Bebek aldırma istenmeyen gebeliğin sonlandırılması için yasal olarak gebeliğin 10. haftasına kadar yapılabilen bir işlemidir. Gebelik testi pozitif olan kadınlarda adet rötarı 1 haftayı geçtikten sonra, gebelik kesesi ultrasonografi de görünür hale gelir. Bu aşamada gebelik istenmiyorsa sonlandırma işlemi yapılır.Yaklaşık 4-6 saatlik açlıktan sonra koldan (damardan) hafif bir uyku verecek şekilde sedasyon anestezi verilerek ultrasonografi kontrolünde vakum aspirasyonu yapılarak gebelik materyali dışarı alınır.

Kanama kontrolü yapılarak işleme son verilir ve hasta uyandırılır. Yaklaşık 1 saat içinde hasta tamamen kendine geldiğinde taburcu edilir. Tercihen antibiyotik ve ağrı kesici tedavisi uygulanır.

Bebek aldırma öncesi gebelikten emin olunması için hastane ortamında kan tahlili ile gebelik testi yapılmalıdır. Hamilelik testi sonucu sadece gebelik olup olmadığını değil aynı zamanda hamilelik haftası konusunda da bilgi verir. Kürtaj için gebelik haftası oldukça önem taşıyan bir konudur.

İstenmeyen gebeliğin sonlandırılması cerrahi bir müdahaledir ve mutlaka bir uzman hekim tarafından steril bir klinik ya da hastane ortamında yapılması gerekir. Olası bir risk oluşması durumunda acil müdahale edilebilmesi için işlemin tıbbi donanımlı bir ortamda yapılması önemlidir. Uzman bir jinekolog kürtaj işlemini 5-10 dakika içerisinde tamamlayabilir.

Bebek Aldırma Ne Zaman Yapılır?

Çocuk aldırma için yasal süre, gebeliğin 10. haftasına kadar olan süredir. Gebelik hesaplanması son adetin ilk gününden itibaren hesaplanır ve ultrason ile gebeliğin haftası doğrulanır. Bebek aldırma yasal süresi olan 10. haftayı geçen durumlarda kürtaj yapılamaz.

10 haftanın üzerindeki gebeliklerde kürtaj işlemi yapılması; gebeliğin annenin yaşamını riske sokacak komplikasyonlara neden olması ya da bebekte anomali yani ağır gelişim geriliği saptanmış olmasına bağlıdır. Ciddi anomali gibi sorunlarla birlikte bebeğin anne karnında ölmesi de gebelik kaçıncı haftada olursa olsun kürtaj ile gebelik tahliye edilir. Anne karnında ölen bebek kürtaj ile alınabildiği gibi düşük hapı ile de düşürülebilir. Bunun için en doğru kararı muayene sonrası kürtaj için oluşturulan hekim heyeti verecektir.

Bebek Aldırma Öncesi

Bebek aldırmadan önceki 4-6 saat içerisinde hiçbir şekilde gıda, su ve herhangi bir şey yenilip, içilmemelidir. Bebek aldırmak için geleceğiniz merkeze eğer mümkünse yanınızda 1 kişi ile gelmeniz önemlidir. Refakatçiniz hem size işlem sonrası yardım edecek hem de bu süreçte destek olacaktır.

Kürtaj işleminin başlanmandan önce doktorunuz ultrason ile gebeliğinizin kaçıncı haftada olduğunu tespit ederek kayıt altına alacaktır. Çocuk aldırma öncesi lokal ya da genel anestezi türüne göre gerekli uyuşturma işlemleri yapılır. Uyuşturma işlemleri anestezi uzmanı tarafından gerçekleştirilir. İşlem yaklaşık olarak 10 dakika kadar sürer. Çocuk aldırma sonrası kısa bir süre hasta gözetim altında tutulur ve kanama kontrolü yapılır. Bir sorun ile karşılaşılmadığı takdirde hastaya kürtaj sonrası yapması ve yapmaması gerekenler anlatılarak evde dinlenmek üzere 1-2 saat içinde taburcu edilir.

Bebek Aldırma Süreci

Çocuk aldırma sonrası oluşabilecek komplikasyonların ortaya çıkmasına neden olan en büyük etmen gebelik haftasıdır. Hamilelik haftası ne kadar fazla ise kürtaj sonrası ağrı ya da kürtaj sonrası kanama gibi yan etkilerin görülme sıklığı ve şiddetinin de artması beklenir. Bu nedenle bebek aldırma süresi için en ideal zaman dilimi gebeliğin 5. ve 6. haftasıdır.

Kürtaj en erken kaçıncı hafta yapılır ise o kadar iyidir gibi bir düşünce olsa da gebelik kesesi ultrason da görünmeden önce bebek aldırma işleminin yapılması gebeliğin doğru tahliye edilememesine neden olabilir. Bu gibi durumlarda nadiren de olsa gebelik alınamaz ve hamilelik devam eder. Bu da kürtaj işlemi sonrasında istenmeyen sonuçların ortaya çıkmasına neden olan bir durumdur. Erken gebelikte kürtaj için doktorunuzun belirttiği haftaya kadar beklemeniz sağlığınız ve ikinci kez işlem yapılması riskini en aza indirmek için gereklidir.

Çocuk Aldırma yöntemleri

Çocuk aldırma yöntemleri arasında en çok tercih edilen yöntem vakumlu kürtajdır. Son yıllarda klasik küretaj işleminin yerini alan ve gerek kürtaj sonrası iyileşme süreci gerekse de kanama, enfeksiyon gibi olası komplikasyonların en aza indirilmesi açısından da vakum ile kürtaj oldukça önemli bir yere sahiptir. Bazı kadınlar istenmeyen gebeliğin sonlandırılması için kürtaj hapı ile düşük yapmak isterler. Fakat düşük ilacı, ancak ve ancak doktor gözetiminde kullanılması gereken ve bilinçsizce kullanımlarda gebe ölümlerine varacak kadar ciddi zararları olan ilaçlardır.

Bebek düşürme için ilaç kullanmak doktor tarafından karar verilebilecek bir olgudur. Piyasada düşük hapı adı altında satılan birçok sahte ilaç yer alır ancak bilinmesi gerekir ki bu ilaçları sadece kadının düşük hapı kullanımını uygun gören doktor hastasına verebilir. Bebek aldırma kürtaj fiyatları için tıklayınız.

Detaylı bilgi için bize ulaşın:

CategoryKürtaj