25 hafta hamilelik

25 haftalık gebelik döneminde ikinci trimesterin artık sonuna yaklaşmış olursunuz. Dolayısıyla hamileliğin 6. ayının da sonuna yaklaşmış olacaksınız. Bebekler kilo almaya devam ederler ve hareketlerinin de bir hayli aktif olduğunu fark edebilirsiniz. Anne adayları bu gebelik haftasında gebeliğin ilk dönemlerinde olduğu kadar rahat hareket edemeyebilir. Nedeni ise karın bölgesinin artık iyice büyümüş olmasıdır. Bu durum hareketleri bir miktar kısıtlayabilir. Günlük aktiviteleri yaparken daha yavaş ve dikkatli olmanız, karın bölgesinin büyümesine alışmanızı da kolaylaştırır. İlerleyen gebelik dönemlerinde karın biraz daha büyüyeceği için bu duruma alışmaya çalışmak en doğru tercih olacaktır. Hamileliğin 25 haftası hakkında en sık merak edilen soruların yanıtlarını aktaracağız. Hemen bu hafta içerisinde bebekler nasıl olur sorusundan başlayalım.

25 Haftalık Bebekler Nasıl Olur?

25 haftalık hamilelik döneminde bebeklerin yüz hatları, kolları ve bacakları artık normal bir görünüm almış olur. Beyni gelişim sürecine hızla devam eder ve büyümeyi de sürdürür. Geçmiş gebelik haftalarına nazaran göbek bağının da daha kalın ve güçlü olduğunu söyleyebiliriz. Göbek bağı besinlerin ve oksijenin bebeklere ulaşmasını sağlıyor ve güçlü olması da bebeklerin gelişimi bakımından büyük önem taşıyor.

Bu dönemde bebeklerin burun deliklerinin de oluşmaya başladığını söyleyebiliriz. Hatta burun deliklerinden nefes alıp verme egzersizleri yapmaya başlarlar. Ciltte meydana gelen kılcal damarlar bebeklerin akciğerlerinde de oluşmaya başlar. Bununla birlikte sürfaktan adlı maddenin sentezi de başlar. Bu maddenin ideal oranda sentezlenmesi bebeklerin doğumdan sonra rahatlıkla nefes alıp verebilmesi adına önemlidir.

Cildi ise hala buruşuk durumda ve ince formda olur. Ancak bir yandan da vücudu yağlanmaya başlar ve zaman içerisinde bebeklerin cildi şeffaf görünümü kaybederek yağlandıkça normal bir deri görünümü alacaktır. Bebeklerin cilt altı yağ dokuları olgunlaşmaya başladıkça derisi de kalınlaşır ve belirginleşir.

25 haftalık gebelik döneminde bebeklerin koordinasyon yetisinin de gelişmeye başladığını eklemek gerekiyor. Ellerini sıkabilmesi, ayaklarına doğru uzanabilmesi, göbek kordonunu tutabilmesi bundan kaynaklıdır. Gerinme ve tekme atma hareketleri de yapabilir ve bu hareketler de anne adayları tarafından çoğu zaman hissedilir. Bu hafta içerisinde bebeklerin kalp atım hızı dakikada 140 dolaylarında olur.

Bebeklerin ağzının etrafında bulunan sinirler de gelişmeye başlar ve bu sinirler yardımı ile emme refleksleri gelişir. İşitme yeteneği ise geçmiş gebelik haftalarında belirli bir oranda zaten gelişmiş durumdadır. Bu nedenle dış dünyadaki sesleri de işitmeye başlar. Görsel ve işitsel sistemler, bu dönemde fetal beyin dalgaları tarafından aktifleştirilmiş olur. Bu arada bebeklerde 25. hafta içerisinde denge hissinin de oluşmaya başladığını belirtmeliyiz. Rahimde yön değiştirebilen bebekler kimi zaman bu yer ve yön değiştirme hareketini hızlı bir şekilde de yapabilirler. Kalıcı dişlere ait kökler de artık yerini almaya başlar.

25 Haftalık Bebek Ne Kadar Büyüklüktedir?

Gebeliğin 25 haftasında bebeklerin ağırlığı 670 gram dolaylarında olurken boylarının da 34 cm civarında olduğunu belirtebiliriz. Tahmin edilebileceği gibi bu haftada bebekler henüz doğum pozisyonunu almış olmazlar. Bebekler her ne kadar pozisyon değişikliği yapıyor olsalar da genellikle baş bölgesi anne adayının göğüs kısmına doğru olurken ayakları da aşağı yönlü bakar. Ancak bu dönemde sık sık hareket ettiklerini ve anne karnında döndüklerini de unutmamak gerekir.

