30.hafta hamilelik

30 haftalık gebelik dönemi anne adayları için en heyecan verici dönemlerden biridir. Çünkü hamilelik sürecinin büyük bölümü geride kalmış olur ve bebeklerinin gelişimi de artık belirli bir seviyeye ulaşmıştır. Doğum zamanı yaklaştıkça heyecan da artar. 30. hafta hamilelik hakkında merak edilen tüm konuları detaylıca ele alacağız.

30 Haftalık Bebekte Neler Olur?

Bu gebelik haftasında bebeklerin boyu 40 cm civarında olurken ağırlıkları da 1,3 kg dolaylarındadır. Ayak tırnakları çıkmaya başlar ve beyni ile akciğerlerindeki gelişim de tüm hızıyla devam eder. Daha önceki gebelik haftalarında beyin bölgesi pürüzsüz iken bu haftadan itibaren oluklar ve çukurlar da oluşmaya başlar. Bebeklerin vücut sıcaklığı da düzenlenmeye başlar. Laguna adı verilen ve bebeklerin vücudunu kaplayan tüyler de artık yok olmaya başlarlar. Bir yandan da kemik gelişimlerinin hızla devam ettiğini ve iliklerin alyuvar hücrelerini üretmeye başladığını belirtebiliriz.

30 Haftalık Gebelikte Annede Neler Olur?

Anne adayları bir hayli yorgun hissedebilir ve uyku problemleri yaşıyor olabilir. Karnın hızla büyümesi nedeniyle denge sorunları da yaşanabiliyor. Vücudun hormon değişimleri nedeniyle bağ dokularının gevşemesi de denge sorunları yaşanmasının nedenlerinden biridir. Hormon değişimleri ruh halinde de ani değişimler olmasını beraberinde getirebiliyor. Son trimester döneminde anne adayları idrar sorunları da yaşayabilir. Sıklıkla idrara çıkma isteği, sistit problemleri sık yaşanan sorunlardır. Eğer idrar yolları enfeksiyonu belirtileri varsa doktorunuzla mutlaka görüşmelisiniz. Çünkü bu gebelik haftalarında idrar yolu enfeksiyonları da yoğun şekilde yaşanabiliyor.

30 Hafta Kaç Aylık Gebeliktir?

30 haftalık gebelik 7 aylık hamile olduğunuzu gösterir. Gebeliğin 7. ayı, 28 – 31 haftalık gebeliği kapsar. Yani bir sonraki haftada da 7 aylık gebelik süreci devam edecektir.

30 Haftalık Bebeğin 2 Kilo Olması Normal Midir?

Bebekler gebeliğin 29. haftasında 1 kilonun üzerine çıkmış olurlar. 30 haftalık gebelikten sonra da biraz daha hızlı kilo aldıklarını söyleyebiliriz. Bu dönemde bebeklerin kilosu 1,3 kg dolaylarında olur ve 2 kiloya ulaşmış olması aslında hamileliğin 33. ya da 34. haftasında beklenir. Doktorunuzla görüşerek bebeğin 30 haftalık gebelikte 2 kilo olmasının nedenleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bebekler 30 Haftadan Sonra Kaç Kilo Alır?

Bebeklerin gebelik haftalarında aldığı kilolar değişebilir ve bu bir sorun olduğu anlamını taşımaz. 31 haftalıkken 1,45 kg civarında olan bebekler 32 haftalık gebelikte 1,6 kg ve 33 haftalık gebelikte de 1,85 kg dolaylarında olurlar. Normal doğum ağırlığı 2,5 kg ile 4 kg arasındadır. Yani gebelik haftaları tamamlandığında bebeklerin 2,5 kg olarak doğması da normal kabul edilir, 4 kg doğması da gayet normaldir.  Bebeklerin kaç haftalık ve kaç günlükken doğduğu, cinsiyeti gibi hususlar, doğum kiloları üzerinde etkili oluyor.

30 Haftalık Gebelikte Kasık Ağrısı Olur Mu?

Bu dönemde rahmin göbek deliğinin 3 ile 4 parmak kadar üzerine çıkması söz konusu olabilir. Bir yandan da bebeklerin boyu uzar ve kilosu da artar. Haliyle anne adayının ağırlığı da artar ve özellikle bel ile sırt bölgesinde ağrı hissedilebilir. Bununla birlikte kasık bölgesinde ağrı olması da sık yaşanan bir durumdur. Nedeni bebeğin büyümesi, alt karın ve kasık bölgesine baskı yapmasıdır.

30 Haftalık Gebelikte Cinsel İlişkiye Girilir Mi?

Tıbbi anlamda bir problem yoksa ve gebelik takibini yapan doktor tarafından bir yasak getirilmediyse 30 haftalık hamilelikte cinsel ilişkiye girilmesinde hiçbir sakınca bulunmaz. Bebekler, cinsel ilişkiden zarar görmez.

