hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu

Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu anne adaylarının sık yaşadığı problemlerden biridir. Sadece anne adayının değil anne karnındaki bebeğin sağlığını da olumsuz yönde etkileyen hatta erken doğuma bile neden olabilen bu problem, özellikle gebeliğin 6. haftası ile 24. haftası arasın da yaşanıyor ve anne adaylarının günlük yaşantısını da sıkıntıya sokabiliyor.

Gebelik döneminde yaşanan tüm rahatsızlıklarda olduğu gibi idrar yolu enfeksiyonunda da erken tanı büyük önem taşıyor. Çünkü bakterilere henüz enfeksiyona yol açmadan ilaç tedavisi ile müdahale edilebiliyor ve daha kısa bir tedavi süreci eşliğinde anne adayının yaşadığı sorunlardan kurtulması sağlanabiliyor. Bu nedenle anne adayları idrar yolu enfeksiyonunun belirtileri ortaya çıktığında derhal kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmalı, bu belirtileri kesinlikle ciddi almalıdır.

Bilgin Olsun –> https://www.drismetyildirim.com/hamilelik-belirtileri-nelerdir

Hamilelikte İdrar Yolu Enfeksiyonu Belirtileri

Kimi zaman hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu hiçbir belirti göstermeyebiliyor. Kimi zaman da grip ya da nezle rahatsızlıklarında ortaya çıkan belirtiler ile benzer semptomlar görülebiliyor. Yaygın şekilde ortaya çıkan belirtileri ise şu şekilde sıralayabiliriz:

• İdrar yaparken ağrı, yanma ya da sızı olması
  • Çok sık idrara çıkma
  • İdrarda kan ya da mukus bulunması
  • Kasık bölgesinde ağrı ya da kramp olması
  • Yeşile ya da sarıya çalan renkte, kötü kokulu vajinal akıntı
  • Cinsel ilişkinin ağrılı olması
  • İdrar kaçırma
  • Vücut ateşi, terleme ve titreme
  • İdrar renginde koyulaşma
  • İdrarda kötü koku olması
  • Vajinal kaşıntı
  • Geceleri sıklıkla idrar yapma isteği nedeniyle uyanma
  • İdrar miktarında artış ya da azalma olması
  • İdrar torbası bölgesinde baskı hissi ve ağrı olması

İdrar yolu enfeksiyonunun tedavi edilmemesi durumunda böbrek enfeksiyonuna da yol açabildiğinin altı çizilmelidir. Bu durumda yukarıda sıraladığımız belirtilere mide bulantısı, kusma, sırt ve böbreklerin olduğu yan kısımlarda şiddetli ağrı gibi şikayetler de eşlik edebilir. Gebelik döneminde idrar yolu enfeksiyonunun mevcudiyeti basit bir tahlil ile anlaşılabilir.

Ancak tedavide geç kalınması, anne adaylarının belirtileri hamileliğe bağlayarak dikkate almaması gibi durumlarda tablo çok daha ciddi bir boyut kazanabilir. Bu durumda sistit gibi çeşitli sorunların da ortaya çıkabileceğinin, anne adaylarını daha zorlu ve uzun süreli bir tedavi sürecinin bekleyeceğini unutmamak gerekiyor.

Tıkla Öğren –> https://www.drismetyildirim.com/hamilelikte-beslenme

Gebelikte İdrar Yolu Enfeksiyonu Neden Olur?

Bilindiği gibi hamilelik, vücutta pek çok farklı değişimin meydana geldiği bir dönemdir. Bu değişimler kimi zaman bağışıklık sistemini baskılayabiliyor, organların işlevlerini tamamıyla yerine getirmesini sıkıntıya sokabiliyor ya da vücudun bazı rahatsızlıklara daha açık hale gelmesine neden olabiliyor.

Zira hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu da çoğunlukla vücutta gebelikten kaynaklanan bu değişimlere bağlı olarak ortaya çıkıyor. Uterusun gebelik boyunca büyüyor olması, mesaneye baskı yapmasına yol açar. Bundan kaynaklı olarak da mesane tam olarak boşalamayabilir ve bu durum da enfeksiyon sonucunu doğurabilir.

Elbette idrar yolu enfeksiyonu gebelik döneminde farklı nedenlere bağlı olarak da ortaya çıkabiliyor. Vajinal temizliğin doğru şekilde yapılmaması, sıklıkla idrarı tutmak gibi nedenler ile birlikte şeker hastalığı ya da daha önce bazı üriner rahatsızlıklar yaşamış olmak da vücudu idrar yolu enfeksiyonuna karşı daha savunmasız kılabiliyor.

Bağırsaktan gelen bakterilerin de gebelik döneminde idrar yolu enfeksiyonuna yol açabildiğini belirtelim. Böbreklerde taş olması ya da yapısal bazı böbrek sorunları, immün sistemini baskılayan rahatsızlıkların da bu tür problemlere neden olabildiğini belirtmek gerekir. Hangi nedenle ortaya çıkıyor olursa olsun belirtilerin dikkate alınması ve doktora bu konuda bilgi verilmesi çok büyük bir önem taşıyor.

Şuna da bir bakın deriz –> https://www.drismetyildirim.com/bebegin-cinsiyeti-ne-zaman-belli-olur

Hamilelikte İdrar Yolu Enfeksiyonu Bebeğe Zarar Verir mi?