6 Aylık Bebek Kaç Haftalık Oluyor?

Bilindiği gibi gebelik dönemi 9 ay boyunca devam eder. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanları gebelik hesaplamasının ay olarak değil hafta olarak yapılmasını öneriyor. Ancak anne adayları bebeklerinin gelişim sürecini kimi zaman ay olarak daha kolay takip edebiliyor. Bu nedenle 6 aylık bebek kaç haftalık olur gibi sorular da gündeme geliyor. 6 aylık gebelik, hamileliğin 23. haftası ile 27. haftası arasını kapsar. Hamileliğin 27 haftası tamamlandığında 6 aylık gebelik de sona erer ve gebeliğin 7. ayına başlanır.

25 Haftalık Gebelikte Doğum Ne Zaman Olur?

Doğum, gebeliklerin 37. haftası ile 40. haftası arasında gerçekleşir. Ancak bu dönemden daha erken zamanda da doğum olabilir ve bu ‘erken doğum’ olarak adlandırılır. 25 haftalık gebelik döneminde herhangi bir sorun olmadığı sürece doğumun olması beklenmez. Bu gebelik haftasında doğuma daha 15 hafta vardır. Olası bir sağlık sorunundan ya da bebekteki bir gelişim probleminden kaynaklı olarak doğumun gerçekleşmesi ihtimali de bulunur.

25 Haftalık Bebek Nerede Olur?

Anne adayları bebeklerinin rahimde nerede olduğunu da merak edebiliyor. Bebekler anne karnında büyüdükçe rahim de büyür ve bebeklere gelişimi için ideal bir ortam sunar. Gebelik haftaları ilerledikçe rahimde de bir miktar büyüme meydana gelir. Gebeliğin 25. Haftasında bebekler göbek deliğinin yaklaşık olarak 4 cm yukarısına çıkmış olur. Anne adayının göğüs kemiği ile göbek deliğinin arasında kalan bölümdedir. Özellikle tekme atma ya da ani pozisyon değişikliği gibi hareketler karnın bu bölgesinde daha fazla hissedilir.

Merak edenler için –> 24.hafta hamilelik

25 Haftalık Doğan Bebek Yaşar Mı?

Erken doğum yapma konusunda endişesi olan anne adayları 25 haftalık bebeklerin doğması durumunda yaşayıp yaşamadığını merak ediyor. Normal koşullarda doğumun gebeliğin 37 – 40 haftası arasında yapılması beklenir. 37 haftalık hamilelikten daha erken dönemde gerçekleşen doğumlar ise erken doğumdur. Erken doğum ile dünyaya gelen prematüre bebeklerin gelişiminin tamamlanması pek mümkün olmadığından özel bir bakıma ihtiyaç duyarlar. Bebeklerin ne kadar erken dönemde dünyaya geldiğine bağlı olarak organlarının gelişim düzeyi de değişebilir. Özellikle akciğer gelişiminin büyük önem taşıdığını belirtmeliyiz.

Eğer bebeklerin akciğerleri henüz tam olarak gelişmediyse yaşama tutunma şansları da düşük olur. 25 haftalık doğan bebeklerin de yaşamsal fonksiyonları ile alakalı çeşitli sorunlar olacaktır. Elbette bu bebeklerin asla yaşamayacağını belirtmek doğru olmaz. Ancak yaşayacakları yönünde kesin bir ifadede bulunmak da yanlıştır. Sağlık kuruluşlarında erken doğan bebeklerin yaşaması için her türlü önlem alınır ve ihtiyaçları olan özel bakım sunulur. 25 haftalık doğan bebeklerin bir süre özel bakıma ihtiyaçları olur. Sonrasında yaşamaları durumunda ise kendi kendilerine nefes alabilecek duruma gelirler.

Bedeninizde Adım Adım Neler Oluyor?

Anne adaylarının vücudundaki değişimler de 25 haftalık hamilelik döneminde devam eder. Beslenme ve uyku düzenine bu gebelik haftasında da maksimum düzeyde önem verilmelidir. Kilo artışının kontrol altında tutulması da önem taşıyor. Anne adaylarının hamilelikte aşırı kilo almaları istenmez. Çünkü bu durum bebeklerin sağlığını ve gelişimini de olumsuz yönde etkileyebilir. Dolayısıyla sağlıklı, dengeli bir beslenme düzeni oluşturulmalı, aşırı yağlı, asitli ve şekerli gıdalardan da uzak durulmalıdır.

Bu dönemde bebekler de anne karnında büyümeye devam ettiğinden anne adaylarının çok rahat hareket etmeleri mümkün olmayabilir. Karındaki büyümeden kaynaklı basit denge sorunları da yaşanabilir. Hormonal değişimler ise fiziksel olduğu kadar duygusal anlamda da anne adaylarını etkiliyor. Ani duygu değişimleri yaşanabilir ve bu durumun oldukça normal olduğunun altını çizebiliriz. Cilt renginde bazı değişimler olabilir ve vücudun bazı bölgelerinde koyu lekeler olabilir. Bunlar doğumdan sonra ortadan kalkar. 25 haftalık gebelik konusunda sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Bilginiz olsun –> 23.hafta hamilelik