26. hafta hamilelik

26.hafta hamilelik dönemi, gebeliğin üçüncü trimester dönemine girmeye kısa bir sürenin kaldığı dönemdir. Dolayısıyla anne adayları için heyecan verici haftalardan biridir. Bu gebelik haftasında rahim, göbek deliğinin yaklaşık olarak 5 cm kadar üzerine çıkmış olur. İlerleyen gebelik haftalarında, her hafta göbek bölgesi 1,5 cm daha genişlemeye devam edecek. Bu sayede bebeğin gelişimini sürdürmesi ve büyümesi için yeterli ortamı sunabilecek. Göbek bölgesinin genişlemesi anne adaylarının rahat hareket etmesini önleyebiliyor. Bazı denge sorunları da yaşanabiliyor ve bunlar normal kabul edilir.

Kilo almakla ilgili olarak da bazı şikayetler yaşanabilir. Gebeliğin 26 haftasına kadar alınan kilolar 7 ile 10 kg arasında değişebilir. Daha fazla kilo almaktan kaçınmakta fayda var. Eğer daha yüksek oranda kilo alındıysa beslenme programının gözden geçirilmesi önerilir. 26 haftalık gebelikle ilgili en sık merak edilen konuları ele alacağız. Öncesinde ise anne karnında bebeklerin gelişimlerinin nasıl devam ettiğine değinelim.

26 Haftalık Bebeğin Anne Karnında Gelişimi Ne Durumdadır?

Bu hafta içerisinde bebeklerin gelişimi hız kesmeden devam eder. 26 haftalık gebelik döneminde bebeklerin boyunun 36 cm civarında, ağırlıklarının da 670 gram dolaylarında olduğunu belirtebiliriz. Her bebek aynı boyda ve ağırlıkta olmadığından daha düşük rakamlar, bebeğinizde mutlaka bir gelişim sorunu olduğunu göstermez.

Bu hafta içerisinde bebeklerin omurgası bir hayli güçleniyor ve aynı zamanda ciğerlerinde de gelişim devam ediyor. Bebeklerin doğum sonrasında nefes almaya hazırlanmak için egzersiz yapmaya devam ettiklerini de belirtelim. Akciğerlerinde damar yapıları ve hava kesecikleri de oluşmaya başladığından kolaylıkla egzersiz yapabilirler. Nefes alıp verme esnasında akciğerleri açık tutan surfaktan üretimi de bu haftada başlamış olur.

Görme ve işitme duyuları gelişmeye devam ederken bu haftada hareketlerinin de anne adayı tarafından net biçimde hissedildiğini söyleyebiliriz. 26 haftalık gebelik bebeklerin hareketli olduğu bir zamandır ve uykuda oldukları ya da uyanık oldukları hareketlerinden de anlaşılabilir. Kalp atım hızları ise ilk gebelik aylarına nazaran yavaşlamaya başlar ki bu durum son derece normaldir. Tırnakları, kaşları ve kirpikleri de gelişmeye başlar. Daha önceki gebelik haftalarında başlayan cilt altı yağlanması bu dönemde devam eder. Bu hafta kapsamında bebeklerin cilt gelişimini desteklerken aynı zamanda sıcak kalmalarına yardımcı olan tüyler de derisini kaplamaya başlıyor. Lanugo adı verilen bu tüylerin büyük bölümü doğuma kadar ortadan kalkar.

26 haftalık bebeklerin göz kapakları açılabilir ve burun deliklerinde de açılma olabilir. Emme reflekslerinin ise bir hayli güçlendiğini söyleyebiliriz. Bazen ultrason görüntülemesi sırasında bebeklerin parmaklarını emdiğine rastlanabilir. Tat ama duyuları da gelişim içerisinde olduğundan bebekler anne adayının tükettiği bazı gıdalara daha aktif olarak tepki verebilir.

26 Haftalık Gebelik Kaç Aylıktır?

Gebelikler hem hafta hafta hem de ay ay hesaplanabiliyor ve bu hesaplama kimi zaman akılları karıştırıyor. 26 haftalık gebelik kaç aylıktır sorusunun yanıtı 6 aydır. Yani anne adayları bu haftada 6 aylık hamiledir. Bu gebelik haftası, hamileliğin son 3 aylık döneminin yani son trimester döneminin başlamasına yakın bir dönemdir. Bu hafta içerisinde anne adayları artık doğum sürecine daha fazla odaklanmaya başlarlar.

26 Haftalık Doğan Bebek Yaşar Mı?

Hamileliğin 37 haftasından daha erken dönemde meydana gelen doğumlar erken doğumdur. 37 haftalıktan daha erken doğan bebekler de prematüre olarak adlandırılır. Bebekler ne kadar erken doğarsa yaşamsal fonksiyonlar açısından o kadar fazla sorun ile karşılaşılır ve dolayısıyla hayata tutunma imkanları da daha düşük olur. Bununla birlikte bebeklerin doğum kilolarının da yaşama şansları noktasında belirleyici bir husus olduğunu söyleyebiliriz.

