fsh normal degeri kactır

FSH normal değeri kaç olmalıdır sorusu özellikle hamile kalmak isteyen kadınların gündeminde yer alıyor. Çünkü hamilelik için bu hormonun vücutta belirli bir seviyede olması gerekiyor. Çok sayıda çiftin bebek sahibi olmasını engelleyen ana unsur hormon değerleridir. Bu nedenle kadınlarda adet döneminin 3. gününde test yapılarak FSH hormonu kontrol edilir. Bu dönemde hormon değerinin 10’un altında olması normaldir. Adet döneminden sonra yapılan testlerde hormon değeri daha yüksek çıkabiliyor. Bu nedenle testin doğru zamanda yapılması da sonucun yanıltıcı olmaması açısından önem taşıyor.

FSH Hormonu Nedir?

‘Follicule Stimulating Hormone’ ifadesinin baş harflerinden yapılan kısaltma FSH hormonu yani folikül uyarıcı hormondur. Bu hormon sadece kadınlarda değil erkeklerde de bulunuyor ve üreme sistemi açısından da büyük önem taşıyor. Beyindeki hipofiz bezinden salınan hormon bireylerin ergenlik gelişimlerinin yanı sıra erkeklerde testislerin kadınlarda ise yumurtalıkların işlevini yerine getirebilmesini sağlıyor. Zira kadınlarda yumurta foliküllerinin olgunlaşmasını sağlıyor olması FSH normal değeri kaç olmalıdır konusunu da gündeme taşıyor. Adet döngüsünün devamında da büyük önem taşıyan hormon, estradiol üretimini de artırıyor.

LH hormonu ile FSH hormonunun yapısal bakımdan benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz. Glikoprotein yapısında olan bu hormonların alfa üniteleri aynıdır ancak beta ünitelerinde kendine özgü özellikleri bulunur. Vücuttaki FSH hormon değerinin ölçülmesi için kan numunesi ile yapılan bir test yeterli oluyor. Kısırlık tedavisi sürecinde FSH normal değeri kaç olmalıdır konusu kadınlar için daha fazla önem taşıyor. Tedavi süresi boyunca bu hormon değerinin belirli aralıklarla ölçülmesine de ihtiyaç duyulabiliyor.

Bilgin olsun –> https://www.drismetyildirim.com/asilama-nedir

FSH Testi Neden İstenir?

Çoğu zaman FSH normal değeri kaç olmalıdır sorusu, doktor tarafından test yapılması istendiğinde gündeme geliyor. Bu test kısırlığın altında yatan unsurun tespit edilebilmesi için istenir. Erkeklerde testis yetersizliğinin tespit edilebilmesi, sperm sayısının az olması durumunda bunun nedeninin anlaşılabilmesi için de test yapılmasına ihtiyaç duyulabiliyor. Aynı zamanda sertleşme sorunları ya da cinsel fonksiyon sorunlarının değerlendirilmesinde de FSH hormon değerleri önem taşıdığından FSH normal değeri kaç olmalıdır konusu erkekler için de önemlidir. Kadınlarda kısırlığın yanı sıra menopoz döneminin belirlenmesi, adet düzensizliğinin nedeninin araştırılması ya da yumurtalık yetersizliği gibi durumlarda da söz konusu testin yapılması talep edilebilir.

FSH Hormonu Kaç Olmalıdır?

Öncelikle FSH hormonu değerlerinin kişinin yaşına ve kadınların adet dönemlerine göre değişkenlik gösterebildiğini belirtelim. Elbette FSH normal değeri kaç olmalıdır konusu kısırlık nedeniyle gündeme geliyorsa ideal oranın <10 mIU/mL olduğundan söz etmiştik. Bunun dışında kadınlarda ve erkeklerde FSH normal değeri kaç olmalıdır sorusunu şu şekilde açıklayabiliriz:

Kadınlarda FSH Değerleri

0-7 yaş arasında: <6.7 mIU/mL

8 yaş ya da ergenlik sonrasında ise;

• Foliküler faz: 3.1 – 7.9 mIU/mL
  • Ovulasyon fazı: 2.3 – 18.5 mIU/mL
  • Luteal faz: 1.4 – 5.5 mIU/mL
  • Menopoz: 30.6 – 106.3 mIU/mL

Erkeklerde FSH Değerleri

• 0-7 yaş arasında: <6.7 mIU/mL
  • 8 yaş sonrası:1.3-19.3 mIU/mL

FSH Hormonu Kaç Olursa Hamile Kalınır?

Çoğu zaman FSH normal değeri kaç olmalıdır sorusunun sorulmasının asıl amacı gebeliği engelleyen unsurun bu hormon olup olmadığının anlaşılmasıdır. Şayet kadınlarda bu hormon 10 mIU/mL değerinin altında ise gebe kalma şansı mevcut demektir. Ancak FSH hormonu yükseldikçe kadınların hamile kalma olasılığı da düşer. FSH ile gebe kalma şansı arasında bir ters orantı bulunur. Özellikle 15 mIU/mL üzerinde bir FSH değeri söz konusu ise hamile kalma şansının oldukça düştüğünden söz edilebilir.

Tıkla öğren –> https://www.drismetyildirim.com/kisirlik-testi-ve-tedavisi

FSH Hormonu Düşüklüğü Ne Anlama Gelir?

Ergenlik döneminde de FSH normal değeri kaç olmalıdır konusu önem taşıyor. Çünkü bu hormonun eksikliğinin zayıf yumurtalık fonksiyonları ve gelişim eksikliğine neden olduğunun bilinmesi gerekir. Yumurtalık foliküllerinin düzgün çalışmasını engelleyen bu durum kısırlık tablosuna yol açabilir. Erkeklerde de FSH hormonu üreme sistemini etkiliyor ve kısırlığa yol açabiliyor. Çünkü uygun sperm hücrelerinin üretimi için bu hormona ihtiyaç var. Erkeklerde FSH normal değeri kaç olmalıdır konusunu önemli kılan unsur ise hormonun az olması durumunda azospermi ya da oligosospermi kaynaklı infertilite tablosunun gelişmesidir. FSH hormonu şu durumlarda da düşüş kaydedebilir:

• Prolaktin yüksekliği
  • Böbrek üstü tümörler
  • Erken ergenlik
  • Sarkoidoz
  • Hipofiz bezi ameliyatı
  • Radyasyon içerikli tedaviler
  • Kafa travması
  • Tiroid bezinin yavaş çalışması
  • Konjenital adrenal hiperplazi

FSH Hormonu Yüksekliği Ne Anlama Gelir?

Şayet FSH hormonu yüksekse overde ya da testiste bir sorun olduğu şüphesi doğar. Ancak kadınlarda yaş da önemli bir faktördür çünkü menopoz döneminde bu hormon daha yüksek seviyeye ulaşabilir. Menopoz döneminde FSH değeri 80 mIU/mL üzerinde olursa bu durum yumurta rezervinin artık tükendiği anlamına gelir. Polikistik over sendromu hormonal dengesizliklere de yol açtığından vücutta FSH hormonunun daha fazla olmasına sebebiyet verebilir. Elbette erkeklerde de FSH hormonu yükselebiliyor. Özellikle alkolizm neticesinde testislerde hasar oluşabiliyor ve bu da FSH normal değeri kaç olmalıdır konusunu hormonun yüksek olması nedeniyle gündeme taşıyabiliyor. FHS yüksekliğine yol açabilen diğer unsurları şu şekilde sıralayabiliriz:

• AIDS
  • Testis iltihabı
  • Testis torsiyonu
  • Siroz
  • Kronik böbrek yetmezliği

FSH Kontrol Mekanizması Nasıldır?

Tıpkı FSH hormonu gibi vücutta salgılanan hormonlar birbirlerini de etkiler ve aynı zamanda birbirlerine bağlıdırlar. Bir hormon, vücuttaki bir mekanizmanın tetikleyicisi olabiliyor. Ancak hormon uyardığı mekanizmadan bir sonuç alamazsa yani geri bildirim sinyali olmazsa daha fazla salgılanmaya başlar. Menopoz dönemini buna örnek gösterebiliriz. Bu dönemde folikül üretilmediği için FSH hormonu sinyal yani geri bildirim alamıyor ve buna bağlı olarak da yükselişe geçiyor. Çünkü daha fazla hormon salınımı gerçekleşiyor.

Kısırlık tedavisinde FSH normal değeri kaç olmalıdır sorusunun yanıtı işte bu nedenle önem taşıyor. Kadınlarda adet döneminin sonuna doğru hormon seviyesi düşer. Bu durumu hipotalamustaki sinir hücreleri algılar ve gonadotropin salgılayan hormon üretimi başlar. Hipofiz bezi bunun üzerine folikül uyarıcı hormon üretmek üzere tetiklenir. Hormon kana karışır ve bu yolla yumurtalıklardaki folikülün büyümesi sağlanır. Görüldüğü gibi vücutta salgılanan hormonların tamamı farklı bir mekanizmayı uyarıyor ve geri bildirimler üzerine hormon salınımı artıyor, azalıyor ya da kesiliyor. FSH hormonunun kontrol mekanizması da benzer bir şekildedir.

İlgini çekebilir –> https://www.drismetyildirim.com/sigaranin-kisirliga-etkisi

FSH Hormonu Nasıl Düşer?

Genellikle FSH normal değerleri konusunda endişe yaşayanlar hormonun düşmesi için neler yapılacağını da merak ediyor. Düzenli ve kaliteli uyku, sağlıklı ve dengeli beslenme, egzersiz yapma gibi sağlıklı yaşam anahtarları, vücuttaki hormon seviyesinin dengelenmesine de yardımcı oluyor. Dolayısıyla FSH hormonu değerinin ideal seviyeye ulaşabilmesi için öncelikle sağlıklı bir yaşam sürülmesi gerekir. Bununla birlikte doktorunuz tarafından bazı tedaviler tavsiye edilebilir. Bu tedaviler ile hormon değerlerinin ideal referans aralığına çekilmesi mümkün olabiliyor. Ancak sadece belirli gıdaların tüketilmesi ya da bazı bitki kürlerinin uygulanması gibi yöntemler ile FSH hormonunun düşmesi sağlanamaz. İnternet ortamında bu tür bilgiler ile karşılaşabilirsiniz ancak bu bilgilerin bilimsel bir dayanağı yoktur. Aksine belirli gıdaları ya da bitkileri aşırı oranda tüketmek farklı sağlık sorunları yaşanmasına yol açabilir.

CategoryKısırlık