23 hafta hamilelik

23 haftalık gebelik, hamileliğin 6. ayına başlandığı dönemdir. Bu gebelik haftasında bebekler artık dışarıdaki sesleri daha net duymaya başlarlar. Anne adaylarının ise rahat olduğu gebelik haftalarından biridir. Çünkü gebeliğe bağlı şikayetler bu hafta içerisinde de çok fazla yaşanmaz. 23 haftalık gebelik döneminde bebeklerin nasıl bir gelişim süreci geçirdiği, anne adaylarının vücudundaki değişimler ya da kaç kilo alınması gerektiği gibi konular sıklıkla merak ediliyor. Tüm bu konuları ele alacağız ve öncesinde bebeklerin gelişim sürecinsen söz edelim.

23 Haftalık Gebelikte Bebek Gelişimi Nasıl Olur?

23 haftalık gebelik döneminde bebeklerin yaklaşık olarak 28 cm boya ve 500 gram da ağırlığa sahip olduklarını belirtelim. Bebekler bu gebelik haftasında da hızla büyümeye ve gelişmeye devam ederler. 23 haftalık gebelik döneminde stetoskop ile bebeğin kalp atışlarının duyulması mümkün olabilir. Bu dönemde bebeklerin özellikle ciğerlerindeki damarların geliştiğinin altını çizebiliriz. Daha önceki gebelik haftalarında başladıkları solunum egzersizlerine bu dönemde de devam ederler.

Artık işitme duyuları oldukça gelişmiş durumdadır. Dış dünyadaki seslerin büyük bölümünü işitebilirler. 23 haftalık hamilelik döneminden sonra bebeklerin kilo alma süreci de ivme kazanır. 1 ay içerisinde bebeklerin kilosu neredeyse ikiye katlanır. Organ gelişimi bir yandan devam ederken diğer yandan da şeffaf olan cildinden görülebilir. Ciltleri yağlanmaya başladığında ise bu şeffaflık ortadan kalkıyor ve normal deri görünümü kazanıyor. Ancak bunun için bir süre daha beklenmesi gerektiğini de belirtmeliyiz.

Bedeninizde Adım Adım Neler Oluyor?

23 haftalık hamilelik zamanında anne adayının vücudunda büyük değişimler meydana gelmez. Önceki haftalarda mevcut şikayetler ise bu dönemde de devam edebilir. Bunlar arasında en tipik olanı ayaklarda ve bileklerde hissedilen ödemdir. Yaz mevsimine denk gelmesi durumunda bu dönemde şişlikler daha fazla olabilir. Bunun nedeni vücuttaki kan dolaşımının bir miktar azalmış olmasıdır. Vücut kimyasının da gebeliğe bağlı olarak değişmesi, şişlik sorununun yaygın biçimde yaşanmasını beraberinde getiriyor. Doğum sonrasında ise bu ödem sorunu tamamen ortadan kalkıyor.

Vücudun rahatlatılması ve olabildiğince gün içerisinde sık sık dinlenmek, yaşanan şikayetlerin azalmasını sağlayacaktır. Uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmak ve aynı zamanda uzun süre oturma pozisyonunda kalmamak da önem taşıyor. Bacakları bükmek yerine uzatarak oturmak da rahatlamaya yardımcı olur. Rahat ayakkabılar ve vücudu sıkmayan kıyafetler kullanılması, ödemin fazla olmasının önüne geçebilir.

Hafif düzeyde bir nefes darlığı hissetmek de anne adaylarının ortak şikayetleri arasında yer alıyor. Bunun nedeni bebeğin büyüdükçe ciğerlere baskı yapmasıdır. Özellikle bazı pozisyonlarda nefes darlığı şikayeti biraz daha fazla olabilir.

23 Haftalık Gebelik Kaç Aylık Oluyor?

Hamileliğin 23. haftası, gebeliğin 6. ayında girildiği dönemdir. 6 aylık gebelik haftaları 23 – 27 arasıdır. Kimi zaman 23 hafta 3 günlük gebelik ya da 23 hafta 5 günlük gebelik kaç aylıktır şeklinde sorular da gelebilir. Bu durumda da yine 6 aylık hamilesiniz demektir.

Bilginiz olsun –> 22 hafta hamilelik

Anne Karnında 23 Haftalık Bebek Nasıl Görünür?

Anne karnında bebekler küçük bir insan görünümünü kazanmış olur ve cildi de bir hayli kırışık durumdadır. Ayrıca deri görünümü şeffaf olur. Önceki gebelik dönemlerinde bebeklerin baş ve vücut görünümü orantısı normal değilken bu dönemde artık daha orantılı bir vücut görünümü yakalanmış olur. Ultrason görüntülemesinde bacaklarını yukarı çekmiş olabilirler. Daha farklı bir pozisyonda olmaları da mümkündür. Gülümseme, kaşlarını çatma, ağzını açıp kapatma gibi çeşitli hareketler de yapabildiklerini belirtebiliriz. Tekme atmaları, el ve kollarını hareket ettirmeleri, bacaklarını uzatarak gerinmeleri de mümkün!

