jinekolojik-problemler

Ergenlik çağından menopoza kadar her dönemde kadınlarda adet düzensizlikleri görülebilir. Sıkıntı, stres, kilo alıp verme, fiziksel yorgunluk, hava değişimi, rahim ve yumurtalıkların mikrobik hastalıkları, yumurta kistleri ve rahimde miyomlar düzensizlik sebebi olabilir. Adetlerde gecikmeler olabileceği gibi, erken adet görmede önemlidir. Jinekolojik muayene ve ultrasonografik inceleme ile tanı ve tedavi yapılır.

Yumurta Kisti

Ergenlik çağından menopoz dönemine kadar yumurtalar da içi sıvı veya kan ile dolu kistler meydana gelebilir. Yaş ilerledikçe kistlerin kötü huylu olma riski artar. Özellikle 5’cm geçen kistler de patlama olasılığı yüksekliğinden dolayı ameliyat uygun seçenek olabilir. Kistlerin sebebini anlamak için uygulanan bazı kan testleri de mevcuttur.

Rahimde Miyom

Özellikle 35’yaşından sonra rahimde meydana gelen iyi huylu tümördür. Her 10’kadından 3-4 tanesinde vardır. Aşırı kanama, ağrı, düşük, erken doğum, etraf organlara da bası yapabilir. Aşırı kanama durumlarında miyom ameliyatı uygun tedavi yöntemidir. 40’yaşından sonra miyomu olan kadınlarda genellikle rahim komple alınır.

Vajina ve Rahim Mikrobik Hastalıkları

Vajina, rahim ve yumurtalarda değişik mikroplara bağlı olarak iltihabi durumun meydana gelmesidir. Akıntı, kanama, ağrı, koku, yüksek ateş gibi durumlar ortaya çıkabilir. Bir kısım mikrobik durumlar ilişki ile de bulaşabilir, dolayısıyla eşe de tedavi uygulanması gerekir. Enfeksiyonun tipine göre uygun antibiyotik tedavisi yapılır.

Menopoz

Yumurtalar da ki doğurganlığı sağlayan hücrelerin bitmesine bağlı olarak ortaya çıkan östrojen hormonunun üretilmediği dönemdir. Ateş basması, uykusuzluk, sinirlilik,  gece terlemesi, konsantrasyon zayıflığı, unutkanlık ve de ileri dönemde kemik erimesi meydana gelir. Menopoz tedavisi uygun olan kadınlarda östrojen hormonu takviyesidir.

Detaylı bilgi için bize ulaşın:

CategoryJinekoloji