Vajinadan gaz çıkması bazı kadınlarda sadece cinsel ilişki esnasında yaşanırken bazı kadınlarda günün herhangi bir zamanında yaşanan ve dolayısıyla kadınların günlük hayatını da sıkıntıya sokan problemlerden biridir. Gaz çıkarmak ile vajinadan gaz çıkması birbirinden farklıdır.

Vajinadan çıkan gaz aslında vajina içerisine sıkışan havanın dışarı çıkmasıdır. Elbette bu konu kadınlar için akıl karıştırıcı bir boyuta dönüşebiliyor. Halk arasında ‘vajinal gaz’ olarak da bilinen gaz çıkmasının ya da vajinadan ses gelmesi durumunun gebelik belirtisi olup olmadığı ya da bir hastalık belirtisi olup olmadığı da merak ediliyor. Tüm bu konulara bir açıklık kazandıracağız ancak öncesinde vajinadan neden gaz çıktığını daha detaylı mercek altına alalım.

Vajinadan Gaz Çıkması Neden Olur?

Toplumda bu sorunun tek bir nedenden kaynaklandığı düşünülse de çok sayıda farklı unsur vajinadan gaz çıkması tablosunun oluşturabiliyor. Bunun nedeni vajina da hava sıkışmasına pek çok farklı faktörün yol açabiliyor olmasıdır. Bu faktörler arasında toplumda en sık görülenleri hemen listeleyelim.

Cinsel İlişki

Cinsel ilişki esnasında vajinanın genişlemesi ve sonrasında daralması kimi zaman vajina içerisine hava dolmasına neden olabilir. Bu hava kasların kasılması ile birlikte vajina içerisinde kaldığından basit bir hareket esnasında basınçlı bir şekilde dışarıya çıkabilir.

Bu durum kadınlar tarafından vajinadan gaz çıkması olarak değerlendiriliyor olsa da aslında sadece sıkışan havanın dışarı çıkmasıdır. Kimi zaman sıkışan hava cinsel ilişki esnasında da çıkabiliyor. Kadınlar için öz güven sorunlarına bile neden olabilecek kadar önemli olan bu problem vajina genişlemesi sorunu yaşayan kadınlarda daha sık gözlemleniyor.

Öz güven sorunlarının yanı sıra cinsel isteksizlik gibi sorunlara da yol açabilen problem, vajina daraltma ameliyatı gibi yöntemler ile ortadan kaldırılabilir. Zira vajinoplasti ameliyatı için başvuran kadınların büyük bölümünün ameliyat olmak istemesi bu sorundan kaynaklanıyor.

Bilginiz olsun –> https://www.drismetyildirim.com/vajinanin-guzel-gorunmesi

Pelvik Taban Sorunları

Pelvik taban bölgesi ile ilgili yaşanan bazı sorunlar idrar kaçırma, makat ile ilgili sorunlar ya da vajinadan gaz çıkması gibi problemlere yol açabiliyor. Bu nedenle vajinadan ses gelmesinin nedenleri listesinde pelvik taban sorunları da bulunuyor.

Pelvik taban problemleri daha önce zorlu vajinal doğum yapan kadınlarda daha yaygın bir şekilde görülüyor. Böyle durumlarda hastanın şikayetlerini ortadan kaldırmaya yönelik bazı tedavi seçenekleri değerlendirilebilir. Aynı zamanda idrar kaçırma gibi sorunları ortadan kaldırmak için Kegel egzersizi gibi yöntemler de tedaviye yardımcı teknikler olarak uygulanabilir.

Fistül

Fistül vajinadan ses gelmesi problemine yol açan unsurlardan biridir. Bağırsak ile cilt arasında anormal bir kanalın oluşması şeklinde açıklayabileceğimiz fistül enfeksiyon gibi çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabiliyor. Sadece tek bir kanalın oluşması söz konusu olabileceği gibi birden fazla kanalın oluşması da mümkün olabilir.

Vajina, mesane bağırsak ve bağırsak aralarında görülen fistülün belirtileri sadece vajinal gaz değildir. Aynı zamanda idrar sızıntısı olması gibi çeşitli semptomlar da ortaya çıkabiliyor. Bu gibi durumlarda mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurulması gerekiyor.

Tampon

Kadınların adet dönemlerinde tampon kullanması vajinadan ses gelmesinin nedenlerinden biridir. Tamponun takılması esnasında vajinaya hava girebiliyor ve hava vajina da sıkışıyor. Çoğu zaman tamponun çıkarılması esnasında vajina da ki hava da dışarı çıkıyor ve bu sırada ses de duyulabiliyor. Burada bir detayın altını çizmek gerekir. Vajinadan ses gelmesi tampondan değil, tamponun takılması sırasında vajinaya hava dolmasından kaynaklanır.

Kasların Gerilmesi

Vajina kaslarının çeşitli nedenlerle gerilmesi, vajinadan ses gelmesinin sebeplerinden biridir. Genellikle vajinal muayene nedeniyle stres ve gerginlik yaşayan kadınlarda bu gibi kasılmalar olabiliyor. Kasların gevşemesi ile birlikte de vajinadan ses gelebiliyor. Çünkü kaslar gevşediğinde vajina da sıkışan hava da dışarı çıkıyor.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/vajinoplasti

Vajinadan Gaz Çıkması Bakireliği Bozar mı?

