftalık gebelikte son trimester döneminde olurlar. Hamileliğin bu döneminde anne adayları doğum için kendilerini hazırlamaya başlarlar. Her ne kadar yaşanan bazı şikayetler nedeniyle günlük hayatta küçük sıkıntılar yaşanabiliyor olsa da bu gebelik haftasında anne adaylarının heyecanı da çok daha fazla artmış olur.

32 Haftalık Gebelik Doğuma Ne Kadar Kaldı?

Öncelikle doğumun her gebelikte aynı gebelik haftasında meydana gelmediğini söyleyebiliriz. Literatürde gebelik 40 hafta olarak hesaplanır. Doğum ise çoğunlukla gebeliğin 38 – 42 haftaları arasında meydana gelir. Erken doğum ihtimali de göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer doğum gebeliğin 38 haftasından önce gerçekleştiyse erken doğum olarak adlandırılır. 42 haftalık gebelik süresi tamamlandığı halde doğum gerçekleşmediyse bu durum da geç doğum yani sürmatür olarak tanımlanır. Genel olarak bakılacak olursa 32 haftalık gebelik döneminde doğuma 8 hafta kalmış demektir. Ancak bebek 8 haftadan daha erken ya da daha geç de doğabilir.

32 Hafta Gebelik Bebek Kilosu Ve Boyu Ne Kadardır?

Bu gebelik haftasında bebeklerin kilosu 1800 gram ile 2000 gram arasında değişir. Boyları yaklaşık olarak 40 cm dolaylarında olur. Femur uzunluğu ise 60 mm civarındadır.

32 Hafta Gebelik Muayenesi Nasıl Olur?

Hamilelik boyunca anne adayının ve bebeğin sağlığının kontrol edilmesi gerekiyor. Gebeliğin 32. haftasında da çeşitli tetkiklerin yapılması gerektiğini belirtmeliyiz. Bu dönemde öncelikle kan sayımı yapılması gerekiyor ve böylelikle anne adayının kan değerlerinin kontrolden geçirilmesi sağlanıyor. Aynı zamanda idrar tahlilinin yapılması da son derece mühimdir. Şayet anne adayında karaciğer, tiroid gibi rahatsızlıklar varsa bu hastalıklara yönelik çeşitli tetkiklerin yapılması da gerekebilir.

Anne adayları kimi zaman ağrı şikayetinden de söz edebiliyor. Ağrı şikayetinin belirli bir boyuta ulaşmış olması durumunda erken doğum taramasının yapılmasına ihtiyaç olur. Bunun için de NST yapılması gerekecektir. Bebeğin kalp atışlarının 20 dakika boyunca dinlenmesini kapsayan NST taraması sırasında rahimdeki kasılmalara dair de bir veri elde edilebiliyor. Bu sayede erken doğum şüphesinin olup olmadığı belirlenebilir.

32 Hafta Gebelik Annedeki Değişiklikler Nelerdir?

Anne adaylarının karnı 32 haftalık gebelikte daha belirgin olur. Karın bölgesinin hızla genişlemesine bağlı olarak cilt çatlakları da oluşabilir. Meme başı çevresinde ve göbek altı çizgisinde koyulaşmalar meydana gelir ve bu koyulaşma normal bir durumdur. Göğüslerde büyüme olur, sıklıkla tuvalete gitme ihtiyacı doğar. Aynı zamanda anne adaylarında kabızlık ve hazımsızlık gibi şikayetler de olabilir.

32 Hafta Gebelik Bebekteki Değişimler Nelerdir?

Bebekler bu gebelik haftasında gelişimlerini sürdürürler ve artık gözleri açık olur. Bağışıklık sistemleri ise çalışmaya başladığından hafif düzeydeki enfeksiyonlara karşı direnç gösterirler. Bebeklerin el ve ayak tırnakları gelişir, organlarındaki gelişim ve yapılanma da devam eder. Rahimde hareket edebilecekleri alan artık daha azdır ve bu nedenle geçmiş gebelik haftalarına nazaran bebek hareketleri biraz daha az hissedilebilir. Anne adayları sert tekmeler yerine daha hafif hareketlenmeler hissederler. Bu durumun da normal olduğunun altını çizmeliyiz.

32 Hafta Gebelik Ağrıları Nelerdir?

Bu dönemde anne adayları ağrı ve daha farklı şikayetlerini dile getirebilir. Bu gebelik haftasında yaşanan ağrılara şu örnekleri verebiliriz:

• El ve ayaklarda şişme, karıncalanma olmasının nedeni bebeğin büyümesi ve uyguladığı baskı nedeniyle dolaşımda bozukluklar olması, kan hacminde artma olmasıdır.
  • Kasık ve bel bölgesinde ağrı olmasının nedeni ise bebeğin uyguladığı baskı ve kıkırdakların, eklemlerin gevşemiş olmasıdır. Bu durum anne adaylarının yürüyüşünde de bazı değişimler olmasını beraberinde getirir.
  • Boyun ve sırt bölgesinde yaşanan ağrılar ise omurganın şeklinde bozulmalar olmasından kaynaklanır.
  • Vajinal akıntı koyu ve sümüksü bir hal alırken aynı zamanda miktarında da artış meydana gelir.

32 Hafta Gebelik Bebek Hareketleri Nasıl Olur?

Bu dönemden sonra doğuma kadar geçen zaman diliminde anne adayları bebeklerinin hareketlerine daha fazla odaklanmış olur. Elbette bu dönemde de bebekler hareket etmeye devam ederler ancak daha önce de değindiğimiz gibi yerleri artık daha kısıtlıdır. Bu nedenle daha az ve daha yumuşak hareketler hissedilir. Anne adayları çoğu zaman ‘bebeğin tekme atmıyor’, ‘bebeğim daha az hareket ediyor’ gibi endişeler yaşayabilir. Oysa bu endişeler tamamen yersizdir çünkü bu dönemde bebeklerin çok sert hareketler yapması beklenmemelidir.

Bebek hareketlerinin tamamen durması ve uzun zaman geçmesine rağmen hiç hareket hissedilmemesi halinde doktora başvurulmalıdır. Tatlı tüketmek ve sonrasında uzanma pozisyonunda olmak, bebeklerin hareket etmesini sağlayabiliyor. Endişe eden anne adayları bu yöntemi deneyebilir.

32 Hafta Gebelik Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?

Gebeliğin ilk gününden son gününe kadar beslenme konusuna maksimum düzeyde dikkat edilmesi gerekir. Beslenme konusunda dikkat edilmesi gerekenleri şu şekilde özetleyebiliriz:

• Beslenme protein ağırlıklı olmalıdır
  • Mevsiminde sebzeler düzenli olarak tüketilmelidir
  • Tuz ve karbonhidrattan uzak durulmalıdır
  • Bol su tüketimine dikkat edilmelidir
  • Meyve tüketimi günde 1 porsiyonla sınırlandırılmalıdır
  • Günde 1 bardak süt içilmeli ya da süt ürünleri her gün düzenli biçimde tüketilmelidir
  • Kafein ve asitli içecekler uzak durulması gerekenler listesinde yer alır

32 Hafta Gebelik Cinsellik Olur Mu?

Gebelik takibini yapan doktor tarafından bir sınırlama ya da yasak getirilmediği müddetçe 32 haftalık gebelikte cinsel ilişki yaşanmasının hiçbir sakıncası bulunmaz.

32 Haftalık Gebelikte Erken Doğum Belirtileri Nelerdir?

Erken doğum şüphesini uyandıran durumları şu şekilde sıralayabiliriz:

• Ritmik olarak ağrı yaşanması
  • Bel bölgesinden karın bölgesine doğru yayılan kasılmalar
  • Vajinadan bol miktarda su gelmesi
  • Kanama olması

Erken doğum belirtilerinin yaşanması durumunda doktorunuza bir an önce bilgi vermelisiniz.

Bilgi sahibi olun –> 31.hafta hamilelik

32 Hafta Gebelikte İdrar Yolu Enfeksiyonu Yaşanır Mı?

Gebeliğin 32. haftasında da idrar yolu enfeksiyonu başta olmak üzere çeşitli rahatsızlıklar yaşanabilir. Genel olarak gebelikte vücut direncinin düşmesi ve genital temizliğin yapılmasında güçlük çekilmesi, idrar yolu enfeksiyonunun daha sık yaşanmasının nedenleri arasındadır. Rahmin idrar kesesine baskı yapması, üreter deliğin daha görünür hale gelmesi de nedenler arasında yer alıyor. 32 haftalık gebelik konusunda sorularınız varsa hemen yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Merak edenler için –> 30.hafta hamilelik