Devlet hastanesinde kürtaj konusu istenmeyen gebelik yaşayan kadınların öncelikli olarak araştırdığı konuların başında geliyor. Öncelikli olarak rotasını yaşadığı şehirde hizmet veren devlet hastanelerine çeviren kadınların büyük bir bölümü ciddi bir yoğunluk ile karşılaşıyor. Çünkü devlet hastaneleri gün içerisinde çok sayıda hasta ile ilgilenmek durumunda olan sağlık kuruluşlarıdır. Buna bağlı olarak pek çok hastaneden randevu alabilmek ya da kürtaj olabilmek de bir o kadar güçleşiyor.

Devlet Hastanesi Kürtaj Yapar Mı?

Elbette devlet hastanesinde kürtaj işlemi yapılabiliyor. Ancak bu işlemin yapılabilmesi için yasal düzenlemeler kapsamında gebeliğin 10. Haftasını geçmemiş olmak gerekiyor. Çünkü ülkemizde gebeliğin 10. Haftasından sonra kürtaj işleminin yapılması yasaktır.

Sadece devlet hastanelerinde değil, özel sağlık kuruluşlarında da bu sürenin geçmesi durumunda kürtaj işleminin kesinlikle yapılamayacağını belirtmek gerekiyor. Sadece bebeğin anne karnında ölmesi gibi anne adayının da hayatını tehlikeye atan durumlarda gebeliğin 10. haftasının ardından da devlet hastanesinde kürtaj operasyonu yapılabiliyor.

Ancak devlet hastanelerine başvurduğunuzda ve kürtaj işlemini yaptırmak istediğinizde yoğunluk nedeniyle hasta kabul edilemediği gibi bir dönüş alabilirsiniz. Yoğunluk nedeniyle devlet hastanesinde kürtaj işlemini gerçekleştirmeyebilir ve bu nedenle hasta kabulü yapmayabilir. Bu arada yasalar çerçevesinde evli olan kadınların kürtaj yaptırabilmesi için eşlerinin de rızasının olduğuna dair bir belgesinin olması gerektiğini de unutmamalısınız.

Bekar olan kadınların ise devlet hastanesinde kürtaj yaptırabilmek için kendilerinin beyan etmesi yeterli oluyor. 18 yaş altında olan kişilerde bu işlemin ebeveyn izni ile yapılabildiğini de belirtmek gerekir. Evli olsa dahi mutlaka ebeveyninin de bebeğin tahliye edilmesi için gerçekleştirilen bu cerrahi operasyona onay vermeleri isteniyor. 16 yaşında altında olan kişilerin kürtaj yaptırabilmesi ancak mahkeme kararı ile mümkün olabilir.

Tüm bu yasalar devlet hastanesinde kürtaj yaptırmak isteyen kadınlar için geçerlidir ve aynı zamanda özel hastanelerde ve kliniklerde kürtaj yaptırmak istediğinizde de aynı yasal düzenlemelerin geçerli olduğunu bilmenizde fayda var. İstenmeyen gebelik durumunda kadınlar özel sağlık kuruluşlarında gerekli ücreti ödeyerek bebeğin tahliye edilmesini sağlayabileceklerini düşünüyor. Bu ancak gebeliğin 10. haftasından önce ve az önce söz ettiğimiz imzalı rıza belgelerinin olması durumunda mümkün olabilir.

Günümüzde bu işlem artık sadece 10 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanabiliyor. Özellikle vakumlu aspirasyon tekniğinin kullanılması durumunda hasta açısından da gayet konforlu bir süreç eşliğinde bebeğin tahliyesinin gerçekleştirilmesi sağlanıyor. Elbette bu işlemin mutlaka deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından gerçekleştirilmesi gerekiyor.

Gerek özel sağlık kuruluşlarında gerekse devlet hastanesinde kürtaj işlemi kadın hastalıkları ve doğum uzmanları dışında farklı bir sağlık personeli tarafından asla yapılamaz. Ancak kürtaj tekniği olarak daha farklı yöntemlerin de tercih edilebileceğini belirtelim. Mutlaka vakumlu aspirasyon yöntemi ile işlemin yapılacağından söz edemeyiz.

Kürtajın ülkemizde yasal durumunu öğrenmek için aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz.

Tıkla –> Kürtaj yasal durum

En İyi Kürtaj Yapan Yer Neresidir?

Türkiye’de her yerde kürtaj işlemi yapılmaktadır ancak kürtaj işlemlerinin çoğu İstanbul’da ve diğer büyükşehirler de yapılmaktadır. Kürtaj işlemi yapılmadan önce hasta genellikle internetten işlemin yapıldığı yerler ile ilgili bilgi alır gerektiğinde direk doktoru arayarak görüşme yapabilir.

Kürtaj işlemi en iyi şekilde yeterli ekipman ve personele sahip hastane ortamlarında yapılır ayrıca güvenli olması açısından hastanın genel anestezi ile uyutularak yapılması daha iyi sonuç verir yeterli hekim tecrübesi ve de vakumlu kürtaj tekniği ile yapılan kürtaj işlemleri oldukça güven sağlar. Dolayısıyla güvenli ve en iyi şekilde kürtaj yapılan bir yer aranırken hastane ortamının ve doktorun tecrübesinin aranması oldukça önemlidir.

Kürtaj işlemi öncesinde hastanın yeteri kadar bilgilendirilmesi İşlem tekniği hakkında bilgi verilmesi işlem sonrasında hastanın daha rahat olmasını sağlayacaktır ayrıca kürtaj işleminin hasta isteği doğrultusunda gizli tutulması kayıtlara geçmemesi oldukça önemlidir bu konuda hastanın işlem öncesi tatmin edilmesi gerekir. Güvenli kürtaj yaptırmak isteyen hastaların istanbulda bulunan bakırköy ilçesindeki kliniğimizi ziyaret edebilirler.

Kadınların en çok merak ettikleri bir diğer konu kürtaj sonrası cinsel ilişki konusudur. Bu konuyu da sizler için aşağıdaki linkte açıkladık.

Tıkla –> Kürtaj sonrası cinsel ilişki

Hangi Şartlarda Devlet Hastanesinde Kürtaj Yapılır?

Yoğunluk ve beraberinde ekipman yetersizliği gibi nedenlerle devlet hastanesinde kürtaj işlemi çoğunlukla yapılamıyor. Ancak tıbbi zorunluluklar söz konusu olduğunda işlemin yapılabildiğini de belirtebiliriz. Anne adayında aşırı kanama meydana geldiğinde, anne karnındaki bebek yaşamını kaybettiğinde ya da bebekte bir anomalinin olduğu hekim heyeti tarafından onaylandığında, benzer durumlarda devlet hastanelerinin hastaları geri çevirmediğini gözlemleyebiliyoruz.

Tıbbi zorunluluklar dışında devlet hastanesinde kürtaj işlemi çoğunlukla yapılamıyor. Zira çok sayıda kadının bu zorlu süreci en azından konforlu bir ortamda tamamlamak için tercihini özel olarak hizmet veren kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarından yana yaptığını da belirtebiliriz. Çünkü devlet hastanelerindeki yoğunluk nedeniyle hastalar ile özel olarak ilgilenilmesi de pek mümkün olmayabiliyor. Personel yetersizliği gibi nedenlerle hastalar ile yeterince ilgilenilmesi ya da sorularının yanıtlanmasının da pek mümkün olmadığını söyleyebiliriz.

Dolayısıyla devlet hastanesinde kürtaj işlemi yapılabiliyor olsa dahi genellikle kadınlar rotasını özele çevirmeyi tercih ediyor. Bu sayede hem doktorları ile rahatlıkla iletişim kurabiliyorlar ve kendilerini nasıl bir sürecin beklediğini öğrenebiliyorlar. Rahatlıkla sorularını yöneltebiliyor olmaları önemsiz gibi görünse de kürtaj aşamasında olan kadınlar için çok büyük bir önem taşıyor. Özellikle ilk defa bu operasyondan faydalanacak olan kadınlar için durum daha ürkütücü olabiliyor. Doktorlarıyla konuşabilmeleri de yaşadıkları stresi minimum seviyeye çekiyor.

Kürtaj olduktan ne zaman sonra adet olursunuz? merak edilen bir diğer konuyu aşağıdaki makalede açıkladık hemen tıkla öğren.

Tıkla –> Kürtaj sonrası adet

Devlet Hastanesi Neden Kürtaj Yapmaz?

Devlet hastanelerinde her gün yüzlerce hastaya hizmet veriliyor. Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir gibi metropol kentlerde hastanelerin bir gün içerisinde hizmet verdiği hasta sayısının ciddi rakamlarla ifade edildiğini görmezden gelmemek gerekiyor. Bu nedenle devlet hastanesinde kürtaj işlemi yapmayı reddedebiliyor. Hem ekipmanı hem de sağlık personelinin enerjisini acil vakalar için kullanmayı tercih ettiklerini de belirtebiliriz.