Özellikle genç kışların vajinadan gaz çıkması ile ilgili yaşadıkları en büyük endişe bu durumun kızlık zarına zarar vermesidir. Hymen dokusu yani kızlık zarı vajinadan gaz çıkması esnasında yırtılmaz. Zira kızlık zarının ortasında küçük bir delik olduğunu unutmamak gerekiyor.

Adet dönemlerinde kadın dışarı akması bu küçük delik sayesinde gerçekleşiyor. Bu nedenle vajina da hava birikmesi ve sıkışan havanın dışarı çıkmasının kızlık zarını yani bakireliği bozması teknik olarak mümkün değildir. Kızlık zarı ince bir doku olsa da esnek bir yapıya sahiptir. Sıkışan havanın dışarı çıkması gibi nedenlerle kızlık zarının yırtılması, bütünlüğünü kaybetmesi mümkün olmaz.

Vajinadan Gaz Çıkması Nasıl Geçer?

Vajina da sıkışan havanın çıkması için en basit yöntem yere çömelmektir. Bu esnada vajinal kaslar hafifçe açılır ve vajina içerisinde sıkışan havanın dışarı çıkması da mümkün hale gelir. Ancak vajinadan ses gelmesi sorununu sıklıkla yaşayan kadınların mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmesi gerekiyor.

Çünkü bu durumda neden vajina da sürekli hava birikmesi sorununun yaşandığı araştırılabilir. Sonrasında bu problemi ortadan kaldırmaya yönelik tedavi seçenekleri değerlendirilebilir. Genellikle vajina genişlemesinden kaynaklanan bu sorun tek bir seans halinde uygulanan vajina daraltma ameliyatı ile giderilebiliyor. Bu konuda da doktorunuza danışabilirsiniz.

Vajinadan Ses Gelmesi Hamilelik Belirtisi mi?

Toplumda gebelik belirtileriyle ilgili çok sayıda yanlış inanış olduğunu gözlemleyebiliyoruz. Bunlardan biri de vajinadan gaz çıkması sorunudur. Vajinadan ses gelmesi bir hamilelik belirtisi değildir. Gebelik erkek ve kadın üreme hücrelerinin buluşması, döllenmenin gerçekleşmesi ve embriyonun rahme tutunması ile gelişen bir süreçtir.

Dolayısıyla vajinaya hava girmesinin hamilelik ile bir ilgisi bulunmuyor. Hamile kalmadan önce yaşanan cinsel ilişki esnasında vajinaya hava girmesinin de gebelik ile herhangi bir ilgisi bulunmuyor. Bu hava ilişki sırasında ya da sonrasında dışarı çıkacaktır. Vajinadan ses gelmesinin kişinin hamile kalma olasılığı üzerinde de bir etkiye sahip olmadığının altını çizmek gerekiyor.

İlginizi çekebilir –> https://www.drismetyildirim.com/labioplasti-nedir

Vajinadan Gaz Çıkmasının Tedavisi Var mı?

Bu sorunun neden yaşandığının belirlenmesi çok büyük önem taşıyor. Sonrasında vajinadan gaz çıkması sorununa yol açan unsurların ortadan kaldırılmasına yönelik bir tedavi prosedürü uygulanabilir. Bu sorun çoğunlukla vajina genişlemesinden kaynaklanıyor ve vajina genişlemesi de pek çok farklı faktöre bağlı olarak ortaya çıkabiliyor.

Tedavi ise sorunun kaynağını ortadan kaldırmaya yönelik olarak planlanıyor. Genellikle vajinanın genişlemesinden kaynaklanan bir sorun olması, tedavinin de vajina daraltma ameliyatı ile yapılmasını beraberinde getiriyor.

Cerrahi müdahale ile vajinaya ideal sıklığın kazandırılması, kadınların sıklıkla yaşadıkları vajinadan ses gelmesi sorununu ortadan kaldırabiliyor ve özellikle cinsel yaşam konforlarını yeniden kazanmaları mümkün olabiliyor. Ancak farklı sorunlardan kaynaklı olarak vajinadan gaz çıkmasının yaşanması durumunda tedavi de yine farklı şekilde uygulanabilir.

Vajinadan Ses Gelmesi Hastalık Belirtisi mi?

Öncelikle vajinadan ses gelmesi durumunun her zaman bir hastalık belirtisi olmadığını belirtelim. Ancak bazı hastalıklar, özellikle pelvik taban bölge ile ilgili yaşanan hastalıklar bu soruna neden olabiliyor.

Dolayısıyla kadınların yaşadığı bu sorunun bir hastalık belirtisi olup olmadığının belirlenmesi için öncelikle doktora başvurmanız ve gerekli muayene ile tetkiklerin yapılmasını sağlamanız gerekiyor. Sonrasında doktorunuz tarafından şayet bir hastalık belirlenirse tarafınıza bilgi verilecek ve gerekli tedaviye başlanacaktır. Vajinadan ses gelmesine dair sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Önerdiğimiz diğer makalemiz –> https://www.drismetyildirim.com/takvim-metodu

CategoryJinekoloji