Vajinal akıntı vajina içerisinde yer alan salgı bezleri tarafından salgılanan ve döküntülerin vücuttan tahliye olması gibi son derece önemli fonksiyonlara sahip olan bir sıvıdır. Vajina sağlığının korunmasında son derece önemli olan vajina akıntısının her kadında aynı miktarda ya da aynı sıklıkta olması beklenemez. Her ay kadınlarda vajinal akıntının miktarında ve renginde bazı değişimler olabilir. Yumurtlama döneminde vajinal akıntıda değişiklik olması son derece normal bir durumdur.

Ancak vajinadan koku gelmesi durumunda çeşitli sağlık sorunlarına dair şüphe uyanır. Enfeksiyon gibi çeşitli sorunlara bağlı olarak vajinadan kötü koku gelebilir ve böyle durumlarda mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurulması gerekir. Özellikle vajinal akıntıda balık kokusu olması çok sayıda kadının yaşadığı problemlerden biridir. Bunun ne anlama geldiğini ve ne yapmak gerektiğini açıklamadan önce vajinal akıntının belirtilerini gözden geçirelim.

Vajinal Akıntının Belirtileri

Elbette vajinal akıntı tıbben normal kabul edilen ve vajina sağlığı bakımından da önem arz eden bir durumdur. Tıbbi anlamda normal kabul edilmeyen ve nedeninin araştırılmasına ihtiyaç duyulan vajina akıntısı belirtilerini ise şu şekilde sıralayabiliriz:

• Yüksek ateş
  • Karın ya da kasıklar bölgesinde ağrı olması
  • Hızla kilo kaybı yaşanması
  • Sıklıkla idrara çıkma
  • Sürekli yorgun ve bitkin hissetme

Bu belirtilerin tamamı pek çok farklı hastalığa işaret edebilir. İşte bu nedenle mutlaka belirtilerin dikkate alınması ve en kısa zamanda kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşülmesi gerekiyor. Vajinal akıntıda istenmeyen değişimlerin olmasını tüm kadınlar dikkate almalıdır. Tüm hastalıklarda erken tanının son derece önemli olduğunu unutmamak gerekiyor.

Vajinal Akıntı Tedavisi Nasıldır?

Kadınlarda problemli vajinal akıntı sorununun çok sayıda farklı nedenden kaynaklandığını belirtmek gerekiyor. Bu nedenle sadece tek bir tedavi prosedüründen söz edilemez. Sorunun kaynağının belirlenmesi için bazı test ve muayenelerin yapılmasına ihtiyaç duyulur. Sonrasında ise muayene sonuçları, hastanın öyküsü ve test sonuçları bir arada değerlendirilerek en ideal tedavi protokolü uygulanır.

Şayet vajinal akıntı sorununa neden olan maya enfeksiyonları ise bu durumda hastanın genel sağlık tablosunun da uygun olması halinde antifungal ilaç kullanımı tercih edilebilir. İlaçlar jel formunda olabildiği gibi krem şeklinde de üretilebiliyor. Hastada istenmeyen vajinal akıntıya yol açan bakteriyel vajinozis ise antibiyotik ilaç kullanımı ya da antibiyotik içeren kremlerin kullanılması gibi seçenekler değerlendirilebilir. Ancak elbette tanı konması için hastanın öyküsü de önem taşıyor ve bu doğrultuda aşağıdaki soruların yanıtlarının doktora aktarılması gerekiyor.

• Anormal akıntı kaç gün önce başladı?
  • Akıntının rengi nasıl?
  • Vajinal akıntıda kötü koku mevcut mu?
  • Vajina içinde veya çevresinde kaşıntı, ağrı veya yanma oluyor mu?
  • Birden fazla cinsel partnerle ilişki durumu var mı?
  • Cinsel ilişkide hangi yöntemle korunma sağlanıyor?
  • Vajinal duş esnasında parfüm içerikli kozmetik ürünler kullanılıyor mu?

Bu soruların yanıtları istenmeyen vajinal akıntının kaynağının tespit edilmesi açısından önem taşıyor ve hasta tarafından doktora en doğru bilgilerin aktarılması gerekiyor.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/vajinadan-gaz-cikmasi

Vajinal Akıntı Nasıl Geçer?

Normal olmayan vajinal akıntı ancak tıbbi bir tedavi uygulanması yoluyla geçer. Bu konuda yapılan en büyük hata hastaların gelişigüzel yöntemleri uygulamasıdır. İnternet ortamında doğru olmayan çok fazla bilgi olduğunu görebiliyoruz. Bu bilgiler hastaların vajina kokusundan ya da vajinal akıntıdan kurtulmaya çalışırken çok daha farklı sağlık sorunları yaşamalarına yol açabiliyor.

Bunlar arasında en yaygın olanı bitki kullanımıdır. Bitkilerin kaynatılması ve bu suyla vajinal duş alınması gibi yöntemler vajina florasına çok ciddi zararlar verebilir. Aynı zamanda vajina bölgesinde cilt sağlığını da bozabilir. Bu tür bilgilere itibar etmek yerine tıbbi tedavinin uygulanması ve öncesinde de sorunun kaynağının tespit edilmesini tercih etmelisiniz. Bu sayede doğru olmayan gelişigüzel yöntemlerin uygulanmasından kaynaklanabilecek olası yeni sorunlardan da kurtulmuş olursunuz.

Tedavi süresi boyunca doktorun önerilerine uyulması da tedavinin başarısında son derece etkilidir. Pamuklu iç çamaşırlarının kullanılması, adet dönemlerinde pedlerin sıklıkla değiştirilmesi, şayet doktorunuz tarafından yasaklanırsa cinsel ilişki yasağına harfiyen uyulması gibi unsurlar uygulanan tedavilerde sanıldığından çok daha fazla önem taşıyor.

Mutlaka okumalısın –> https://www.drismetyildirim.com/vajinanin-guzel-gorunmesi

Kokulu Akıntı Neden Olur?

Öncelikle sağlıklı ve normal vajinal akıntı ile sağlıksız ve normal olmayan vajinal akıntının birbirinden ayırt edilmesi gerekir. Kadınlarda aşağıda sıraladığımız durumlarda vajinal akıntıda artış olur ve bu durum bir sağlık sorunu değil, aksine beklenen ve gayet normal bir durumdur.

• Yumurtlama dönemine girilmesi
  • Cinsel uyarılma olması
  • Egzersiz yapma
  • Bazı doğum kontrol haplarının kullanımına başlanması
  • Aşırı stres yaşamak

Bir de vajinadan koku gelmesi gibi çeşitli şikayetlere de yol açabilen, vajina florasının dengesinin bozulmasına yol açabilen çeşitli ağlık sorunları ya da davranışlar bulunuyor. Bunları da hemen kısa bir liste halinde aktaralım:

• Antibiyotik ilaç ya da steroid kullanımı
  • Bakteriyel vajinozis hastalığı
  • Rahim ağzı kanseri
  • Klamidya ya da gonore gibi bazı hastalıklar
  • Şeker hastalığı (diyabet)
  • Bazı kozmetik ürünlerin vajinal duş için kullanımı
  • Ameliyat sonrası pelvik enfeksiyon olması
  • Pelvik inflamatuar hastalık (PID)
  • Trichomonas enfeksiyonu mevcudiyeti
  • Vajinal atrofi durumu
  • Vajinit
  • Maya enfeksiyonları

Yukarıda sıralanan durumlarda vajinal akıntıda istenmeyen değişimler olabilir ve haliyle en kısa zamanda kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşülmesi gerekir. Ayrıca vajinadan koku gelmesi durumunda hiçbir belirtinin ortaya çıkmamış olması durumunda bile mutlaka doktorunuz ile görüşmelisiniz.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/vajinoplasti

Vajinal Akıntı Türleri Nelerdir?

Genel olarak vajinal akıntı türleri şu şekilde sıralanabilir:

Beyaz Renkte Akıntı

Beyaz renkte akıntı kritiktir. Şayet akıntı adet döngüsü başında meydana geliyorsa ve beyaza yakın bir renkteyse normal kabul edilir. Ancak süt kesiği benzeri bir kıvam söz konusuysa ve bu kıvama kaşıntı da eşlik ediyorsa mantar şüphesi doğar ve mutlaka hastanın kontrolden geçirilmesi gerekir.

Berrak ve Akışkan Akıntı

Yumurta akı benzeri bir görünüm sergileyen, berrak ve hafif akışkan olan akıntının tıbben son derece normal olduğunu belirtelim. Bu akıntı türü genellikle yoğun egzersiz ya da spor yapılması sonrasında yaşanıyor.

Berrak ve Mukus Benzeri Akıntı

Berrak ve aynı zamanda mukus benzeri akıntı olması normaldir ve kadınların yumurtlama dönemlerinde meydana gelen bir akıntı türüdür.

Kahverengi veya Kanlı Akıntı

Şayet kahverengi ya da kanlı akıntı adet döneminin hemen öncesinde normal kanamanın bitimini takiben görülüyorsa sağlık sorunu olduğu anlamına gelmez. Ancak adet dönemleri dışında olması erken gebelik belirtisi olabileceği gibi rahim ağzı kanseri belirtisi de olabilir. Ayrıca fibroid gibi bazı anormal büyümelerden de kaynaklanabilir. Rahim içi enfeksiyon durumunda da akıntının formu bu şekilde olabilir.

Sarı veya Yeşil Akıntı

Yeşil ya da sarı renkte vajinal akıntı tıbben normal kabul edilmez. Bu renkte akıntıya kötü kokunun eşlik etmesi ve kıvamın da yoğun olması, cinsel yolla bulaşan trichomonas enfeksiyonu belirtisi olarak değerlendirilir. Bu enfeksiyon kaşıntı, yanma ve sık idrara çıkma gibi belirtiler de gösterebilir ve mutlaka tedavi edilmesi gerekir.

Vajinadan Balık Kokusu Gelmesi

Balık kokusuna benzeyen bir koku kadınlar tarafından vajinadan koku gelmesi olarak değerlendirilebiliyor. Bu durum ilk olarak bakteriyel enfeksiyon şüphesini doğurur ve mutlaka gerekli muayene ile testlerin yapılması için doktora başvurulmalıdır. Vajinal akıntı hakkında sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Önerdiğimiz diğer makalemiz –> https://www.drismetyildirim.com/kadin-ureme-organlari

CategoryJinekoloji