Ülkemizde kürtaj yaptırmak isteyen kadın sayısı azımsanmayacak oranlarda ve devlet hastanesinde kürtaj yapılması ise bu yoğunluğun belirgin düzeyde artması anlamına geliyor. Bu nedenle sadece tıbbi zorunluluklar ortaya çıktığında bebeğin tahliyesi için söz konusu operasyon gerçekleştirilebiliyor. Ancak devlet hastanelerinin tek seçenek olmadığını da unutmamalısınız. Özel sağlık kuruluşlarında çok daha konforlu ve sakin bir ortamda kürtaj işleminin yapılmasını sağlayabilirsiniz.

Bu arada devlet hastanesinde kürtaj yapılabiliyor olsa bile yoğunluğa bağlı olarak çok ileri bir tarih için randevu verilebileceğini de belirtmek gerekiyor. Bu durumda da yasal düzenlemeleri dikkate almak gerekiyor. Çünkü kürtaj için yasal bir süre var ve bu süreyi yani gebeliğin 10. haftasını kaçırabilirsiniz ve bu kez de kanunlar nedeniyle kürtaj işlemi yapılamayacaktır.

Maalesef çok sayıda kadının bu durumu yaşadığını ve doktor araştırması yaparken yasal süreyi kaçırdığını biliyoruz. Bunda önemli olan etkenlerden biri de gebelik haftasının yanlış hesaplanmasıdır. Hamileliğin kaçıncı haftasında olduğunuzu mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmelisiniz. Yapılan ultrason muayenesi ve son adet döngünüz birlikte değerlendirilir ve tarafınıza gebeliğin kaçıncı haftasında olduğunuz söylenir. Böylece yasal süreyi kaçırma riskini de ortadan kaldırmış olursunuz.

Vakumlu kürtaj nedir? kaç dakikada yapılır? detaylı bilgi için aşağıdaki makalemize tıklayarak okuyabilirsiniz.

Tıkla –> Vakumlu kürtaj

Devlet Hastanesinde Kürtaj Paralı mı?

Tıbbi açıdan bazı zorunluluklar olması durumunda devlet hastanesinde kürtaj işlemi SGK kapsamında gerçekleştirilebiliyor. Sosyal güvencesi olanların bu işlem için herhangi bir ücret ödemesi gerekmiyor. Ancak kürtaj işlemini zorunlu kılan tıbbi problemlere de müdahale edilmesi gerektiğinde bir ücretlendirme de söz konusu olabilir. Ülkemizde özel olarak hizmet sunan kadın hastalıkları ve doğum uzmanları da kürtaj işlemi için gayet makul rakamlar talep edebiliyor.

Kürtaj fiyatlarının pek çok klinikte çok yüksek olmadığını belirtebiliriz. Ancak hangi sağlık kuruluşunun tercih edildiğine ya da doktorun deneyimine bağlı olarak ödenmesi gereken ücretlerde bir değişiklik olabilir. Öncelikle randevu alarak muayene olmanız gerektiğini belirtebiliriz. Muayene sonrasında tarafınıza bir fiyat bilgisi iletilecektir.

Kadınlar için istenmeyen gebelik durumunda tercih edilen kürtaj işlemi psikolojik açıdan da zorlayıcı olabiliyor. Bu nedenle devlet hastanesinde kürtaj olmak yerine özel kliniklerin tercih edilmesi psikolojik açıdan da sürecin daha kolay yaşanmasına yardımcı olabilir. Ayrıca kürtaj işlemi için uzun süre beklemenize de gerek olmaz.

Çünkü özelde çok daha kısa süre içerisinde randevunuzu alabiliyorsunuz. Böylelikle sürekli olarak kürtajı ve bebeği düşünerek ekstra bir stres yaşamanıza gerek kalmıyor. İşlemin olabildiğince kısa sürede tamamlanıyor olması, genel olarak kürtaj sürecinin de daha hızlı atlatılmasını beraberinde getirebiliyor.

Kürtaj fiyatları için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

Tıkla –> Kürtaj fiyatları

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar:

Mail: dr.ismetyildirim@hotmail.com

CategoryKürtaj
  1. 30 Ağustos 2023

Kendi isteğimle dusuk yapmak istiyorum devlet Hastanesi’nde yapabilirmiyim

• 30 Eylül 2023

Merhaba devlet hastanesinde yapamazsınız özelde yaptırman gerekir.