22 hafta hamilelik

22 hafta hamilelik dönemi gebeliğin 5. ayının tamamlandığı zamandır. Anne adaylarının daha önceki gebelik haftalarında yaşadıkları şikayetlerin büyük bölümü ortadan kalktığı için bu hafta içerisinde daha keyifli oldukları söylenebilir. Bunun nedenlerinden biri de anne adayının vücudunun gebeliğe iyice adapte olmasıdır. Aynı zamanda hamileliğin yarısı geride kaldığından artık anne adayları doğuma odaklanmaya başlarlar. Bu hafta içerisinde de beslenme ve uyku düzenine dikkat edilmeli, bol miktarda su tüketilmelidir. Hamileliğin 22. haftasıyla ilgili merak edilen soruları yanıtlamadan önce bedeninizde neler olduğu konusuna bazı detayları ele alalım.

Bedeninizde Adım Adım Neler Oluyor?

Artık vücudun suya olan ihtiyacı bir miktar daha fazla olacaktır. Bu nedenle günlük su tüketimine dikkat edilmesi önem taşıyor. Vücudun kan yoğunluğunun artması, bebeklerin anne karnında rahat hareket edebilmesi, amniyotik sıvı değerlerinin ideal seviyede olması gibi unsurlar dikkate alındığında su tüketiminin önemi daha net anlaşılabilir. Anne adaylarının cildi vücudun hormon dengesine bağlı olarak değişebilir ve özellikle sivilce problemi ortaya çıkabilir. Bunun nedeni ise gözeneklerin ciltteki yağ fazlası nedeniyle tıkanabiliyor olmasıdır. Cilt temizliğine önem verilmesi durumunda yaşanan bu sorun da minimum seviyeye çekilebilir.

22 haftalık gebelikte vücudun geçmiş ebelik haftalarına nazaran biraz daha hassaslaştığı hissedilebilir. Bu durum gayet normaldir ve nedeni de yine değişen hormonal dengelerdir. Cildin nemlenmesini sağlamak, cilt çatlaklarını önleyen kremler kullanmak, yaşanan bu sorunların azalmasını sağlar. Olabildiğince güneş koruyucu kremler de kullanmaya çalışılmalıdır. Çünkü bu dönemler gebeliğin de etkisiyle ciltte koyu renklenmelerin yaşanma riskinin yüksek olduğu haftalardır.

Dar ve sentetik kumaşlardan hazırlanan kıyafetler yerine pamuklu kıyafetlerin tercih edilmesi, sıcak basması şikayetinin azalmasını sağlayabilir. Özellikle karın bölgesini sıkan kıyafet çeşitlerinden uzak kalmalısınız. Ayak ve bileklerde oluşan ödemi azaltmak için de düz ayakkabıları tercih edebilirsiniz.

22 Haftalık Hamilelik Kaç Aylık Olur?

Gebelik süreci toplamda 9 ay 10 gün yani 40 haftalık bir dönemdir. Hafta hafta gebelik dönemlerinin kaç aylık hamileliğe denk geldiği ise anne adayları için akıl karıştırıcı olabiliyor. 22 haftalık hamilelik, 5 aylık gebe olduğunuz anlamına gelir. 22 hafta bittiğinde ise hamileliğin 5. ayı da tamamlanmış olur bir sonraki hafta yani hamileliğin 23. haftasında ve 6. aya girilir.

22 Haftalık Bebek Anne Karnında Neler Yapar?

Bu gebelik haftasında bebeklerin vücudu daha orantılı bir form kazanır ve haliyle küçük bir insan görünümünü elde etmiş olurlar. Ellerini, kollarını ve bacaklarını rahatlıkla hareket ettirebilen bebekler kol ve bacaklarını bükebilmeye de başlarlar. Rahim içerisinde göbek bağını tutma hareketi de yapabilirler. Çünkü bu dönemde artık kavrama hareketini de rahatlıkla yapabilecek bir yetiye sahip olurlar.

Ara ara dönebilir, pozisyon değiştirebilirler çünkü rahim içerisinde ideal bir alana sahip olurlar. Sadece vücutlarıyla değil yüzleriyle de çeşitli hareket ve mimikler yapabildiklerini belirtmeliyiz. Ağızlarını açıp kapatabilir, gülümseyebilir ve yüz kaslarını bir miktar da olsa kullanabilirler. Bu arada 22 haftalık gebelikte bebeklerin anne karnında uyuduğunu da unutmamalısınız. Günün belirli saatlerini uykuda geçirirler.

22 Haftalık Bebek Tekme Atar Mı?

Sık sık dile getirilen sorulardan biri de bebeklerin tekme atıp atmadığı oluyor. Elbette 22 haftalık bebekler tekme atarlar. Hatta bu dönemlerde oldukça hareketlidirler ve bu da anne adaylarının bebeklerinin hareketlerini hissetme yoğunluğunu artırır. Bebeklerin iskelet sistemi kıkırdak yapıdan artık kemik yapıya dönüşmeye başlar. Bu durumdan kaynaklı olarak hareketleri sıklaşır ve ara ara esneme ihtiyacı da duyarlar. Bu esneme hareketleri de anne adayları tarafından tekme olarak değerlendirilebilir. Özellikle baş ve bacaklarını hareket ettirirler ve bu hareketler ani de olabilir.

Tüm bu hareketler her zaman tekme atma şeklinde hissedilmez. Seyirme, hafifçe kayma ya da yaprak kıpırtısı gibi hissedilmesi de söz konusu olabiliyor ve anne adayları genellikle hissettikleri hareketleri bu şekilde tabir ediyor.

22 Haftalık Bebek Hareketleri Nerede Hissedilir?

Gebeliğin bu haftasında bebeklerin hareketlerinin hissedilmesi son derece normaldir çünkü bebekler artık belirli bir büyüklüğe erişmiş olurlar. Bebeklerin boyunun ve kilosunun artması, daha yavaş ve yumuşak hareketlerin de hissedilebilir olmasını sağlar. Ayrıca bebekler bu dönemde anne adayının göbek deliğinin hizasına kadar yükselmiş olurlar. Bu da bebek hareketlerinin hissedilmesini kolaylaştıran unsurlardan biridir.

22 Haftalık Gebelikte Bulantı Neden Olur?

Gebeliğin ilk dönemlerinde mide bulantısının hissedilmesi anne adaylarını endişelendirmez. Bunun tipik bir gebelik belirtisi olduğu artık toplumda da biliniyor. Ancak 22 haftalık gebelikte mide bulantısının yaşanması, endişeleri de beraberinde getirebiliyor. Öncelikle bu durumun normal olduğunu, bebeğin gelişimiyle ilgili bir problemi işaret etmediğini belirtmeliyiz. Hamileliğin başlamasıyla beraber vücutta da çok büyük değişimler olmaya başlıyor. Bu durum, vücudun bir adaptasyon sürecine girmesini sağlıyor.

Değişen hormon dengesine bağlı olarak kokulara kaşı aşırı düzeyde bir hassasiyet gelişebilir. Hassasiyete bağlı olarak mide bulantısı şikayetinin yaşanması ise sık rastlanan bir durumdur. Bununla birlikte bebek büyüdükçe rahimde de büyüme meydana gelir ve rahim yukarı doğru çıkmaya başlar. Bir süre sonrasında da mideye bir baskı uygulaması söz konusu olabilir. Mide bulantısı aslında gebeliğin 16. haftasından sonra azalmaya başlar. Ancak 22 haftalık gebelikte mide asidi, baskı nedeniyle yemek borusundan yukarı çıkabilir ve bu da bulantı şikayetine neden olabilir.

İlginizi çekebilir –> 21 hafta hamilelik

22 Haftalık Gebelikte Karın Ağrısı Olur Mu?

Rahim büyüdükçe karın kasları da gerilmeye başladığından hem kasık ağrısı hem de karın ağrısı olabilir. Her iki ağrının da nedeni rahmi olması gereken yerde tutan bağlarda gerilmenin meydan gelmesidir. Hamileliğin ilk dönemlerinde yaşanabilen bu ağrı ilerleyen gebelik zamanlarında da yaşanabiliyor ve normal bir durumdur.

22 Haftalık Gebelikte Nelere Dikkat Edilmeli?

• Sağlıklı, dengeli ve çok yönlü bir beslenme programı uygulanmalıdır.
  • Aşırı kilo almaktan kaçınılmalı ve bu nedenle kalori değeri yüksek, şekerli ve çok yağlı gıdalardan uzak durulmalıdır.
  • Magnezyum, kalsiyum ya da tuz eksikliği, anne adaylarının bacaklarında kramplar olmasına yol açabilir. Bu şikayeti ortadan kaldırmak için kabak çekirdeği, badem ve kaju tüketilebilir. Magnezyum eksikliği kişinin kendini yorgun hissetmesine de yol açabiliyor.
  • Ağır yük kaldırmak, vücudu çok zorlayan spor hareketleri yapmak sakıncalı olabilir. Yukarı doğru fazlaca uzanmak da doğru değildir.
  • Sağlıklı bir gebelik dönemi geçirmek için gün içerisinde dinlenmeye de zaman ayırmalısınız. Ayakları yukarı kaldırarak uzanma pozisyonu almak, ödem sorununun azalmasını sağlayacaktır.

C Vitamini Takviyesine Devam

C vitamini gebeliğin ilk dönemlerinden itibaren alımına özen gösterilmesi gereken vitaminlerden biridir. Hücreleri güçlendiren bu vitamin bebeklerin anne karnında sağlıklı gelişebilmesi adına da önem taşıyor. Bağışıklık ve sindirim sistemlerinin düzgün çalışmasını destekliyor ve kalojen oluşumu açısından da büyük faydalar sunuyor. Gıdalar aracılığı ile alınan demirin emilimini sağlıyor olması da önemli hususlardan biridir. Hangi gıdalarda C vitamini bulunduğu sorusunun yanıtı olarak birkaç öneride bulunabiliriz:

• Limon, portakal, yaban mersini, kivi ve çilek
  • Brokoli
  • Taze sıkılmış meyve suları
  • Domates
  • Brüksel lahanası
  • Çiğ ıspanak

22 haftalık hamilelik hakkında sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Merak edenler için –> 20 hafta hamilelik