Kimler kürtaj yaptırabilir? sorusundan önce kürtaj, dilimize Fransızcadan kazandırılmış bir kelimedir. Kürtaj kelimesinin doğrusu, esasında küretajdır. Kürtaj, onuncu gebelik haftasına kadar istenmeyen gebeliklerin tahliyesi ya da tıbbi gerekçelerle hamileliğin sonlandırılması anlamına gelmektedir. İsteğe bağlı olarak kürtaj yaptırmak için verilen yasal süre; gebeliğin 10. Haftasına kadarıdır. Hamileliğin 10. Haftasından sonra kürtaj yaptırmak yasaktır. Hamilelik haftası hesaplanırken, son adet tarihi dikkate alınır ve ultrason ile gebelik haftaları teyit edilir.

Herkes kürtaj yaptırabilir mi?

Şayet kadın 18 yaşınızı geçmiş ise ve bekarsa, herhangi birinin izni olmadan yalnızca kendi rızası ile gebeliğin 10. Haftasına kadar kürtaj yaptırabilir. Ancak kadın 18 yaşından büyük ise ve evli ise kürtaj için eşinin imzası da gerekmektedir. Kadının 18 yaşından küçük olması durumunda, anne ve babasının rızası olmadan kürtaj yaptırılması söz konusu değildir. Şayet 15 yaşından küçük ise, anne ve babanın rızası değil, adli merciler tarafından gerekli incelemelerin ve onayın yapılması gerekmektedir.

Şayet gebelik 10. Haftayı aşmış ise, tıbbi gerekçeler olmadan kürtaj yapılamaz. Fakat anne ya da bebeğin sağlığını tehdit eden bir hastalık mevcut ise kürtaj, 10. Haftadan sonra da yapılabilmektedir.

Yasal olarak kürtaj kararlarına uygun olarak kimler gebeliğini sonlandırabilir?

Kadının evli olması durumunda eşinin onayı ve imzası gerekmektedir. Evlilik yoksa ve 18 yaşından küçük ise, anne ve babasının ya da velisinin imzalı onayı gerekmektedir. Kadının evli olmaması ancak reşit olması durumunda herhangi birinden izin ya da onay almasına gerek kalmadan gebeliğinin 10. Haftasına kadar kürtaj yaptırabilmektedir.Bu noktada önemli olan; doktorun yaptığı fiziksel muayenesinden sonra kadının kürtaj yaptırabilecek kadar sağlıklı olduğunu tespit etmesi gerekmektedir.

10 haftadan sonra kürtaj yaptırılabilinir mi?

kimler kürtaj yaptırabilir demeden önce şu önemli hususu da bilmek gerekir. Gebeliğin 10. Haftasından sonra kürtaj yaptırılabilir. Ancak bu aşamada tıbbi gerekçeler gerekmektedir. Aksi halde isteğe bağlı olarak gebeliğin 10. Haftasından sonra kürtaj yaptırılamaz.

• Ağır kalp yetmezliği,
  • Şiddetli şeker hastalığı,
  • Gebelik toksikozu (eklampsi) öyküsü,
  • Geçirilmiş ağır genital cerrahi operasyonlar (prolapsus),
  • Toksik guatr,
  • Kanser,
  • Nörolojik problemler,
  • Şizofreni,
  • Rahim içinde ölmüş fetus (cenin),
  • Tam olmayan düşük,
  • Down sendromlu gebelik,
  • Üregenital anomaller,
  • Trisomi 18 ve trisomi 13 gibi kromozom bozukluklar sayılabilir.
  • Bu hastalıklar mevcut ise gebelik, 10. Haftadan sonra da tahliye edilebilir.

10 Haftadan büyük gebeliklerde yapılan kürtaj yöntemi nasıldır?

10. gebelik haftasından sonra yapılan kürtajlar mutlaka hastane koşullarında uygulanmalıdır. Gebelik haftaları ilerledikçe, kürtaj kaynaklı riskler de artmaktadır. Bu sebeple de acil müdahale gerektiren durumlar için önlem alınmalıdır. 10. Gebelik haftasından sonra kürtaj yaparken amaç; rahim kasılmalarını uyarmak ve düşüğü başlatmaktadır. Bunun için kullanılan yöntemler ise; amnion kesesi içine veya dışına verilen hipertonik solüsyonlar, üre solüsyonları, oksitosik ajanlar, sayılabilir.

CategoryKürtaj