Tüp bebek sonrası adet düzensizliği hemen hemen her tüp bebek tedavisi gören kadında görülen ve genelde geçici olan bir sorundur. Tüp bebek, doğal yollarla çocuk sahibi olamayan çiftlerin çocuk sahibi olması için uygulanan yardımcı bir kısırlık tedavisi yöntemidir.

1 yılı aşkın zamandır korunmasız cinsel ilişkiye rağmen gebeliğin oluşamaması durumunda kısırlıktan şüphelenilir. Çocuk sahibi olamama nedeni ile doktora başvuran çiftlere bazı testler yapılarak sorunun kaynağı araştırılır.

Kısırlık testi sonuçları, incelendiğinde genelde tüp bebek tedavisinden önce diğer yardımcı üreme tedavilerine başvurulur. Bu tedavilerden sonuç elde edilemezse tüp bebek tedavisine geçilebilmektedir. Bazen de sonuçlar sadece tüp bebek tedavisine işaret eder. Bu durumda zaman kaybetmeden acilen tedaviye başlanır.

Tıkla Öğren –> https://www.drismetyildirim.com/tup-bebek-fiyatlari

Tüp Bebek Sonrası Adet Gecikmesi

Tüp bebekten sonra adet gecikmesi sık görülen bir durumdur. Tüp bebek tedavisi görürken adet gecikmesi yaşandığında akla ilk gelen şey tedavinin başarılı olduğudur. Tüp bebek sonrası adet görülmez ise genelde sonuç pozitiftir. Tüp bebek transferinden sonra gebelik testi için 12 gün beklenmelidir. Embriyo transferinden 12 sonra yapılan gebelik testinde sonuç pozitif ise işlem başarılı olmuş demektir. Fakat test sonucu negatif ise kadının bir sonraki adet tarihinde adet görmesi gerekir.

Tüp bebek sonrası adet gecikmesi nedenleri arasında eğer gebelik oluşmamış ise tedavi sırasında uygulanan hormon tedavilerinin vücudun hormon dengesini değiştirmesi yer alır. Aynı zamanda tedavi süresince yaşanan stres de adet gecikmesine neden olmaktadır. Tüp bebek sonrası adet gecikmesi 2 haftayı geçer ise bu konuda doktorunuzu bilgilendirmeniz önem taşır.

Tüp Bebek Sonrası Adet Kanaması

Tüp bebek tedavisi öncesinde bazı ilaçlar kullanılır. Bu ilaçların çoğu hormon içerikli ilaçlardır ve gebelik oluşması için rahmi ve diğer üreme organlarını hazırlar. Tüp bebek tedavisine başlandığında öncelikle anne adayına yumurta geliştirici ilaç tedavisi uygulanır. Bu sayede yumurta kalitesi ile birlikte sayısı da arttırılır. Tüp bebek tedavisinin en önemli kriteri yumurta kalitesidir. Bir yumurta ne kadar kaliteli ise laboratuvar ortamında döllenen ve anne karnına yerleştirilen embriyonun tutunması da o kadar kolaylaşır.

İstenen yumurta sayısı ve kalitesi sağlandıktan sonra anne adayı, yumurta toplama işlemine alınır. Toplanan yumurtaların içinden en sağlıklı olan yumurtalar seçilir. Baba adayından alınan sperm hücreleri ile birlikte laboratuvar ortamında döllendirilen yumurtalar arasında en sağlıklı olanlar ayıklanır ve birkaç gün içinde anne adayının rahmine yerleştirilir.

Embriyo yerleştirme işleminden sonraki 12 gün oldukça önemlidir. Bu süreçte anne adaylarını mümkün olduğunca stresten uzak durmaları sağlanmalıdır. Embriyo transferi sonrası hamilelik testi için 12 gün beklenmesi gerekir bu süreden önce yapılan gebelik testi sonucu doğru çıkmayacağı için bu süreden önce gebelik testi yapılmaması gerekir.

Embriyo transferinden sonra hamilelik belirtileri ne zaman başlar sorusuna verilen cevap da 12 gün sonrasıdır. Tüp bebekte 12. gün beta HCG değerleri yükselmeye başlar ise gebelik oluşmuş demektir. Tüp bebek ve adet arasındaki ilişki de bu 12 gün içerisindeki sürece bağlıdır. 12 gün geçtikten sonra gebelik testi negatif ise kadının normal rutininde adet olması beklenir.

Tıkla Öğren –> https://www.drismetyildirim.com/amh-hormonu-testi

Tüp Bebekten Sonra Adet Düzensizliği

Tüp bebek sonrası adet gecikmesi gibi adet düzensizliği de tüp bebek tedavisinin zorlu ve stresli geçmesinden kaynaklı olabilmektedir. Embriyo transferinden 12 gün sonra test yapmak adet düzensizliğinin nedenini anlamak için oldukça önemli bir ipucudur. Bu süreçte anne adayına uygulanan hormon tedavileri kısa sürede olsa adet dengesinde şaşmalara neden olabilir. Ancak adet düzensizliği geçicidir ve ilaçların etkisi vücuttan atıldığında adet süreci normale  döner.

