Gebelikte makyaj yapılır mı? Gebelik esnasında en büyük problemlerden biri, kullanılan bazı kimyasalların bebeğe zarar verip vermediği konusudur. Bu kimyasal maddeler deri yoluyla (makyaj malzemeleri), solunum yoluyla(spreyler vb.) alınabilir.

Hamilelik döneminde değişen hormonal duruma bağlı olarak ciltte bazı istenmeyen durumlar ortaya çıkabilir. Özellikle yüz ve vücut bölgelerinde lekelenmeler, ciltte kuruluk tırnaklarda incelme ve kırılmalar, saçlarda dökülme ve incelmeler sıklıkla görülür. Bu tarz belirtilerin tedavisi amacı ile kullanılan ilaç veya kozmetik ürünler cilt yolu veya ağız yolu ile ve de solunum yolu ile alındığında anne kanına karışıp beslenme organı yolu ile bebeğe geçebilir ve zararlı etki oluşturabilir. Bu sebeple her türlü ilaç, kimyasal madde ve kozmetik ürün kullanımı doktor kontrolünde olmalıdır.

Gebelik ve Saç Boyaları

gebelikte makyaj yapılır mı sorusundan önce kozmetik ürünler içinde en sık sorulan soru saç boyalarıdır. Gebelik döneminde hormonal etkiye bağlı olarak saçlarda dökülme ve incelmeler olabilir. Bu amaçla kullanılan şampuan, krem, saç boyaları bebek üzerine olumsuz zihinsel ve fiziksel etki yapabilir.

Saç boyalarının bebek üzerine olabilecek potansiyel zarar verici bir etkisi tam olarak tespit  edilmemiş olsa da yine de özellikle ilk 3 aylık gebelik döneminde yani organların gelişim döneminde saçların boyatılması önerilmez. İlk 3 aydan sonraki dönemde özellikle beyazlayan saçlara bitkisel boyalar ile işlem yapılabilir, kimyasal bazı maddeler kullanılabilir. Saçları düzleştirmek amacı ile kimyasallar yerine (Na-hidroksit) hava, ısı ve pres yapıcı yöntemler kullanılmalıdır.

Gebelik ve Cilt Değişiklikleri

Hamilelikte ortam hormonal etkiye bağlı olarak ciltte kuruma, lekelenme, sivilcelenme, tırnaklarda incelme oluşabilir. Nemlendirici krem ve şampuanlar rahatlıkla kullanılabilir. Cilt çatlakları için Lanolin ve Kakao içeren kremler kullanılabilir. Güneşten korunmak amacı ile en az 20 faktörlü kremler kullanılabilir. Tırnak bakımı için yine kremler ve Ca++ alımı önemlidir. Hamilelikle beraber ortaya çıkan her türlü cilt belirtisi doğum ile beraber ortadan kalkacaktır.

Gebelik ve Duş

Hamilelik esnasında sıcak su ile sade duş alınması ciltte kuruluğa ve hamilelik belirtilerinin artmasına sebep olacaktır. Sıcak su cilt altındaki damarlarda genişlemelere ve kızarıklık artışına yol açacaktır. Günde 1 kez ılık su ile duş almak gebede rahatlamaya, uyku kalitesinde artışa ve cilt belirtilerinin de azalmaya yol açacaktır. Ayaklarda varis mevcudiyetinde soğuksu ile masaj rahatlama sağlayacaktır.

Gebelik ve Kaşıntı

Hamilelikte artan hormonal etkiye bağlı olarak ciltte incelme ve kaşıntı ortaya çıkabilir. Nemlendirici kremler çözüm olabilir. Ancak giderek artan kaşıntı ve nemlendiriciye cevap vermiyorsa, gebeliğin kendine özgü hastalıkları düşünülebilir ve doktorumuza bilgi vermelisiniz. Bazı ilaçlar ile tedavi mümkün olacaktır.

Gebelik ve Sivilce

Hamilelik döneminde değişen ve artan hormonal duruma bağlı olarak sivilcelerde artış olabilir. Cildin yağlanması, temiz tutulmaması, bazı makyaj malzemeleri sivilce oluşumunu arttırır. Tedavide, yüzün temiz ve kuru tutulması önemlidir. Bazı lokal uygulanan kremler doktor denetiminde kullanılabilir. Ağızdan sivilce ilacı alımı doğru değildir. Bazı durumlarda ise gebelik sivilceler üzerine olumlu etki eder ve düzelmesini sağlar.

Konu ile alakalı diğer makalelerimiz:

Gebelik ve ikili tarama testi için tıklayınız.
Gebelik ve miyom
Hamilelikte psikoloji

Konu ile alakalı dış kaynaklar:

Detaylı bilgi için bize ulaşın: