Embriyo transferi tüp bebek tedavisinin son aşamasıdır. Tüp bebek tedavisi kapsamında kadın ve erkek üreme hücrelerinin laboratuvar ortamında buluşturulması ve döllenmenin gerçekleşmesi ile birlikte transfer aşaması planlanır. Embriyonun transfer edilmesi anne adaylarının sandığı kadar zorlu ve uzun süren bir süreç değildir.

Son derece basit bir işlem eşliğinde embriyonun transferi gerçekleştirilir ve anne adayı kısa bir dinlenme sonrasında günlük hayatına geri dönebilir. Kadından ideal olgunluğa erişmiş olan yumurtanın toplanmasını takiben 1 ile 2 gün içerisinde çoğunlukla embriyonun transferi de gerçekleştirilir. Ardından çiftler için heyecanlı bir bekleyiş dönemi başlar. Embriyonun transferinin ardından kaç gün sonra gebelik testinin yapılabileceğine değinmeden önce bu işlemi daha detaylı mercek altına alalım.

Embriyo Transfer İşlemi Ne Kadar Sürer?

Döllenme sonrasında gerçekleştirilen embriyo transferi sadece 5 ile 10 dakika gibi kısa bir zaman dilimi içerisinde tamamlanır. Bu işlem anne adayında acı ya da ağrı gibi hislere sebebiyet vermediği için işlem öncesinde anestezi uygulamasına da gerek duyulmaz. Elbette anne adayının stresten ve gerginlikten uzak, rahat bir psikoloji içerisinde olması transfer işleminin de ideal süre içerisinde tamamlanmasını sağlar. Aşırı stres ve gerginlik yaşayan anne adaylarında işlem süresi anne adayının sakinleşmesini beklemek gibi nedenlerle uzayabiliyor.

Embriyo Transferi Sonrası Kullanılacak İlaçlar

Tüp bebek tedavisinde embriyo transferi sonrasında embriyonun rahme tutunma şansını artırmaya yönelik olarak bazı ilaçların kullanılması gerekebilir. Bu ilaçların hangileri olduğu ve dozajları kesinlikle kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından belirlenmelidir. Anne adayları transfer işlemi sonrasında asla gelişigüzel ilaç kullanmamalıdır.

Gelişigüzel ilaç alımı tedaviye zarar verebilir, embriyonun tutunmasını engelleyebilir hatta anne adayının kendi sağlığı açısından da zararlı sonuçlar doğurabilir. Doktor tarafından gerekli görülmesi durumunda ilacın dozajı azaltılabilir ya da artırılabilir. İlaçların sadece reçete edilen süre boyunca kullanılmasına da özen gösterilmelidir.

Bilginiz olsun –> https://www.drismetyildirim.com/tup-bebek-fiyatlari

Embriyo Transferinden Sonra Gebelik Testi

Çiftlerin heyecanla beklediği gebelik testi embriyo transferi işlemini takiben 12 gün sonrasında gerçekleştiriliyor. Kanda gebelik testi yapılması ile tüp bebek tedavisinin sonucu öğrenilebilir ve gebelik oluşup oluşmadığı anlaşılabilir. Bu dönemde çok hafif lekelenme şeklinde bir kanama olabilir ve bu kanamanın adet kanaması ile karıştırılmaması gerekiyor.

Dolayısıyla lekelenme şeklinde bir kanama olsa bile mutlaka gebelik testinin yapılması gerekir. Söz konusu kanamanın halk arasında ‘yerleşme kanaması’ olarak bilinen implantasyon kanaması olabileceğini unutmamak gerekir.

Ultrason Ne Zaman Yapılır?

Ultrason kontrolünün gebelik kesesinin durumunun gözden geçirilmesi amacıyla yapıldığını belirtebiliriz. Anne adayının yapılan gebelik testi ile hamile olduğunun belirlenmesinin ardından yaklaşık 2 hafta sonra ultrason görüntülemesinden faydalanılabilir. Bu süre embriyo transferi işleminin yaklaşık olarak 26 gün sonrasına tekabül ediyor.

Daha erken bir dönemde ultrason görüntülemesi yapılsa bile gebelik kesesinin görülmesi pek mümkün olmaz. Bu nedenle gebelik testi sonrasında 2 hafta beklemekte fayda olacaktır. Yapılan ultrason görüntülemesinde gebelik kesesi görülmezse ilk olarak akla gelen dış gebelik durumudur.

Embriyo Transferi Sonrası Kanama Normal mi?

Bu sorunun yanıtı kanamanın miktarına ve kanamaya ağrı şikayetinin eşlik edip etmediğine göre değişiyor. Şayet embriyo transferi işleminin gerçekleştirilmesinin ardından hafif lekelenme şeklinde bir ağrı olursa endişe etmeye gerek olmaz.

Çünkü lekelenme şeklindeki kanama embriyonun rahme tutunması esnasında meydana gelebiliyor ve implantasyon kanaması ya da halk arasında bilinen adıyla yerleşme kanaması olarak ifade ediliyor. Ancak kanamanın lekelenmeden daha fazla olması, kanamaya ağrının da eşlik etmesi gibi durumlarda hiç zaman kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekiyor.