30 Haftalık Bebek Yaşar Mı?

30 haftalık gebelikte doğumun gerçekleşmesi durumunda bebek prematüre olarak değerlendirilir ve bu bir erken doğumdur. Dolayısıyla bebeğin yenidoğan yoğun bakım ünitesine alınması, özel olarak bakımının yapılması gerekir. Bu bebeklerin yaşama ihtimali yüksektir ancak ‘kesinlikle yaşar’ şeklinde bir ifadede bulunmak doğru olmaz.

Hamileliğin Son 2 Ayında Kaç Kilo Alınır?

Anne adaylarının aşırı düzeyde kilo alması istenen bir tablo değildir. Çünkü aşırı kilo, anne karnındaki bebekler için tehlikeli sorunlara neden olabilir. Gebeliğin 30. Haftasına gelindiğinde 9 ile 11 kg almış olmak normaldir. Son haftalar da dahil olmak üzere hamileliğin son dönemlerde fazla kilo almaktan kaçınmak, kalori değeri yüksek gıdalardan uzak durmak önerilir.

30 Haftalık Hamilelikte Karında Kasılma Ağrı Olur Mu?

30 haftalık hamilelikte karında kasılma hissedilmesi normal bir durumdur. Bebeğin büyüyerek alt karın bölgesine baskı yapması, rahmin genişlemesi gibi fiziksel değişimler böyle bir sonucu doğurabiliyor. Bu gibi durumlarda dinlenme pozisyonuna geçmek, ağrının ya da kasılmanın azalmasını sağlar. Ancak düzenli olarak sancı hissediyorsanız, sancıların sıklığı artıyorsa ve daha farklı şikayetler de ortaya çıktıysa mutlaka doktorunuzla görüşmelisiniz.

30 Haftada Nelere Dikkat Edilmeli?

• Beslenme şekli 3 ana öğün ve 3 ara öğün olarak düzenlenebilir. Sağlıklı ve çok yönlü bir beslenme programı uygulanmalıdır.
  • Aşırı kilo almaktan kaçınılmalı ve düzenli olarak egzersiz, yürüyüş yapılmalıdır.
  • Denge sorunları yaşandığından topuklu ayakkabı yerine rahat ve düz ayakkabılar tercih edilmelidir.
  • Gün içerisinde ara ara dinlenmek, sancı ve ağrı gibi şikayetlerin azalmasını sağlar.
  • Rahat bir uyku süreci yaşanması önemlidir ve bu nedenle vücudu rahatlatacak pozisyonları ayarlayabilir, bunun için birkaç yastık kullanabilirsiniz. Bel ve karın bölgesini yastıkla desteklemek, daha rahat bir uyku süreci yaşanmasına yardımcı olur.
  • Gün içerisinde kısa yürüyüşler yapmak vücudun kan dolaşımını hızlandırır. Bu sayede bebeğe daha fazla oksijen gitmesi de mümkün hale gelir. Kısa yürüyüşler aşırı kilo almanın önüne geçebilmek adına da önemlidir.
  • Hamile pilatesi, hamile yogası gibi rahatlatıcı egzersizler denenebilir.

İlginizi çekebilir –> 29.hafta hamilelik

30 Haftalık Hamileyim Ne Yemeliyim?

Sağlıklı ve dengeli beslenme programının bu gebelik haftalarında da korunması gerekiyor. Bu dönemde vücudun vitamin ve mineral ihtiyacı artar. Protein, kalsiyum, demir, çinko, magnezyum ve vitamin yönünden zengin olan gıdaların beslenme programına dahil edilmesi önerilir. Mevsiminde sebze ve meyvelerin de mutlaka tüketilmesi gerekiyor. Özellikle yeşil yapraklı sebzeler vitamin ve mineral yönünden zengin olduğundan olabildiğince her öğünde tüketilmelidir.

Süt ve süt ürünlerinin mutlaka düzenli olarak tüketilmesi gerekir. Ayran, yoğurt, kefir, peynir gibi ürünler kalsiyum yönünden zengindir. Omega 3 yönünden zengin olan keten tohumu, ceviz, yumurta da tüketilebilir.

Demir Takviyesi Zamanı

Demir, gebelik döneminde en önemli minerallerden biridir. Kan hücrelerine oksijen taşınmasını sağlayan demir, bebeğin gelişiminde de büyük rol oynar. Bu nedenle hamileliğin başlangıcından doğuma kadar olan süreçte demir yönünden sengin gıdaların tüketilmesine önem verilmelidir. Bazı gıdalar ise demir emilimini önleyebiliyor. C vitamini, vücudun demir emilimini güçlendirir. Ancak kalsiyum da tam tersi bir etki yapar ve demir emilimini önler. Hangi gıdaları bir arada tüketmeniz gerektiği konusunda bilgi sahibi olmanız da önemlidir.

Aşağıdaki gıdalar demir açısından zengindir ve beslenme programına dahil edilebilir:

• Yağsız et ve yağlı balık çeşitleri
  • Brokoli ve karalahana
  • Kaju
  • Nohut, kuru fasulye ve mercimek gibi bakliyatlar
  • Tam buğdaylı ürünler
  • Kuru meyveler (Kuru kayısı, üzüm, erik vb.)
  • Yumurta

30 haftalık hamilelik hakkında sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Merak edenler için –> 28.hafta hamilelik