Tüp bebek sonrası adet düzensizliği korkulacak bir durum değildir ve genelde ek bir tedaviye gerek kalmadan kendiliğinden normale döner. Ancak tüp bebek sonrası adet düzensizliği 1-2 ay içerisinde normale dönmezse doktorunuza başvurarak soruna neden olan sebep ya da sebepleri öğrenmeniz gerekir.

Tüp Bebek Tedavisinden Sonra Adet Görme

Tüp bebek sonrasında adet görme ne yazık ki tedavinin başarısız olduğunu ve gebelik oluşmadığını gösterir. Tüp bebek transferi sonrası ya da gebelik oluştuğunda yerleşme kanaması da bazen adet ile karıştırılabilmektedir. Bu nedenle adet ile bu tür kanamaların çok iyi ayırt edilmesi büyük önem taşır.

Bazı kadınların rahim dokusu kanamaya çok daha müsaittir ve embriyo transferinden kısa süre sonra damlama ya da akıntı gibi kısa kanamalar görülebilir. Ancak bu kanama sürekli ve yoğun ise acilen doktora başvurmak gerekir. Rahme yerleştirilen embriyo rahime tutunamamış yani düşmüş olabilir.

Tüp bebek tedavisi sonrası kanama nedenleri her zaman düşük ya da tedavinin olumsuz olduğu anlamına gelmez. Bu nedenle embriyo transferinden sonra kullandığınız ilaçlarınızı kanama başlar başlar bırakmak, istenmeyen sonuçlara neden olabilir. Doktorunuzun önerisi dışında bu süreçte ilaç kullanımını bırakmak ya da bir ilaca başlamak sizin için çok sakıncalı sonuçlara yola açabileceğinden dolayı kanama oluşması durumunda yapmanız gereken ilk şey doktorunuza haber vermek ve gerekli ise kontrole gitmektir.

Tüp bebek transferi sonrası kahverengi lekelenme görülmesi son derece normal bir durumdur ve endişe edilmeden akıntı takip edilmelidir. Eğer akıntı uzun sürerse ve artarsa durumu doktorunuza bildirmeniz gerekir.

Tüp bebek sonrası adet ile çokça karıştırılan bu durum sanılan aksine daha çok implantasyon yani fetüsün rahme yerleşmesine bağlı bir akıntıdır. Tüp bebek sonrası adet kanaması karıştırılan bu tür kanlı akıntıları renk, yoğunluk, süre gibi faktörlerle adet kanamasından ayrılır.

Tıkla Öğren –> https://www.drismetyildirim.com/yumurta-toplama-islemi-nedir

Tüp Bebekte Risk Ne Zaman Biter?

Her gebeliğin riski vardır ancak bu risk tüp bebek tedavisi gören kadınlarda daha fazladır. Bu nedenle tüp bebek tedavisi ile gebelik elde edilmesi sonucunda gebeliğin sıkı takibi yapılmalı ve özellikle de ilk 3 ay içerisinde takiplerin sıklığı daha fazla olmalıdır.

Tüp bebeğin riskleri kadının yaşına ve genel sağlık durumuna göre değişkenlik gösterir. Bu da her tüp bebek tedavisi olan kadının sorunlu bir gebelik geçirmeyeceği demektir. Ancak her hâlükârda tüp bebek tedavisi uygulanan anne adaylarını yakından takip edilmesi tedavinin sürekliliği için büyük önem taşır.

Tüp Bebekte Başarı Oranları

Başarı oranı oldukça yüksek olan bir gebelik yöntemi olsa da bazı çiftlerde ne yazık ki olumsuz sonuçlar da alınabilmektedir. Tüp bebekteki amaç her zaman anne baba olmak isteyen çiftlerin şans oranını olabildiğince yükseltmektir. Bu nedenle de tüp bebek şansını arttıran faktörler bizim için bu tedavinin en kilit noktasını oluşturmaktadır:

• Tedavi öncesi interfilite yani kısırlık nedenleri iyi belirlenmelidir. Sorunu bilmek bizi her zaman çözüme çok daha yaklaştıracaktır.
  • Aşılama, ERA testi, Embriyoskop, Mikroenjeksiyon gibi ileri seviye yöntemler kullanmak sonucun başarısını daha da arttırmayı sağlayacaktır.

Detaylı bilgi için aşağıdaki bilgilerden bizlere ulaşabilirsiniz:

dr.ismetyildirim@hotmail.com

CategoryTüp Bebek