Bu gibi durumlar tıbben normal kabul edilmez ve fazla kanama olması beklenen bir durum da değildir. Derhal gerekli kontrol ve muayenelerin yapılması gerekir. Kanamanın az olması ancak yüksek vücut ateşi ya da kötü kokulu vajinal akıntı olması gibi durumlarda da doktorunuz ile görüşmelisiniz. Embriyo transferinin ardından tek kriter kanama miktarı olmamalıdır.

İlginizi çekebilir –> https://www.drismetyildirim.com/sperm-hareketliligi-kac-olmali

Embriyo Transferi Sonrası Cinsel İlişki

Öncelikle embriyonun transfer edilmesinin ardından anne adaylarının hayatlarında çok ciddi kısıtlamalar yapmaya gerek olmadığını belirtelim. Ancak doktorunuz tarafından belirtilen süre boyunca cinsel perhiz uygulamanız da gerekebilir. Bu süre genellikle gebelik testini pozitif çıkmasına kadar geçen süre oluyor.

Ancak bazı durumlarda bir süre daha cinsel ilişki yasağına uyulması da gerekebilir. Embriyonun transfer edilmesinden sonra anne adayının sürekli yatması gerektiği ise doğru değil. Doktor tarafından belirtilmediği sürece anne adayının gebelik testine kadar geçen 12 gün boyunca istirahat etmesine asla gerek yoktur. Anne adayı günlük rutinine geri dönebilir ve çalışma hayatına da ara vermek zorunda değildir. Sadece vücudu çok fazla zorlayan ağır sporlardan ya da aşırı uzun süren egzersizlerden kaçınmak gerekir.

Embriyo Transferinden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tüp bebek tedavisi ve embriyonun transferine dair halk arasında çok fazla yanlış bilgi olduğunu fark edebiliyoruz. Bu bilgilerin doğrularını da sizlere aktaracağız. Anne adayının embriyo transferi sonrasında dikkat etmesi gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Embriyo transferinin ardından basit günlük ev işlerinin yapılmasında hiçbir sakınca yoktur
  • Hapşırma ve öksürme gibi davranışların embriyoya hiçbir zararı olmaz
  • Anne adayının uzun süre ayakta durması, tüp bebek tedavisinin düşükle sonuçlanacağı anlamına gelmez
  • Transferin yapıldığı gün duş alınmaması önerilir
  • Embriyo transferi sonrasında sauna, hamam, kaplıca gibi ortamlarda bulunmamak gerekir
  • Transfer sonrasında doktorun bilgisi olmadan asla ilaç kullanılmamalıdır
  • Ağrı kesici ilaç alımı konusunda da mutlaka doktora danışılmalıdır
  • Embriyo transferinin ardından alkol, sigara ve aşırı kafein tüketiminden uzak durulmalıdır
  • Erken dönemde gebelik testi yapılarak çıkan sonuca itibar edilmemelidir, gebelik testi için en az 12 gün beklenmelidir

Mutlaka okumalısın –> https://www.drismetyildirim.com/tup-bebek-asamalari

Dondurulmuş Embriyo Transferi Nedir?

Tüp bebek tedavisinde döllenmenin ardından sağlıklı olan embriyoların daha sonra kullanılması amacıyla dondurulması mümkün olabiliyor. Hücrelerin içerisinde bulunan suyun kristalleşmesini ve embriyoya zarar vermesini önlemek amacıyla, kriyoprezervasyon adı verilen bir işlem uygulanıyor ve bu işlemde de hücre içerisinde bulunan su kriyoprotektan adı verilen bir madde ile değiştiriliyor. Sonrasında dondurma aşamasına geçiliyor.

Dondurulan embriyolar çok uzun süre canlı kalabiliyor. Hatta dondurulan embriyonun 10 yıl sonrasında transfer edilmesi ile elde edilen gebelik örnekleri mevcuttur. Dondurulan bir embriyonun rahme transfer edilmesi de aynı yöntemle gerçekleştirilir.

Embriyo Transferi Sonrası Tutunma Ne Zaman Olur?

Elbette her kadında embriyo transferi sonrasında embriyonun rahme tutunması aynı süre içerisinde gerçekleşmez. Ancak transferin ardından 48 saat içerisinde embriyonun rahim duvarına kendiliğinden tutunması beklenir. Tutunamayan embriyolar adet kanaması ile vücuttan atılır. Çiftler embriyonun tutunamaması durumunda ne yapılması gerektiğini de merak edebiliyor.

Böyle bir durumda dondurulmuş embriyoların ideal zaman içerisinde yeniden transferi denenebilir. Bu yöntem tüp bebek tedavisine en baştan başlama zorunluluğunu ortadan kaldırır ancak dondurulmuş embriyo olmaması ya da embriyonun rahme tutunmasını engelleyecek bir sorun tespit edilmesi, gelişmesi durumunda tedaviye yeniden başlanması gerekecektir. Tüp bebek tedavisi ve embriyo transferi hakkında merak ettiğiniz konuları yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/tup-bebek-nedir

CategoryTüp Bebek