Tüp bebek tedavisi doğal yollarla hamilelik elde edilemediğinde devreye giren yardımcı üreme tekniklerinden biridir. Düzenli olarak korunmasız cinsel ilişki yaşayan çiftlerin 1 yıl içerisinde gebelik elde etme olasılığı % 85 olarak görülüyor. Bu 1 yıl içerisinde gebelik oluşmadığında kısırlıktan söz edilebilir ve çiftlerin bebek sahibi olmalarını engelleyen unsurlar araştırılabilir. Kısırlık tanısı konduktan sonra kısırlığa neden olan faktörlere yönelik tedavi seçenekleri değerlendiriliyor.

IVF tedavisi de işte bu noktada devreye giriyor. Başarı oranı son derece yüksek olan tüp bebek tedavisinde genel prosedür anne ve baba adayından alınan üreme hücrelerinin laboratuvar ortamında buluşturulmasıdır. Ardından embriyonun anne adayına transfer edilmesi ile tedavi süreci tamamlanıyor. IVF tedavisine ne zaman başlanmalı sorusunun yanıtına da değineceğiz ancak öncesinde bu yardımcı üreme tekniğinin başarı oranlarından söz edelim.

Tüp Bebek Tedavisinde Başarı Oranı Nedir?

Elbette tüp bebek tedavisi ile günümüzde son derece başarılı sonuçlar elde edilebiliyor. Ancak bu tedavinin başarısının çeşitli unsurlardan etkilendiğini de belirtmek gerekiyor. Genel olarak başarı oranı % 45 ile % 75 arasında değişiyor. Anne adayının yaşı ise bu tedavide en kritik unsurdur.

Çünkü kadınlarda yaş ilerledikçe doğurganlık da azalıyor ve yumurta rezervlerinin azalması başarı şansını düşüren en önemli faktörlerden biri olarak değerlendiriliyor. Kadınlarda 35 yaştan sonra yumurtalık rezervlerinde azalma başlar ve 40 yaş sonrasında bu azalma da ivme kazanır. Bu nedenle belirli bir yaşta olan çiftlerin IVF tedavisine başvurması için düzenli 1 yıllık cinsel ilişkiyi beklememesi, 6 ay sonrasında gebelik elde edilemediğinde bu yardımcı üreme tekniğinden faydalanması önerilir.

Erkeğin yaşının tüp bebek tedavisinin başarısında etkili olmadığı düşünülüyor ancak bu bilgi doğru değildir. Erkeklerde de yaş ilerledikçe sperm kalitesinde düşüş olabiliyor ve dolayısıyla bu durum tedavinin başarısına yansıyor. Aşırı stres, aşırı kilo, sigara ve alkol kullanımı gibi unsurların da bu tedavinin başarısını etkilediğini göz ardı etmemek gerekiyor. Tedavi süreci boyunca doktorun önerilerini ve uyarılarını dikkate almak son derece önemlidir.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/tup-bebek-asamalari

İstanbul Tüp Bebek Merkezi

İstanbul Türkiye’nin en kalabalık nüfusuna sahip olan kentidir. Bu nedenle IVF tedavisinin de en sık yapıldığı şehirlerin başında geliyor. Tüm çiftler tecrübeli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak bu tedaviden faydalanabilir.  İstanbul’da tüp bebek tedavisi görmek için mutlaka IVF merkezlerine başvurmanız gerekmiyor. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanları da bu tedaviyi yapabilir ve böylelikle çiftlerin bebek sahibi olma hayalleri gerçeğe dönüşebilir.

Tüp Bebek Tedavisine Ne Zaman Başlanır?

Çiftlerin 1 yıllık korunmasız ve düzenli cinsel ilişi yaşamasına karşın gebelik elde edilemediğinde bazı muayene ve tetkiklerin yapılması gerekiyor. Sonrasında ise tüp bebek tedavisine başlanabilir. Tedaviye ne zaman başlanmalı sorusunun yanıtı her çift için aynı değildir. Bazı çiftlerde zaman kaybetmeden tedaviye başlanması da önerilebilir.

Bu sayede tedavinin başarı oranının daha yüksek olması sağlanır. Tedaviye başlanmadan önce muayene olunması ve çiftlerin genel sağlık durumunun kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından değerlendirilmesi gerekiyor. Bunun mutlaka belirli bir günde yapılmasına gerek yok. Ancak tedavi öncesinde yumurtalıkların değerlendirilmesi ve kandaki bazı hormon değerlerine bakılmasına da ihtiyaç duyulur.

Adet kanamasının 2. ya da 3. gününde kandaki FSH, LH, TSH, E2 ve prolaktin seviyelerine bakılan test gerçekleştirilir. Ultrason ile yumurtalıkların değerlendirilmesi ve anne adayına yumurtalıkları uyaran ilacın verilmesi ile tedavi süreci de başlamış olur. Tüp bebek tedavisi, yumurtalıkların uyarılmasının ardından yumurtaların toplanması, laboratuvar ortamında döllenmenin gerçekleştirilmesi ve embriyonun anne adayına transfer edilmesi süreçleri ile tamamlanmış olur.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/tup-bebek-transferi-sonrasi

İlk Denemede Tüp Bebek Tutar mı?