23 Haftalık Gebelikte Kaç Kilo Alınmalı?

Gebelik döneminde aşırı kilo almak doğru bir hamle olmaz. Toplamda 11 ile 16 arasında kilo artışı olabilir. Ancak daha fazla alınmaması için de çok yağlı ve şekerli yiyecekler tüketilmemelidir. Hamileliğin 23. haftasına gelindiğinde alınan kilonun 5 – 7 arasında olması normal kabul edilir. 6 aylık hamilelik döneminde ise 1,5 kilo daha alınabilir.

23 Haftada Sancı Olur Mu?

Elbette 23 haftalık gebelikte sancı olması mümkündür ve sancı kimi zaman kasık ya da karında ağrı olarak da hissedilebilir. Rahim büyüdükçe rahmi tutan bağlarda gerilmeler meydana gelir. Bu gerilmeler ise kasık ve karın bölgesinde zaman zaman ağrı hissedilmesine yol açar. Bir de halk arasında yalancı sancı olarak bilinen Braxton Hicks sancıları gebeliğin bu dönemlerinde hissedilebiliyor. Anne adayları erken doğum yaptığını düşünerek endişeye kapılıyor. Ancak çoğu zaman bu sancılar geçicidir ve doğumun başladığı anlamına gelmez. Aslında bu sancıların nedeni rahim kaslarının doğum için hazırlık yapmasıdır. Braxton Hicks sancıları asla tehlikeli değildir. Genellikle pozisyon değiştirildiğinde ya da anne adayı dinlenme durumuna geçtiğinde sancılar da geçer.

23 Haftalık Gebelikte Nelere Dikkat Edilmeli?

• Beslenme ve uyku düzenine dikkat edilmesi oldukça önemlidir. 3 ana öğün ve 3 ara öğün şeklinde beslenilebilir. Sağlıklı ve besleyici gıdaların tüketilmesine de dikkat edilmelidir. Kalsiyum açısından zengin gıdalar da beslenme programına eklenmelidir.
  • Aşırı kafein alımından uzak durulmalıdır. Kafein sadece kahvede bulunmuyor, çayda, bazı asitli içeceklerde ve çikolata çeşitlerinin bazılarında da kafein vardır.
  • Günlük su tüketimine dikkat edilmelidir ve yeterli su alınıp alınmadığı idrar renginden de anlaşılabilir. Çok koyu ise yeterli su tüketilmiyor demektir.
  • Ayak ve bileklerdeki şişliğin fazla olmaması için düz ayakkabılar giyilmeli, uzun süre ayakta kalınmamalıdır.
  • Kabızlık yaygın yaşanan bir sorun olduğundan lifli yiyeceklerin tüketilmesi ile bu sorunun önüne geçilebilir.
  • Bacaklarda kramp problemleri yaşanıyorsa magnezyum ve fosfor açısından zengin olan gıdalar tüketilmelidir.
  • Aşırı ağır kaldırmak, bir yere uzanmak, vücudu ve kasları zorlayan spor hareketleri yapmak doğru olmaz.
  • Hafif egzersizler ve kısa yürüyüşler ise faydalı olacaktır.
  • Vücudun kan dolaşımına zarar vermemesi için rahat ve bol kıyafetlerin kullanımı önemlidir. Sentetik kumaşlar yerine doğal pamuklu kumaşlardan üretilen kıyafetlere yönelmekte fayda olacaktır.
  • Ciltte lekelenmeler olmasını önlemek için uzun süre güneşte kalmamak ve güneş koruyucu kremler kullanmak tercih edilebilir.
  • Yüksek ateş, kötü kokulu akıntı, kanama ya da şiddeti giderek artan ağrı gibi beklenmedik durumlar yaşandığında ise rutin kontrol gününü beklemeden doktora danışılmalıdır.

Kalsiyum Takviyesi Zamanı

Hamile olduğunu öğrendiği andan itibaren tüm anne adaylarının sağlıklı beslenmesi, vitamin ve mineral yönünden zengin gıdaları tüketmesi önemlidir. Özellikle kalsiyum alımına maksimum düzeyde özen gösterilmesi gerekir. Hem anne adayının hem de bebeğin sağlığı açısından bu mineralin büyük önem taşıdığını belirtmeliyiz. Anne karnında gelişimini sürdüren bebeklerin kemik ve diş sağlığı, gelişimi bakımından bu mineral büyük önem taşır. Anne adayının ise kas ve sinir sistemi bakımından mühim bir mineraldir.

Kalsiyum içeren gıdaları beslenme programına dahil ederek ve düzenli olarak tüketerek bu ihtiyacın karşılanması sağlanabilir. Eğer doğal yollarla alınması mümkün değilse doktora danışarak takviye olarak alınabilir. Kalsiyum içeren gıdalara şu örnekler verilebilir:

• Süt ve süt ürünleri
  • Somon ya da sardalya
  • Yeşil yapraklı olan tüm sebzeler
  • Badem
  • Susam
  • Fasulye
  • Kuru incir ve kuru kayısı

23 haftalık hamilelikle alakalı sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

İlginizi çekebilir –> 21 hafta hamilelik