Prematüre olan bebeklerin organlarında gelişim henüz tamamlanmamış olur. Akciğerleri solunum için yeterli gelişime kavuşmamıştır ve bu nedenle nefes alma eylemiyle ilgili de ciddi problemler yaşanır. Yaşamsal fonksiyonlarının yetersiz kalması nedeniyle bu bebeklerin bir süre yeni doğan yoğun bakım ünitesinde kalması gerekir. Yoğun bakım ünitesinde bebeklerin tüm ihtiyaçları karşılanır. Ancak buna karşın hayata tutunmaları her zaman mümkün olmayabiliyor. 26 haftalık doğan bebeklerin hayata tutunması için her türlü önlem alınsa da sadece belirli bir bölümü yaşamaya devam edebiliyor.

Hamileliğin 26. Haftasında Anne Adayı Neler Yaşar?

26 haftalık gebelikte anne adayları da hamileliğe bağlı bazı sorunlar yaşayabilirler. Bunların ilki tansiyonun bir miktar yüksek olmasıdır. Genellikle bu sorun gebeliğin 37 haftasında yaşanıyor olsa da daha erken gebelik dönemlerinde de yaşanabilir. Anne adaylarının eklem bölgelerinde, ellerinde, bileklerinde ve yüzünde şişlik olabilir. Aşırı düzeyde şişlik olması durumunda doktorunuza bilgi vermeniz önerilir.

Sağlıklı ve dengeli beslenmeye bu haftada da dikkat edilmelidir fakat tamamen hareketsiz kalınması da doğru olmaz. Vücudu zorlayan hareketlerden kaçınmak kaydıyla basit egzersizler ve yürüyüşler yapılmalıdır. Günlük egzersizler vücudun gebeliğe daha kolay adapte olmasını sağlar ve uyku süreciyle ilgili sorun yaşanma ihtimalini düşürür. El ve ayaklarda karıncalanma yaşanması da bu haftada sık görülen durumlardan biridir. Karın bölgesinde ise çatlaklar oluşabilir, büyümeye bağlı olarak kaşıntı sorunu ortaya çıkabilir.

Bazı anne adaylarında bu dönemde kabızlık ve hemoroit sorunları da ortaya çıkabiliyor. Bol lifli gıdaların tüketilmesi ile bu sorunun giderilmesi mümkün olabilir. Hormonal değişimler ve rahmin büyümesine bağlı olarak pelvik bölgede de ağrı şikayeti olabilir. Bazı anne adaylarında ağrı kasık bölgesinde de olabilir. Kimi zaman idrar kaçırma sorunlarının yaşanması da mümkündür.

İlginizi çekebilir –> 25. hafta hamilelik

Hamilelik Diyabeti

Gebelik diyabeti ya da bir başka deyişle hamileliğe bağlı şeker hastalığı, anne adaylarının % 5’ini etkileyen durumlardan biridir. Nedeni ise glikozun vücut tarafından verimli bir şekilde kullanılamıyor olmasıdır. Özellikle gebeliğin son trimester döneminde yani son 3 aylık zamanda daha sık yaşanır. Hamileliğin 28. Haftasında anne adaylarının diyabet kontrolü gerçekleştirilir. Hamilelik diyabetinin çoğu zaman doğumdan hemen sonra ortadan kalkan bir sorun olduğunun altını çizelim. Bununla birlikte sağlıklı ve dengeli bir beslenme düzenin uygulanması, düzenli olarak egzersiz yapılması da hamilelik diyabetinin kontrol altına alınmasını sağlayabilir.

Haftada Cinsel İlişki Olur Mu? Zararı Var Mıdır?

Hamilelik döneminde cinsel ilişkiye girmenin bebekler için zararlı olduğu düşünülebiliyor. Bu nedenle anne adayları çoğu zaman cinsel ilişkiye girmek istemiyor. Kimi zaman da psikolojik unsurlar ya da fizyolojik değişimlere bağlı olarak da bu durum yaşanabiliyor. Oysa gebelik döneminin son 4 haftası dışında cinsel ilişkiye girilmesinde hiçbir sakınca yoktur. Tüm sürecin yolunda gittiği durumlarda cinsel ilişkinin bebeklere de bir zararı olmaz. Dolayısıyla 26 haftalık gebelikte cinsel ilişkiye girilmesinde bir sakınca bulunmaz.

26 Haftalık Gebelikte Beslenme Nasıl Olmalı?

Bebeklerin sinir sistemleri ve organlarının gelişimi nedeniyle anne adaylarında kolesterol üretimi artıyor. Bu nedenle yüksek kolesterol içeren gıdalardan uzak kalınmalıdır. Yüksek düzeyde protein ve C vitamini içeren gıdaların ise mutlaka tüketilmesi gerekir. C vitamini vücudun demir emilimini destekliyor ve böylelikle kansızlık sorunu yaşanmasının önüne geçmeye yardımcı oluyor. B12 vitamini açısından zengin gıdaların tüketimine önem verilmelidir. 26 haftalık gebelik konusunda sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Merak edenler için –> 24.hafta hamilelik