Anne adayları hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu yaşadıklarında bebeklerinin bu durumdan nasıl etkileneceğini de merak ediyor. Ancak bu rahatsızlığın anne karnındaki bebeğe zarar vermediğini söylemek olanaksızdır. Çünkü vücut ateşinin enfeksiyona bağlı olarak yükselmesi rahimde kasılmalara yol açabiliyor.

Bu da doğumun olması gerekenden daha erken süreçte gerçekleşmesini beraberinde getiriyor. Tedavi edilmeyen idrar yolu enfeksiyonlarının erken doğum nedeni olabileceğini unutmamak gerekir. Su kesesinin açılması gibi çeşitli sorunlara da yol açabildiği için bebekler de idrar yolu enfeksiyonundan etkileniyor. Hatta bu sorunun maalesef bebekler için hayati risk de doğurduğunu belirtmek gerekir.

Erken doğum ve düşük doğum ağırlığı gibi sorunlara neden olabilen idrar yolu enfeksiyonunun tedavi edilmesi durumunda ise anne karnındaki bebeğin herhangi bir zarar görmediğini belirtmek gerekir. Tedavide kullanılan ilaçlar anne adaylarının ya da bebeklerin sağlığını olumsuz yönde etkilemiyor. Aynı zamanda tedavinin yapılması durumunda doğum şeklinin değiştirilmesine de gerek olmaz. Gebelik döneminde idrar yolu enfeksiyonu geçirmiş olmak, spesifik durumlar dışında vajinal doğuma engel değildir.

Bilgin Olsun –> https://www.drismetyildirim.com/cin-takvimi-cinsiyet-hesaplama

Hamilelikte İdrar Yolu Enfeksiyonu Tedavisi Nasıl Yapılır?

hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu tedavisi

Tedavi cerrahi müdahale ile değil ilaç kullanımı prosedürü ile gerçekleştiriliyor. Özellikle erken tanı durumunda bakteriler henüz enfeksiyona yol açmadan tedaviye başlanması çok daha kısa süreli bir tedavi ile sorunun ortadan kaldırılmasını sağlayabiliyor. Anne adayının hamileliğin kaçıncı haftasında olduğu, genel sağlık durumu ve enfeksiyonun ne oranda ilerlediğine bağlı olarak hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu tedavisinde antibiyotik ilaçlar reçete ediliyor. Ancak öncesinde idrar tahlili yapılması istenebilir.

Antibiyotik ilaçların düzenli ve belirtildiği dozajda kullanımı çok büyük bir önem taşıyor. Kimi zaman hastanın yaşadığı bazı sıkıntıları gidermek adına antibiyotik ilaçlar ile beraber ateş düşürücü ya da ağrı kesici özellikte olan ilaçlar da doktorunuz tarafından reçete edilebilir. Genellikle bir hafta ila 10 gün arasında değişen bir sürede tedavi tamamlanır. Çok ilerlememiş olan enfeksiyonlarda bu süre zarfında ilaç kullanımı yeterli olabiliyor ve hastalar ilaç almaya başladıkları 3. günde pek çok şikayetten kurtulmuş oluyor.

Ancak bu tedavinin idrar yolu enfeksiyonu için geçerli bir prosedür olduğunun altını çizelim. Şayet hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu tedavi edilmezse ve piyelonefrite yani böbrek enfeksiyonuna dönüşürse bu durumda yatarak tedavi uygulanması gerekebilir. Çünkü bu rahatsızlığın anne adayı ve bebeği etkileyen sistemik bazı riskleri bulunur. Özellikle erken doğum riskinin ciddi düzeyde artması nedeniyle yatarak tedavi zaruri bir hal alabilir.

Tıkla Hemen Öğren –> https://www.drismetyildirim.com/yumurtlama-donemi-hesaplama

Hamilelikte İdrar Yolu Enfeksiyonu Kanama Yapar mı?

İdrar yolu enfeksiyonu ile kanama arasında bir bağ olduğunu belirtmek güçtür. Çünkü hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu çoğu zaman vajinal bir kanamaya neden olmaz. Çok ender durumlarda idrarda kan olması gibi bir durum görülebilir. Ancak bu durumu vajinal kanama ile karıştırmamak gerekiyor.

Şayet vajinadan kan gelmesi gibi bir semptom yaşanırsa derhal kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşülmelidir. Çünkü hamileliğin ilk dönemlerinde yaşanan yerleşme kanaması dışındaki hiçbir vajinal kanama tıbben normal kabul edilmez. Nedeni idrar yolu enfeksiyonu olmasa bile mutlaka doktorunuza bilgi vermelisiniz. Bu sayede kanamanın nedeni araştırılabilir ve gerekli müdahale yapılabilir.

Hamilelik döneminde idrar yolu enfeksiyonundan korunmak için dikkat edebileceğiniz bazı unsurları da hemen aktaralım:

• Her gün 3 litre su tüketin
  • Çok dar kıyafetler giymeyin
  • İdrarınızı tutmayın ve düzenli aralıklarla mesanenizi boşaltın
  • Her gün iç çamaşırınızı değiştirin
  • Vajinal temizliği doğru şekilde yapın
  • Cinsel ilişki öncesinde ve sonrasında mesaneyi boşaltın

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar: