Kürtaj sonrası kısırlık olur mu? ile ilgili en çok merak edilen, bu işlemin ileride herhangi bir soruna neden olup olmayacağıdır. Özellikle halk arasında kürtaj ile ilgili bilinen yanlışlar, bu cerrahi müdahalenin gereksiz endişeler yaratmasını beraberinde getirebiliyor. Bunlardan biri de kürtaj sonrası kısırlık endişesidir.

Kürtaj yaptıran kadınların bir daha hamile kalamayacağı yönündeki yanlış bilgiler, maalesef kadınların gebeliği sonlandırmak için farklı yollar denemesine ve sağlığını hatta hayatını tehlikeye atmasına neden olabiliyor. İşte bu nedenle öncelikle kürtaj sonrası kısırlık konusuna açıklık getirmek gerekiyor.

Kürtaj Kısırlık Yapar mı?

Kürtaj yaptıran her kadının bir daha hamile kalamayacağı yönündeki bilgi gerçek değildir. Kürtaj, hangi yöntemle yapılıyor olursa olsun, cerrahi bir müdahaledir ve tüm cerrahi müdahaleler kendi içerisinde bazı komplikasyon risklerini barındırır. Zira kürtaj sonrası infertility konusunun da bir komplikasyon riski olarak değerlendirilmesi gerekiyor. Kürtaj nedeniyle gelişebilen komplikasyonlardan biri Asherman sendromu olarak adlandırılan, rahim içi yapışıklık durumudur.

Bu sendrom kürtaj sonrası kısırlık sorununa sebebiyet verebilir. Fakat Asherman sendromu mutlaka her kürtaj işleminde ortaya çıkan bir komplikasyon asla değildir. Ülkemizde ve tüm dünyada mevcut kürtaj yöntemleri arasında en çok tercih edilen vakumlu aspirasyon tekniği oluyor. Bu teknik kürtaj risklerinin en az olduğu cerrahi müdahale yöntemidir. Özellikle kürtaj sonrası infertility konusunda merak edilen ve korkulan Asherman sendromu riskinin ortaya çıkma ihtimalinin çok daha düşük olduğu bir tekniktir.

Dolayısıyla kürtaj sonrası kısırlık riskinin gerçekleşme olasılığı minimum düzeydedir. Bu nedenle kadınların kısırlık korkusu nedeniyle gelişigüzel yöntemleri deneyerek gebeliği sonlandırma çalışmasına hiç gerek yok! Aksine denenen bu yöntemler kalıcı hasarlara neden olabilir ve bu yöntemlerden kaynaklı olarak kısırlık ortaya çıkabilir. İstenmeyen gebeliklerde hayatınızı ve sağlığınızı riske atmamak için en güvenli yöntem olan kürtajı tercih etmelisiniz.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/kurtaj-sonrasi-cinsel-iliski

İlk Gebelikte Kürtaj Olmak Kısırlığa Neden Olur mu?

Kadınlar ilk gebeliklerde kürtaj hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarında çok daha fazla tedirginlik yaşayabiliyorlar. Bununla birlikte kürtaj sonrası kısırlık korkusunun da daha fazla olduğunu gözlemleyebiliyoruz. Oysa kürtaj işleminin ilk gebelikte yapılması ile ikinci, üçüncü ya da dördüncü gebeliklerde yapılması arasında hiçbir fark yoktur. İlk gebeliği sonlandırmak için yapılan kürtaj işlemi, sadece gerçekleşme riskinin çok düşük olduğu rahim içi yapışkanlık durumunda ortaya çıkabilir.

Bu noktada halk arasında yanlış bilinen bir konuya daha değinmek gerekiyor. İlk bebeğin aldırılması yeniden hamile kalmanızı geciktirmez. Halk arasında söylenebildiği gibi, kürtaj yaptıranların en az 3 yıl hamile kalamayacağı şeklindeki bilgi de tıpkı kürtaj sonrası kısırlık olacağı şeklindeki bilgi gibi gerçek değildir. Kürtajın ardından rahmin toparlanmasını beklemeniz kafi! Ardından eğer isteniyorsa, kişi hamile kalabilir.

İlk Gebelikte Kürtaj Olmanın Zararı Var mı?

Bu konuyu iki farklı açıdan değerlendirmek gerekiyor. Öncelikle kürtaj işleminin tıbbi boyutu kadar psikolojik boyutunun da irdelenmesi lazım… Tıbbi açıdan ilk gebeliklerde kürtaj sonrası kısırlık gelişme riskinin son derece düşük olduğu konusunda size bilgi aktardık. Bununla birlikte ilk gebelikte kürtaj olmanızın tıbbi açıdan herhangi bir zararı yoktur. Ancak psikolojik açıdan bakıldığında, ilk gebeliklerde kürtaj sonrası suçluluk hissi, depresyon, pişmanlık gibi duyguların daha fazla yaşanabildiğini kimi zaman gözlemliyoruz.

İlk gebeliklerde kürtaj sonrası kısırlık endişesinin kürtajdan önce giderilmiş olması, kadınların süreci psikolojik açıdan da daha kolay atlatmasını sağlayabiliyor. Kürtajın ardından psikolojik destek alınması da ilk gebeliklerde daha fazla önem taşıyabiliyor. Gebeliğin sonlandırılması konusunda daha kararlı ve net olan kadınlarda söz konusu psikolojik sıkıntılar hiç yaşanmayabiliyor ev daha az yaşanabiliyor. Hatta gerekli görülmesi durumunda, kadınların kürtaj sonrası kısırlık korkusu, vicdanen rahatsızlık duyma gibi konularda kürtajdan önce de psikolojik destek alınabilir.

İlginizi çekebilir –> https://www.drismetyildirim.com/kurtaj-islemi-sonrasi-hamile-kalma

Kürtaj Kaç Defadan Sonra Tehlikelidir?

Kürtaj işlemi hijyenik koşullarda, tam donanımlı bir sağlık kuruluşunda, deneyimli bir kadın hastalıkları ve uzmanı tarafından gerçekleştirildiğinde tehlikeli değildir. Bu koşullarda yapıldığında kürtaj sonrası kısırlık riski de dahil olmak üzere tüm komplikasyon riskleri çok daha az olur. Kürtaj sayısı ile ilgili bir sınırlama bulunmuyor. Gerekli olması halinde defalarca gerçekleştirilebilen bir cerrahi müdahale olduğunu belirtelim. Ancak elbette yıl içerisinde birkaç defa kürtaj yaptırılması, çeşitli riskler doğurabilir. Bu nedenle doğum kontrol yöntemlerinin tercih edilmesi gerekiyor.

Kürtaj Hamile Kalmayı Engeller mi?

En çok merak edilen unsurlar arasında kürtaj sonrası kısırlık kadar kürtajdan sonra uzunca bir süre hamile kalınmayacağı konusu da yer alıyor. Elbette kürtaj işlemi hamile kalmanıza engel değildir. Sadece işlemin ardından rahmin toparlanması ve rahim içi dokuların iyileşmesi için bir süre beklemeniz gerekiyor. Bu süre kişiden kişiye farklılık gösterebilir ancak genel olarak kürtajdan sonra 3 ay beklemeniz, yeni bir gebelik için tıbbi açıdan yeterlidir.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/dusuk-ilaci

Kürtaj Hamile Kalmayı Kolaylaştırır mı?

Halk arasında kürtaj sonrası kısırlık gibi kürtajdan sonra hamile kalmanın çok kolay olabileceği şeklinde çeşitli inanışlarla da karşılaşabiliyoruz. Kürtaj işlemi hamile kalmayı engellemez ancak ‘kürtaj hamile kalmayı kolaylaştırır’ şeklinde bir ifadede bulunmak doğru olmaz.

Çünkü bu yönde yapılmış bir bilimsel çalışma yok. Ancak kimi zaman kürtajdan sonra kadınların daha kolay hamile kalabildiği de gözlemlenebiliyor. Bunun nedeni rahmin kürtaj sonrasında yenilenmesidir. Elbette kürtajın ardından her kadının daha kolay hamile kalabileceğinden asla söz etmiyoruz. Sadece bu ihtimalin mevcut olabildiğini belirtebiliriz. Ancak net bir ifadede bulunmak doğru olmaz. Önemli olan kürtaj sonrası kısırlık ya da kürtaj sonrasında gebelik gibi konularda doğru bilgileri edinmenizdir.

Okuman da fayda var –> https://www.drismetyildirim.com/kurtaj-sonrasi-adet-gorme

Kürtajdan Sonra Ne Zaman Hamile Kalınır?

Kürtaj işleminin ardından hamile kalmak için öncelikle rahim için dokuların % 100 oranında iyileşmiş olması ve bununla birlikte kanamanın da durması beklenmelidir. Genellikle kürtaj sonrası kısırlık gibi konularda yapılan araştırmalar esnasında kadınlar kürtaj sonrası iyileşme süreci hakkında da bilgi edinilebiliyor. İyileşme süresi kişiden kişiye değişkenlik gösterebildiği gibi genel olarak 2 ila 3 haftadır. Kürtaj işleminin ardından yaklaşık 20 gün sonrasında yeniden yumurta oluşumu meydana gelebilir. Bu durum tıbbi açıdan hamile kalınabileceği anlamına geliyor.

Ancak kadın hastalıkları ve doğum uzmanları bu kadar erken bir dönemde yeniden hamile kalınmasını önermiyor. En az 3 ay beklenmesi, sağlıklı bir gebelik için önem taşıyor. Bu nedenle kürtajın ardından 3 aylık bir süre boyunca cinsel ilişkide korunmak gereklidir.

Zira bu konu kürtaj sonrası kısırlık kadar önem taşıyor ve özellikle işlemden sonra kanamanın devam ettiği süre boyunca cinsel perhiz uygulamak gerekiyor. Cinsel ilişki yasağına harfiyen uyulması lazım. Aksi halde enfeksiyon başta olmak üzere çeşitli riskler ortaya çıkabilir. Yeniden hamilelik için 3 ay beklenmesi de bu ve benzeri riskleri ortadan kaldırmak adına önemlidir.

Kürtaj, çiftler için, özellikle de kadınlar için psikolojik açıdan yıpratıcı bir süreç olabiliyor. Sadece kürtaj sonrası kısırlık korkusu bile yıpranmışlığı beraberinde getirebiliyor. Bu nedenle doğum kontrol yöntemlerinin tercih edilmesi, tüm çiftler için en önemli konulardan biridir. Plansız gebelikler yerine, çiftlerin bebek sahibi olma konusunda kendilerini hazır hissettikleri bir dönemde hamilelik, çok daha akılcı bir seçim olacaktır.

Konu ile alakalı diğer makalelerimiz:

Kürtaj bebek aldırma nasıl yapılır

CategoryKürtaj