24 hafta hamilelik

24 haftalık gebelik döneminde bebeklerin gelişimi devam ediyor ve bu dönemden itibaren bebeklerin duygusal ve bilişsel faaliyetleri de başlıyor. Bebekler bu gebelik haftasından itibaren dışarıdan gelen uyaranlara bir refleks olarak yanıt vermekten ziyade bilinçli bir şekilde yanıt veriyor diyebiliriz. Öğrenme ve öğrenenleri hafızada tutma gibi beceriler de kazanan bebeklerin iç organ gelişimleri de devam ediyor. Bu dönemde özellikle bebeklerin algılarının geliştiğinden söz edebiliriz. Anne adaylarının beslenme ve uyku süreçlerine dikkat etmeleri bu açıdan da önem taşıyor. Çünkü anne adaylarının iyi hissetmesi plasenta aracılığı ile bebeklere de yansıyor. Korku ve stres gibi olumsuz duyguların yanı sıra mutluluk ve huzur gibi iyimser duyguların da bebeklere yansıdığını unutmamak gerekir.

Anne adayları doğum yaklaştıkça bebeklerinin gelişim süreçleri ya da beslenme sırasında nelere dikkat edilmesi gerektiği gibi konuları da daha fazla merak ediyor. Sancı, ağrı gibi durumların normal olup olmadığı da sıklıkla gündeme geliyor. Tüm bu soruların yanıtlarını detaylıca ele alacağız. Öncesinde ise gebelikte 24. haftada neler olduğu konusunda bazı bilgileri aktaralım.

Gebelikte 24 Haftada Neler Oluyor?

Hamileliğin 24. haftasında bebeklerin boyunun 30 cm dolaylarında olduğunu belirtebiliriz. Ağızlıkları da genellikle 600 gram dolaylarında olur. Ancak bu bilgiler değişebilir çünkü her gebelik haftasında bebeklerin boyu ve kilosu aynı olmaz. Boy ve kilo konusunda anne adaylarının endişe etmesi gerekmiyor çünkü herhangi bir gelişim problemi bulunduğunda doktorunuz bu konuda zaten sizi bilgilendirecektir. Bu dönemde bebekler tam olarak bir bebek görünümü alırlar ve baş ile vücut arasındaki orantısızlık çok büyük oranda ortadan kalkmıştır. Yüzü de tüm detayları ile gelişimini tamamlamıştır. Doğumdan sonra bebeklerin rahatlıkla solunum yapmasını sağlayacak olan ciğerlerindeki damarlar da gelişmeye devam eder.

Bedeninizde Adım Adım Neler Oluyor?

24 haftalık gebelik döneminde karın bölgesi büyümeye devam ettiğinden sırtta bazı ağrı şikayetleri gelişebilir. Gün içerisinde olabildiğince dinlenme pozisyonunda kalmak, ağrı şikayetinin azalmasına yardımcı olacaktır. Düz ve rahat ayakkabıları seçmek ise bileklerde, ayaklarda ödem oluşmasını azaltır. Ödemden kaynaklı rahatsızlıklar yaşamamak için bacakları uzatarak ya da ayakları yüksek bir yere koyarak dinlenme pozisyonuna geçmekte fayda var.

Gebeliğin başlangıç dönemlerinden bu yana yaşanan hormonal değişimler anne adaylarının ruh haline de yansıyor. Ani ruhsal değişimler yaşanabilir ve bunlar normal kabul edilir. Anne adaylarının olabildiğince stres ve gerginlikten uzak kalmaya çalışmasında fayda olacaktır. Bebeklerinin sağlığı ve gelişimi ile ilgili endişeler de anne adaylarının uyku düzenine ya da ruh haline olumsuz yansıyabilir. Bu gibi endişelerden arınmak için aklınızdaki soruları doktorunuz ile görüşebilirsiniz.

Bu hafta içerisinde anne adaylarının glikoz değerleri de ölçülür. Bu test ile şeker hastalığının mevcut olup olmadığının anlaşılması hedeflenir. Eğer anne adayında diyabet olduğu belirlenirse tedavinin uygulanması gerekir.

24 Haftalık Gebelikte Bebek Hareketleri Nasıl Olur?

Hamileliğin bu haftasında bebeklerin hareketlerinin anne adayları tarafından daha net hissedilir olduğunu belirtebiliriz. Bunun nedeni bebeklerin hem kas hem de dokularının daha fazla gelişmiş olmasıdır. Dolayısıyla bebeklerin hareketleri daha çok fark edilebilir. Bu dönemde bebekler tekme atabilir, vücutlarını sağa ya da sola doğru döndürebilir. Kol ve bacaklarını rahatlıkla uzatıp kendine doğru çekebilir. Parmakları ile yüzüne dokunabilir ya da göbek kordonunu tutabilir. Anne karnında bebeklerin en aktif olduğu dönemlerden biridir. Sıklıkla gerinme hareketi de yapan bebeklerin bu hareketi anne adayları tarafından hissedilir. Ancak gün içerisinde sürekli hareketli olmalarını da beklememek gerekir. 24 haftalık gebelik döneminde de bebekler günlerinin belirli saatlerini uykuda geçirirler.

24 Haftalık Bebek Nerede Olur?

Gebeliğin bu haftasında bebekler anne adayının göbek deliğinin üstüne doğru ilerlemeye devam ederler. Rahim bir top büyüklüğüne erişmiş olur. Bebekler de göbek deliğinin 4 cm ile 5 cm kadar üzerine çıkarlar. Gelişimleri devam edeceği için rahim de bebekler için uygun ortamı sunabilmek adına büyümeye bir miktar daha devam edecektir.

6 Aylık Gebelik Kaç Haftalık Olur?

Gebelik dönemlerinin ay olarak değil hafta olarak hesaplanması çok daha doğru olacaktır. 6 aylık gebelik dönemi, hamileliğin 23. haftasında başlar ve 27. haftasının sonunda da sona erer. 28. haftaya girilmesi ile birlikte gebeliğin de 7. ayına başlanmış olur. 24 hafta 3 günlük bebek de, 24 hafta 6 günlük bebek de 6 aylık bebek anlamına gelir.

24 Haftalık Gebelikte Anne Kaç Kilo Almalı?

Anne adaylarının gebelik dönemi boyunca kilolarını kontrol etmeleri ve aşırı kilo almaktan kaçınmaları önemlidir. Gebeliğin ilk 3 ayı içerisinde 1 kilo alınması normaldir. Aradan 3 ay zaman geçtikten sonra da 1,5 kilo daha alınabilir. 24 haftalık hamilelik döneminde anne adaylarının aldığı kilo toplamda 6 ya da 7 kilo olmalıdır. Daha fazla kilo almak, bebek için de doğru olmaz. Eğer aşırı kilo alımı söz konusu ise bu konuda doktorunuza danışabilir ya da bir beslenme uzmanı ile görüşerek sağlıklı bir beslenme programının sizin için ayarlanmasını sağlayabilirsiniz.

24 Haftada Sancı Olur Mu?

Sancı anne adaylarının endişe yaşamasına neden olabilen bir durumdur. 24 haftalık gebelikte sancı olur mu sorusu da sıklıkla gündeme geliyor. Elbette bu dönemde adet sancısına benzer nitelikte sancı olması ya da karında ve kasıklarda ağrı olması mümkündür. Rahmin büyümesiyle beraber rahim bağlarında kasılmalar, gerilmeler meydana gelebiliyor. Bu da ağrı yaşanması tablosuna yol açıyor. Sancı ise halk arasında ‘yalancı sancı’ olarak da bilinen Braxton Hicks sancıları olabilir.

Yalancı sancılara ağrı eşlik etmez. Bu sancılar uzun sürmez ve ara ara yaşanan sancılardır. Rahmin kendini doğuma hazırlamasından kaynaklanır. Eğer sancıların şiddeti giderek artıyorsa, sancıya kanama ya da şiddetli ağrı eşlik ediyorsa bu durumda doktorunuz ile derhal görüşmelisiniz. Aynı zamanda sancıların düzenli olması ve çok sık yaşanması durumunda da doktorunuza bilgi vermenizde fayda olacaktır.

24 Haftalık Gebelikte Kasık Ağrısı Normal Mi?

Bebeğin anne karnında büyümeye devam etmesiyle birlikte karnın alt kısmına ve kasıklara da baskı yapar. Buna bağlı olarak kasık ağrısı görülebilir. Gebeliğin 24. haftasının yanı sıra ilerleyen gebelik haftalarında da bu durumun yaşanabileceğinin altını çizelim. Her ne kadar bu dönemlerde kasıklarda ağrı olması normal olarak görülse de ağrı periyotlarının sıklaşması, şiddetlenmesi gibi durumlarda doktorunuza danışmanız gerekir.

Merak edenler için –> 23 hafta hamilelik

24 Haftalıkken Doğum Olur Mu?

Gebeliğin 24. haftasında doğum gerçekleşebilir. Hamileliğin 37. haftasından önce gerçekleşen doğumlar erken doğum olarak nitelendirilir. Prematüre doğum ise bazı riskleri beraberinde getirir. Bu nedenle erken doğan bebeklerin yeni doğan yoğun bakım ünitesinde kalmasına ihtiyaç duyulur. Böylece gerekli önlemler alınır ve bebeklerin hayata tutunması için özel bir bakım uygulanır.

Anne adaylarının erken doğum belirtileri hakkında bilgi sahibi olmalarında fayda var. Bu belirtilere şu örnekler verilebilir:

• Vajinal akıntıda artış olması
  • Vajinal akıntıda renk ya da form değişikliklerinin olması
  • 1 saat içerisinde 4 defa ya da daha fazla sayıda kasılma olması
  • Pelvik bölgede basınç hissetme
  • Bel bölgesinde gebelik boyunca daha önce hissedilmemiş olan ağrıların hissedilmesi

İyot Takviyesi Zamanı

İyot, bebeklerin bilişsel fonksiyonları açısından önemlidir ve bu nedenle iyot içerikli gıdaların gebelikte tüketilmesi önerilir. Bu yiyecekler süt ve süt ürünleri ile deniz ürünleridir. 24 haftalık gebelikle ilgili sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

İlginizi çekebilir –> 22 hafta hamilelik