Elbette tüp bebek tedavisinin ilk denemesinde gebeliğin elde edilmesi mümkündür. Ancak bu tedaviye başarıyı etkileyen çok sayıda unsur olduğunu da unutmamak gerekiyor. Bu tedavi tekrarlanabilir ve 8. hatta 10. denemede başarının elde edildiği çok sayıda hasta olduğunu da belirtmek gerekir. Her çift için ilk denemenin başarılı olacağının garantisi asla verilemez. Bu tedavide kadının yaşının 35 altında olması durumunda her denemede başarı şansı % 60 dolaylarındadır.

Fakat kadının yaşı ilerledikçe IVF tedavisinin başarı oranı da düşüyor. 35 ile 17 yaş arasında her denemede başarı elde edilme olasılığı % 45 civarındadır. 38 ila 40 yaş arasında ise bu oran % 30 civarına iniyor. 40 ile 42 yaş arasında her denemenin başarı olasılığı % 20’ye kadar geriliyor. 45 yaş üzerinde de başarı şansı bulunur ancak % 20’nin de altındadır.

Elbette bu tablo çiftleri umutsuzluğa sürüklememeli! Çünkü Türkiye de dahil olmak üzere dünyanın pek çok farklı ülkesinde ilerlemiş yaşa karşın tüp bebek tedavisiyle bebek sahibi olan pek çok çift olduğunu unutmamalısınız. Bu rakamlar sadece yapılan araştırmalar ile elde edilen veriler ve istatistiklerdir.

Bununla birlikte söz konusu tedaviden faydalanmak için geç kalmamak da önem taşıyor. Gebelik planlaması olan çiftler birkaç yıl bekleyerek sonrasında tedavi için başvurabiliyor. Oysa bu kadar beklemek gereksiz bir zaman kaybıdır. Çiftler için son derece konforlu bir süreç eşliğinde tamamlanan IVF tedavisi ile bebek sahibi olunabilir.

İlgini çekebilir –> https://www.drismetyildirim.com/tup-bebek-fiyatlari

Tüp Bebekte Kaç Yumurta Döllenir?

Kadında sadece tek bir yumurtanın olması tüp bebek tedavisinin yapılabilmesi için yeterlidir. Daha fazla sayıda yumurtanın toplanması ise en kaliteli yumurtanın seçilmesi amacıyla yapılan bir uygulamadır. Döllenen her yumurtadan sağlıklı bir embriyo elde edilemeyebilir. Döllenme problemi yumurtadan kaynaklanabileceği gibi sperm hücrelerinden kaynaklanıyor da olabilir.

Bu nedenle hastanın yumurta rezervinin de yeterli olması durumunda birden fazla sayıda yumurta erkek üreme hücreleri ile buluşturulur. Anne adayından toplanan yumurtaların tamamı döllenebileceği gibi hiç birinde döllenmenin meydana gelmeme olasılığı da mevcuttur.

Mutlaka okumalısın –> https://www.drismetyildirim.com/amh-hormonu-testi

Tüp Bebek Transfer İşlemi Ağrılı mıdır?

Öncelikle tüp bebek tedavisinde embriyo transferi işleminin yumurtanın toplanması aşamasından çok daha kolay olduğunu belirtebiliriz. Çoğunlukla embriyonun transferi sadece birkaç dakika içerisinde tamamlanıyor. Ancak hazırlık aşaması ile birlikte bu süre 10 ile 15 dakikaya kadar uzayabilir. Bu işlemin anne adayını zorlayan işlemlerden biri olmadığını belirtmek gerekiyor.

Her hastada olmasa da bazı hastalarda çok hafif düzeyde bir ağrı olabilir. Bu ağrı çoğunlukla işlemin yapıldığı gün yaşanır ve ertesi gün daha da azalarak ortadan kalkar. Anne adaylarının büyük bölümü bu hafif ağrı nedeniyle ağrı kesici ilaç kullanmaya bile gerek duymaz. Ağrının bel ve kasık bölgesinde olabileceğini söyleyebiliriz. Hastalar bu ağrının adet dönemi ağrılarından çok daha hafif oranda olduğunu dile getiriyor.

Lekelenme şeklinde çok hafif bir kanama olması da mümkündür. Hafif kanama tamamen geçici bir durumdur ve kanama da en fazla birkaç gün sürer. Embriyonun transfer edilmesinin ardından sadece 30 dakika dinlenmek yeterli olur. Sonrasında anne adayının günlük hayatına geri dönmesi mümkündür. Kadınların evde istirahat etmesine ya da klinik ortamda kalmalarına gerek duyulmaz. 12 gün beklendikten sonra kanda gebelik testi uygulanabilir. IVF tedavisine dair sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar:

CategoryTüp Bebek